AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Har påvist B12 mangel og legen nekter p skrive resept på sprøyter, ber meg kjøpe reaptfritt. Noen med erfaring som kan anbefale produkt? Litt desperat nå. Anonymkode: e2025...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Kommer jo Ann på, hva er mangelen? Og hvorfor nekter han resepter, er det liten mangel liksom? Anonymkode: 65a46...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Jeg er mest fornøyd med flytende b12. Jeg får letter og bedre opptak gjennom slimhinnene, enn fra tarmen. https://sunkost.no/flytende-b12-30-ml?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI45n_hLmfigMVTRmiAx2SZRxUEAQYASABEgLCrfD_BwE Anonymkode: 59ef9...7ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer jo Ann på, hva er mangelen? Og hvorfor nekter han resepter, er det liten mangel liksom? Anonymkode: 65a46...37a Er så langt nede nå og orker ikke forklare, det ligger veldig mye bak. Spørsmålet mitt gjelder anbefaling av et effektivt produkt, reseptfritt. Anonymkode: e2025...d84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Jeg er veldig fornøyd med Solaray Mega B Stress ekstra sterk, men jeg har også bestilt høydose B12 fra Bigvits i England. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Behepan kan du ta, men lege burde skrive resept om du er lav i b12. Det er vel ikke store mengder å oppdrive i reseptfritt kosttilskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er så langt nede nå og orker ikke forklare, det ligger veldig mye bak. Spørsmålet mitt gjelder anbefaling av et effektivt produkt, reseptfritt. Anonymkode: e2025...d84 Tenkte mere på hva viser blodprøven, for er den veldig lav er det jo veldig rart legen ikke vil gi resept! Selvom man skal jo uansett behandle symptomene. Kan du klage? Gå til en annen lege? Reseptfritt vil jo ikke være det beste Anonymkode: 65a46...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden Hvis du googler litt for å finne ut hva som kan påvirke opptaket av B12, finner du fort vitenskapelig litteratur som forklarer at nivået av B12 går hånd i hånd med nivået av D-vitamin. Øker du nivået av D-vitamin, vil nivået av B12 også øke, helt av seg selv. Anonymkode: df741...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden Hva med TrioBe? Krever resept, men er tabletter. Er legen villig til å skrive resept på dette? Er alltid dette min lege gir meg, men jeg kan dessverre ikke svare for din situasjonen. Anonymkode: ccc99...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørsmålet mitt gjelder anbefaling av et effektivt produkt, reseptfritt. Anonymkode: e2025...d84 Entrecote, kjøttdeig, egg, koteletter, bacon, fenalår, reinsdyrskav, fisk, melk. Anonymkode: 2880b...8c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Vimergy B12, fås på nettbutikkene Glimja og Ringnaturshop i Norge, jeg er veldig fornøyd med den. Ellers velg en flytende B12 med adenosylkobalamin og methylkobalamin. Og nå er det massevis av folk som spiser kjøtt som har B12-mangel, så det å lesse på med kjøtt er ikke løsningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Maia70 skrev (57 minutter siden): Og nå er det massevis av folk som spiser kjøtt som har B12-mangel, så det å lesse på med kjøtt er ikke løsningen. Å spise NOK kjøtt osv er den naturlige, enkleste og sannsynligvis billigste måten å sikre gode B12-verdier, og bør selvsagt være førstevalget hvis man har mangler. Akkurat slik som å kutte ned på sukker bør være førstevalget hvis du sliter med hull i tennene, eller å begynne å trene hvis du sliter med dårlig kondis. Anonymkode: 2880b...8c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Spør på apoteket. De har ulike varianter. Om du har fått vite av legen hvor mye du bør ta hver dag, bør du fortelle det videre til farmasøyten på apoteket slik at de kan finne riktig produkt med riktig mengde B12. Anonymkode: 28955...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Maia70 skrev (1 time siden): Vimergy B12, fås på nettbutikkene Glimja og Ringnaturshop i Norge, jeg er veldig fornøyd med den. Ellers velg en flytende B12 med adenosylkobalamin og methylkobalamin. Og nå er det massevis av folk som spiser kjøtt som har B12-mangel, så det å lesse på med kjøtt er ikke løsningen. Å såise moderate mengder marginalkjøtt, derimot, det ER løsningen. Renskåret kjøtt inneholder begrensede mengder, den delen som både er billig og god på smak inneholder formidable mengder. Og folk som har valgt å spise kjøtt bør, av rent etiske grunner, ha som mål å spise alt på dyret. Fra mage og tarm til hode, hjerte og lever. En skive leverpostei (husk å kjøpe en boks som inneholder ok mengder lever), er trolig den kresne sin beste inngangsbillett. Eller du kan kjøpe deg et nett blåskjell og virkelig nyte inntaket av massive mengder b12 til pasta. Alternativt kan du kjøpe deg en fiskerogn og spise den på brød. Virkelig godt. Anonymkode: fd9ee...ae0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Om ikke legen har gitt deg konkrete mengder, så hadde jeg rådført meg på apoteket. De har god kunnskap om ulike typer tilskudd, og kan veilede deg på dette. Er tungt med b12 mangel, så føler med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Å såise moderate mengder marginalkjøtt, derimot, det ER løsningen. Renskåret kjøtt inneholder begrensede mengder, Og folk som har valgt å spise kjøtt bør, av rent etiske grunner, ha som mål å spise alt på dyret. Fra mage og tarm til hode, hjerte og lever. En skive leverpostei (husk å kjøpe en boks som inneholder ok mengder lever), er trolig den kresne sin beste inngangsbillett. Eller du kan kjøpe deg et nett blåskjell og virkelig nyte inntaket av massive mengder b12 til pasta. Alternativt kan du kjøpe deg en fiskerogn og spise den på brød. Virkelig godt. Anonymkode: fd9ee...ae0 Takk for tips til matvarer, spiste torskerogn på boks som barn så det er et alternativ. Antagelig er te-skje spørsmål, men Kan du forklare hva du mener med " den delen som både er billig og god på smak inneholder formidable mengder."? Har hatt ganske alvorlig symptomtrykk (ptsd) over lang tid og forsøker å stable meg på beina i kjølvannet av flere livskriser på få år. Var en lettelse å få disse resultatene, for da er det ho en konkret ting som er enkel å gjøre noe med. Fortvilende da å måtte argumentere for hver eneste lille detalj, det er det samme i kommunen og dps, de sier en ting og gjør noe annet. Den ene gjør en ting, så kommer den andre og gjør still motsatt, mens jeg må løpe i mellom. 200 % sikkert på at jeg hadde vært dønn utslitt uten B12 mangel. Obs, ser nå det rant litt over her, Beklager det var ikke ment som svar til deg 🙈 Anonymkode: e2025...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har påvist B12 mangel og legen nekter p skrive resept på sprøyter, ber meg kjøpe reaptfritt. Noen med erfaring som kan anbefale produkt? Litt desperat nå. Anonymkode: e2025...d84 Hr ser du de fem alternative produktene for B12 som apoteket selger. https://www.felleskatalogen.no/medisin/internsok?sokord=B12 Du bør ikkemeksprimentere med produkter du kjøper på nettet, og særlig ikke fra utlandet. Helsekostprodukter har det og vært mye problemer med og produktene har blit trukket tilbake. Gå på apoteket eller bestill fra nettapotek. Anonymkode: d1205...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå