Gå til innhold

Ta barnet ut av skolen frem til jul pga mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som skal bytte skole etter jul pga mobbing og generelt dårlig skolemiljø. Dette har eskalert de siste ukene, vi vurderer derfor å ta barnet ut av skolen den siste uken før jul.

Noen som vet om vi kan gjøre det, og om det eventuelt vil få noen konsekvenser for oss?
Kan vi eventuelt bare gi beskjed til skolen at han ikke kommer mer? Eller må vi melde det formelt noen plass?

Anonymkode: 38e0c...08e

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med skolen, få planen og ha skule heime.

• Liker 7
Skrevet

Han kan vel få "influensa"? Det hadde jeg faktisk ikke orka å ta opp med skolen. Barnet først.

Anonymkode: 17328...2fd

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvor gammel er barnet? Er de noe eksamener etc dere må ta?

Skrevet

Hadde hatt null problem med å ta barnet ut den siste uken nå. Ikke hadde jeg bedt barnet gjort noe skolearbeid den uken heller.

Gi han fri! 

Anonymkode: e92c7...567

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Siden barnet skal bytte skole, så antar jeg at det er snakk om ganske alvorlig mobbing. Jeg tenker litt slik at det er flere ting vi mennesker kan bli syke av og voksne blir jo sykemeldt av psykiske årsaker rett som det er. Ingen grunn til at det skal være annerledes for barn. Jeg hadde holdt barnet hjemme og kun krevd at det møtte opp til evt. eksamener/tentamener. Jeg hadde sagt til skolen at barnet er sykt, uten å utbrodere videre og evt. skaffet legeerklæring ved behov. En lang juleferie tror jeg kan gjøre barnet godt og være en god investering før barnet starter på ny skole. 

Kudos til deg for at du tar grep og lar barnet bytte skole. 

Anonymkode: 23e11...867

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Send melding til skole og kommune, og du fra i morgen har hjemmeskole. Det er ingen tidsfrist for dette, så derav kan du slippe å sende ham resten av dette året 😊 Lykke til på nytt skole! 

Anonymkode: 09549...306

• Nyttig 1
Skrevet

Han ble nok syk gitt! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er syk, ferdig med den saken. 

Anonymkode: f5173...3b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg svarer ut fra at barnet går på barneskolen: 

Skolen har ingen reelle sanksjonsmuligheter i denne situasjonen. Barn med lange «ulovlige» fravær kan i teorien miste plassen i klassen. 

Skolen kan nok ikke innvilge fri uten videre, men det er kanskje like greit å orientere skolen. 

Anonymkode: 6bbfc...f71

• Liker 1
Skrevet

Hold barnet hjemme! Skolen vil ikke kunne innvilge fri, men dere kan heller ikke få noen konsekvenser for å holde barnet hjemme.

• Nyttig 2
Skrevet

Influensa og la ungen hente seg inn til skolestart etter jul.

❤️Lykke til ❤️

Anonymkode: 143ea...893

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Som foreldre...må si at jeg blir så irritert på slike saker. Dette barnet burde få bli på skolen...og den som mobber må bytte skole.

For hva skjer når dette barnet bytter...jo mobberne finner andre de kan mobbe.

Utrolig og at dette forsetter i 2024...😥

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig skal du holde ungen hjemme. Ingen skal bli utsatt for daglig psykisk/fysisk terror. Om skolen ikke utviser de som mobber (små psykopater), så må offeret skjermes. 

Anonymkode: ce02a...532

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Han kan vel få "influensa"? Det hadde jeg faktisk ikke orka å ta opp med skolen. Barnet først.

Anonymkode: 17328...2fd

Mye sykdom rundt nå… !!😅👏🏻

Anonymkode: e5981...10e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et barn som skal bytte skole etter jul pga mobbing og generelt dårlig skolemiljø. Dette har eskalert de siste ukene, vi vurderer derfor å ta barnet ut av skolen den siste uken før jul.

Noen som vet om vi kan gjøre det, og om det eventuelt vil få noen konsekvenser for oss?
Kan vi eventuelt bare gi beskjed til skolen at han ikke kommer mer? Eller må vi melde det formelt noen plass?

Anonymkode: 38e0c...08e

Få hjemmeskole og hold hjemme. Stakkars barn, kan få alvorlige konsekvenser, hadde aldei sendt barnet mitt på skolen!!! Håper han får det bedre på ny skole.

Anonymkode: 3b5d6...7b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
mommyaka skrev (34 minutter siden):

Som foreldre...må si at jeg blir så irritert på slike saker. Dette barnet burde få bli på skolen...og den som mobber må bytte skole.

For hva skjer når dette barnet bytter...jo mobberne finner andre de kan mobbe.

Utrolig og at dette forsetter i 2024...😥

Det er sjelden det er en person som mobber. Ofte har barnet fått et dårlig rykte og det hjelper ikke at hovedmobberen flytter. 

Anonymkode: 2eeb8...594

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sjelden det er en person som mobber. Ofte har barnet fått et dårlig rykte og det hjelper ikke at hovedmobberen flytter. 

Latterlig!!!! Selvfølgelig er det mobberen som burde vært flyttet! Ekle unger🤮

Anonymkode: 39f85...010

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du det? Er dette forsket på? Har aldri hørt om at sjefsmobberen noen gang har blitt fjernet fra norsk offentlig skole? 

På Norges offentlige skoler er det bare dulling og dalling med de små psykopatene og deres enda jævligere foreldre. Det burde være nulltoleranse for slik oppførsel. Helt hinsides at noen veldig få, skal få lov til å ødelegge mennesker rundt dem på denne måten. Kast dem på dør. 

Anonymkode: ce02a...532

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...