Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker pomodoro- teknikken:

Hvor lange økter tar dere og hvor lange/korte pauser? og hva gjør dere i pausene? 

Har prøvd meg på 25/5, men føler økt og pause blir litt kort, men det er kanskje bare en tilvenningssak og hva øktene består av? Hvis jeg for eksempel sitter midt i en regneoppgave så blir jeg bare irritert når klokka ringer etter 25 min  :D Skikkelig forstyrrende. Men hvis jeg kun leser, så mister jeg konsentrasjonen etter 10 minutter, henter meg inn, og da er det passe med pause etter 25 min. 

Og hva jeg gjør i pausene? for det meste rydder, setter på vaskemaskinen, tar oppvask og annet husarbeid, men er jo begrenset der. Har også begynt med situps og annen lett trening, men det er jo grenser for hvor mye man rekker på 5 minutter. 

Så hva er deres erfaringer?  (og der hadde det gått 5 minutter :) :) )

Anonymkode: b1144...c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker 50/5. 4 økter så en litt lengre pause. 

Anonymkode: e8654...e01

• Liker 1
Skrevet

Hvor lange økter og pauser kommer helt an på hva jeg skal jobbe med, og hvordan jeg føler om det. 

Noen typer oppgaver krever konsentrasjon og fokus over tid, og 25 minutter blir bare tull. Det bare ødelegger flyten, og jeg må bruke lang tid på å komme tilbake til det resonnemnetet jeg ble forstyrret i. Da kjører jeg gjerne 45-minutters økter. 

Andre ganger jobber jeg med ting som ikke er så krevende å bli avbrutt midt i, og da kan 25 min være helt ok. 

Så har jeg de oppgavene hvor jeg virkelig sliter med å holde fokus, eller i det hele tatt motivere meg selv til å sette meg ned og starte. Da kan jeg kanskje ha så korte som 15 min økter. 

Hvor lange pauser jeg har, kommer også an på hvor lange økter jeg har, hvor motivert jeg er, osv. De er som regel 5-10 minutter. 

Jeg reiser meg fra stolen og enten tøyer litt, legger på plass litt klær, rydder litt, osv. Men tar ihvertfall en pause fra sitting og skjerm. 

Anonymkode: 41fbd...7af

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...