Gå til innhold

Åssen ville dere reagert på å høre dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3år siden bruddet med barnefar, han var iskald de siste mnd før hsn sa han ikke hadde følelser for meg. Nå nylig fikk jeg bekreftet at han var utro de to-tre siste mnd av forholdet vårt som han nå er med. Jeg har vært samarbeidsvillig hele tiden, og hatt et "helt ok" forhold med de begge. Dama kjenner jeg litt fra før og føler at e virkelig har lurt meg og hun falsk som fy. Kjenner ekstremt med bitterhet nå pga dette, hvorfor? Kan jeg ikke bare glemme hele han?

Klarer ikke å oppføre meg så snillt mot henne nå lengre. Hvordan hadde du tenkt? 

Anonymkode: 53bb3...0a5

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er tre år siden bruddet - gå videre og ikke bruk mer tid og evergi på å piske opp ny bitterhet nå. For din egen del og for barnas del. Du sier han var kald de siste månedene for bruddet - hvilken forskjell gjør det nå at du vet litt mer om hvorfor?

Anonymkode: 2f2b7...17e

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. hvorfor bruker du tiden din på dette? Masse menn der ute å ligge med. Slutt å klag og bruk tiden din på helt irrasjonelle ting. 

Anonymkode: 6da73...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh.. hvorfor bruker du tiden din på dette? Masse menn der ute å ligge med. Slutt å klag og bruk tiden din på helt irrasjonelle ting. 

Anonymkode: 6da73...995

Orker ikke heller. Da får hun leve i usikkerhet selv, han gjøre det samme mot henne. Karma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir ting revet opp i når man får vite at situasjonen var mye verre enn man trodde. Det er en grunn til at "retraumatisering" er et begrep. Ikke at ts nødvendigvis ble traumatisert av å bli forlatt, men det forteller at nye hendelser kan vekke gamle sår til live, og det er som å reise i tid. Plutselig føles det som man står midt oppi det igjen, og alt arbeidet man har lagt ned var forgjeves. Det skjer automatisk.

Men det er ikke forgjeves, ts. Du er fortsatt ferdig med han, dette er bare en midlertidig situasjon. Det du kan gjøre nå er å rase litt for deg selv, og så bearbeide det. Det som hjelper for meg når jeg blir kastet inn i gamle tilstander er å;

- legge skylden der den hører hjemme. Skriv gjerne ned hva han har gjort, og hvorfor det er dårlig gjort. Ansvaret for dette er hans, og det sier ingenting om deg eller hvem du er.

- lat som om du skriver et brev til han. Der skriver du hva du fortjener, og hvorfor. At du er et bra menneske som fortjener respekt. Dette gjør jeg for å minne meg selv på at ingen andre får bestemme min verdi.

- det er noen terapeuter som anbefaler å hevde seg ved å si alt dette høyt imens du får ut energi, f.eks ved å gjøre noe med høy intensitet som å bokse i en sekk eller pute. Det kan føles som å si veldig tydelig ifra. Du sier ikke ifra til den det gjelder, men du etablerer likevel grenser. Det er egentlig DU som trenger å høre hvor dine grenser går, ikke han. Han er en irrelevant tosk som ikke bryr seg om stort mer enn seg selv.

- til slutt vil det være enklere å akseptere at dette har skjedd, og da blir det også enklere å tro på at det egentlig ikke har noe å si for deg og ditt liv. Kanskje må du akseptere at han var en verre person enn du trodde, og akseptere at du ikke klarte å se dette tidsnok.

Jeg har raskt kommet over ganske grove overtramp på denne måten. Så lenge jeg har respekt for meg selv er det egentlig alt jeg trenger. Håper dette kan hjelpe deg.

Anonymkode: b6786...b52

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si.

Du skal kun tenke på samarbeidet med tanke på barnet. Dritt i han som partner, han er kun barnets far i dine øyne. Glem alt det andre. Det er vann under broen.

Anonymkode: 83217...e95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg ikke bare glemme hele han?

Det er vel ekstra vanskelig å glemme han når du faktisk må samarbeide med han. 

Kjenner ekstremt med bitterhet nå pga dette, hvorfor?

Fordi du er blitt lurt av noen du burde kunne stole på. Da er det helt normalt å føle på bitterhet.

Klarer ikke å oppføre meg så snillt mot henne nå lengre. Hvordan hadde du tenkt? 

Igjen skjønner jeg hvor dette kommer fra. Dessverre vil det gå utover deg om du oppfører deg dårlig mot henne, jeg tror de vil ta det som et tegn på at du fremdeles har følelser for han. Og du har du ikke lyst til å gi uttrykk for.

Jeg håper jeg hadde tenkt at akkurat de to fortjente hverandre. Men jeg hadde nok følt litt på bitterhet akkurat som du gjør. Jeg synes du skal gi deg selv tillatelse til å kjenne på denne skuffelsen, samtidig som du ikke lar det styre livet ditt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3år siden bruddet med barnefar, han var iskald de siste mnd før hsn sa han ikke hadde følelser for meg. Nå nylig fikk jeg bekreftet at han var utro de to-tre siste mnd av forholdet vårt som han nå er med. Jeg har vært samarbeidsvillig hele tiden, og hatt et "helt ok" forhold med de begge. Dama kjenner jeg litt fra før og føler at e virkelig har lurt meg og hun falsk som fy. Kjenner ekstremt med bitterhet nå pga dette, hvorfor? Kan jeg ikke bare glemme hele han?

Her må du snu om tankegangen din . Han var i det minste ærlig . Altsa på at han hadde mistet følelsene for deg. Mange menn ( og kvinner ) lever jo fint med både ektefelle og en på si. Vær heller glad du ble kvitt en utro mann, å ønsk heller den nye lykke til med han ( for det kan hun trenge ) . Ikke gjør deg liten å oppfør deg umodent . Hev hodet å gå videre . Blir det for tungt å prosessere alene  , gå i terapi ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (27 minutter siden):

Det er vel ekstra vanskelig å glemme han når du faktisk må samarbeide med han. 

Fordi du er blitt lurt av noen du burde kunne stole på. Da er det helt normalt å føle på bitterhet.

Igjen skjønner jeg hvor dette kommer fra. Dessverre vil det gå utover deg om du oppfører deg dårlig mot henne, jeg tror de vil ta det som et tegn på at du fremdeles har følelser for han. Og du har du ikke lyst til å gi uttrykk for.

Jeg håper jeg hadde tenkt at akkurat de to fortjente hverandre. Men jeg hadde nok følt litt på bitterhet akkurat som du gjør. Jeg synes du skal gi deg selv tillatelse til å kjenne på denne skuffelsen, samtidig som du ikke lar det styre livet ditt.

Det verste er at meg og hun jobber under samme etat. Så vi må sitte på møter sammen😦 Kjenner det blir litt annerledes nå etter at jeg hørte de hadde ligget sammen på jobbturene. De var også kollegaer. Den tid jobbet ikke jeg der men rett før det ble slutt fikk jeg jobben der. Til hennes store ulempe tenker jeg !

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kjenner jeg en skikkelig seg mot henne og ikke han. Jeg klarer ikke å like henne nå. Jeg har vært snill som dagen er lang - mot de begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvfølgelig blir ting revet opp i når man får vite at situasjonen var mye verre enn man trodde. Det er en grunn til at "retraumatisering" er et begrep. Ikke at ts nødvendigvis ble traumatisert av å bli forlatt, men det forteller at nye hendelser kan vekke gamle sår til live, og det er som å reise i tid. Plutselig føles det som man står midt oppi det igjen, og alt arbeidet man har lagt ned var forgjeves. Det skjer automatisk.

Men det er ikke forgjeves, ts. Du er fortsatt ferdig med han, dette er bare en midlertidig situasjon. Det du kan gjøre nå er å rase litt for deg selv, og så bearbeide det. Det som hjelper for meg når jeg blir kastet inn i gamle tilstander er å;

- legge skylden der den hører hjemme. Skriv gjerne ned hva han har gjort, og hvorfor det er dårlig gjort. Ansvaret for dette er hans, og det sier ingenting om deg eller hvem du er.

- lat som om du skriver et brev til han. Der skriver du hva du fortjener, og hvorfor. At du er et bra menneske som fortjener respekt. Dette gjør jeg for å minne meg selv på at ingen andre får bestemme min verdi.

- det er noen terapeuter som anbefaler å hevde seg ved å si alt dette høyt imens du får ut energi, f.eks ved å gjøre noe med høy intensitet som å bokse i en sekk eller pute. Det kan føles som å si veldig tydelig ifra. Du sier ikke ifra til den det gjelder, men du etablerer likevel grenser. Det er egentlig DU som trenger å høre hvor dine grenser går, ikke han. Han er en irrelevant tosk som ikke bryr seg om stort mer enn seg selv.

- til slutt vil det være enklere å akseptere at dette har skjedd, og da blir det også enklere å tro på at det egentlig ikke har noe å si for deg og ditt liv. Kanskje må du akseptere at han var en verre person enn du trodde, og akseptere at du ikke klarte å se dette tidsnok.

Jeg har raskt kommet over ganske grove overtramp på denne måten. Så lenge jeg har respekt for meg selv er det egentlig alt jeg trenger. Håper dette kan hjelpe deg.

Anonymkode: b6786...b52

Tusen takk🥰

Hadde det bare kommet ut da at han var utro, så hadde jeg kommet mye lettere eller fortere over han. Jeg har nå i 3år dvelt på hva jeg gjorde galt og angret på at jeg tok han forgitt. Jeg hadde hatt andre tanker tror jeg om jeg bare fikk sannheten med ei gang. 

Men nå er det gjort .

Skal ikke irritere meg mer over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest goodbeforelong

Det er forståelig det. Det er han som har sviktet deg. Men er vel kanskje litt vanskeligere å respektere den nye damen dersom man har en viss kjennskap til vedkommende. Fortsatt mannen sitt ansvar, men litt mere rottent av henne også. 

Hva skal du gjør? Si det, prøv å ikke gi dem større tankekraft enn de fortjener 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva handler dette om? 

En slags teknikk for å bearbeide traume som visstnok funker fjell. Du kan bli kvitt agget og slagget du føler. Tar deg fire dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Altså... hvem i det rette sinn som foredlre drar opp noe sånt? Var unødvendigt å nevne. Snakk om å lage dårlig stemning med vilje skulle tru hun ikke vil ha godt samnarbeid for barna. 

Anonymkode: 746b2...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok gått en liten djevel i meg😅 Hadde vært like imøtekommende og hyggelig mot henne, men hvisket én gang til henne: "Jeg vet hva du gjorde med eksen min" og så fortsatt å oppføre meg profesjonelt 🤗

Anonymkode: 889f5...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...