Gå til innhold

Føler du det er noe alvorlig galt med deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er bare ute etter oppmerksomhet og sympati så jeg ga deg en realitetssjekk. Er selv offer som psykopatiske sadister som deg og det jeg skriver her er for å redde andre personer fra personer som deg. Jeg kommer ikke til å diskutere med deg eller gi deg mer "supply". Du har fått gode svar og trenger ikke mer oppmerksomhet.

Anonymkode: 66037...855

For noen som er så sikker på akkurat hva som feiler meg, burde du vite at «psykopatiske sadister» mangler evne til selvmedlidenhet. Som jeg også forteller i innlegget mitt:)

lær deg forskjellen på å søke sympati vs å søke etter forståelse og kunnskap i egen psyke. 
Jeg har aldri påstått at min oppførsel er etisk rett på noen måte, så du har ikke gitt noen en realitetssjekk her:)

At du har vært offer for «folk som meg» tidligere tviler jeg sterkt på er tilfellet. Da jeg aldri har fått litt «suply» fra oppmerksomhet fra anonyme folk på nett, som føler seg provosert av at andre fungerer annderledes. 

Anonymkode: dce8c...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Høres ut som du er en Psykopat, men kan kontrollere det?

Anonymkode: 9333a...b9b

Alle psykopater kan kontrollere sine handlinger. Det er de faktisk svært flinke til.

Anonymkode: d8976...c2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle psykopater kan kontrollere sine handlinger. Det er de faktisk svært flinke til.

Morfaren min var ikke særlig flink til å kontrollere det 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 9333a...b9b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Antisosial personlighetsforstyrrelse og psykopati tenker jeg her. Finnes sjekklister på nettet hvor du kan se hvor høyt du scorer. Finnes mange som lever med slike diagnoser, men som likevel klarer å oppføre seg noenlunde "normalt" og ikke bli en kriminell. 

Jeg ville anbefale å oppsøke psykolog. Kanskje du kunne trengt noe støtte og veiledning. Selv om du skjønner at det beste er å ta på en maske og ikke vise at du egentlig ikke bryr deg om noen, så tenker jeg veien er kort til å gjøre noe som kan være skadelig for andre mennesker, når man totalt mangler empati. Jeg kan fortelle deg det at å være utsatt for et slikt menneskes manipulasjon og utnytting kan være svært ødeleggende for et empatisk menneskes liv.

Du skriver at du allerede manipulerer andre. Håper du søker hjelp før andre tar skade.

Anonymkode: df6fd...eaf

Setter pris på svaret ditt og du har helt rett i det du skriver med at manupulasjon/utnytting kan være svært ødeleggende for et empatisk menneskes liv. 
Jeg har desverre ingen ønske eller motivasjon til å endre meg, men kun et ønske om å forstå meg selv og hvorfor jeg fungerer slik jeg gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som en grad av antisosial personlighetsforstyrrelse (eller god gammel psykopati selv om det ikke akkurat er noen diagnose), at du mangler noen empatiske evner. Men samtidig har du en innsikt i det som gjør at jeg tenker at du ikke har den verste graden av det. En person i ytterenden av skalaen der tviler jeg på ville hatt innsikt nok til å skrive et sånt innlegg. Tror ikke det er noe som kan helbredes akkurat. Men du lever kanskje greit med det? Kan jo være greit å tenke over at du ikke skader andre psykisk. Selv om du får et kick av det. Kanskje andre måter å få utløp for det?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Faren min er sadist og har påført meg kompleks ptsd og en rekke andre diagnoser pga det. Dere er uten tvil den verste mennesketypen som finnes, om det i det hele tatt finnes et snev av menneskelighet i dere. Og ja, det er noe alvorlig galt med dere. Søk heller opp hva kriteriene for sadistisk pf var du. Den passer deg nok bedre enn antisosial om du faktisk er sadist som du påstår.

Anonymkode: 4f77b...cfd

Du forstår vel at jeg selv ikke har valgt å være slik? Selv om jeg ikke er uenig i at jeg er en dårlig person:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (3 minutter siden):

Mulig bare ts er litt usikker...Er jo lov det...

Tviler. Tegn på psykopati begynner å bli almennkunnskap nå.

Er forresten oppvokst med psykolog i nærmeste familie, og han sa alltid at hvis noen faktisk er usikre på om de er psykopater, så er de ofte ikke det heller. De har ikke selvinnsikt. Så hvis en person begynner å stille spørsmål ved egen personlighet, så er det et godt tegn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (1 minutt siden):

For meg høres det ut som en grad av antisosial personlighetsforstyrrelse (eller god gammel psykopati selv om det ikke akkurat er noen diagnose), at du mangler noen empatiske evner. Men samtidig har du en innsikt i det som gjør at jeg tenker at du ikke har den verste graden av det. En person i ytterenden av skalaen der tviler jeg på ville hatt innsikt nok til å skrive et sånt innlegg. Tror ikke det er noe som kan helbredes akkurat. Men du lever kanskje greit med det? Kan jo være greit å tenke over at du ikke skader andre psykisk. Selv om du får et kick av det. Kanskje andre måter å få utløp for det?

Jeg tror mennesker som påstår de ikke har noen innsikt i egen oppførsel, heller prøver å unngå å ta ansvar. 
De fleste vet nøyaktig hva de holder på med og det trenger man ikke å være noe geni for å forstå. Ikke la deg lure av dette:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tviler. Tegn på psykopati begynner å bli almennkunnskap nå.

Er forresten oppvokst med psykolog i nærmeste familie, og han sa alltid at hvis noen faktisk er usikre på om de er psykopater, så er de ofte ikke det heller. De har ikke selvinnsikt. Så hvis en person begynner å stille spørsmål ved egen personlighet, så er det et godt tegn.

Sant nok 😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror mennesker som påstår de ikke har noen innsikt i egen oppførsel, heller prøver å unngå å ta ansvar. 
De fleste vet nøyaktig hva de holder på med og det trenger man ikke å være noe geni for å forstå. Ikke la deg lure av dette:)

Eller så lyver dem og fortrenger seg selv...Det er og en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (7 minutter siden):

Ja det tenker jeg og...I forhold til utløp altså...

Tenker det er en meget ressurssterk person her jeg, med mye resiliens og det er positivt 🥳🥳🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg kjenner godt til typen, og ts ELSKER å få sin supply, slik som i denne tråden. Fortsetter ts å få sin supply  vil ts aldri lære. TS kan kun ett språk, og det gav jeg ts ;)

Ts skriver om døden og i dette underforumet. Guess what, det finnes liv etter døden og da spilles sangen highway to hell. Kanskje det er nok til å komme i gang!

Anonymkode: 66037...855

Vi snakker om relegioner nå? Du bruker noe du aldri kan bevise som argument? Kan godt hende du har rett, men det kan jo alle andre med en teori også ha statistisk sett. 
Jeg tror du har misforstått formålet med tråden. Jeg ønsker å forstå hvorfor/hva som gjør at jeg fungerer slik jeg gjør, ikke diskutere om det jeg gjør er rett eller ikke. Som det selvsakt ikke er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men når de ikke har empati som indre kompass så er jo denne kontrollen kun skremmende og ikke positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du forstår vel at jeg selv ikke har valgt å være slik? Selv om jeg ikke er uenig i at jeg er en dårlig person:)

Haha, ser du virkelig så ned på andre at du tror at andre ikke forstår det?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (28 minutter siden):

Tenker aldri at jeg må vinne over noen som helst. Bare over meg selv i så fall. 

Å stå opp for seg selv blir for meg noe annet. 

Jeg har ubetinget kjærlighet til mennesker rundt meg som jeg er glad i. Det er det som er min hverdagslykke. Ingen penger kan kjøpe det. Det er min indre kjerne som er slik. 

Jeg vil heller være fattig og lykkelig, enn rik og ulykkelig. Penger er bare et nødvendig onde jeg skaffer meg for å klare meg selv.

Hvordan vil du beskrive ubetinget kjærlighet? Hvordan føles det og hvordan vet du at det er ekte kjærlighet? 
Jeg forstår ikke denne følelsen selv så er veldig interessant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser du virkelig så ned på andre at du tror at andre ikke forstår det?

Forstår du hvordan manipulering fungerer? Jeg oppfører meg som den mest jordnære/ydmyke personen fordi det er det som er forventet av meg. Det er åpenbart ikke noe noen har lagt merke til med tanke på hvor god respons jeg har møtt fra omgangskrets:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår du hvordan manipulering fungerer? Jeg oppfører meg som den mest jordnære/ydmyke personen fordi det er det som er forventet av meg. Det er åpenbart ikke noe noen har lagt merke til med tanke på hvor god respons jeg har møtt fra omgangskrets:)

Tror du misforsto svaret mitt, men ja jeg er under cluster b selv (takk far) så vet veldig godt hvordan man manipulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Setter pris på svaret ditt og du har helt rett i det du skriver med at manupulasjon/utnytting kan være svært ødeleggende for et empatisk menneskes liv. 
Jeg har desverre ingen ønske eller motivasjon til å endre meg, men kun et ønske om å forstå meg selv og hvorfor jeg fungerer slik jeg gjør.

Å endre deg kan nok sikkert være en umulig oppgave. Men jeg tenkte en psykolog kan veilede deg slik at du fortsetter å holde deg på riktig side av loven og ift å ikke gå for langt i din manipulasjon og utnyttelse av andre. Men jeg forstår godt at du mangler motivasjon til endring for dette er jo nyttig for deg. Og selv om dine handlinger skulle være skadelig for andre så mangler du jo empatien som skal til for å ønske å ikke gjøre det du gjør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du beskrive ubetinget kjærlighet? Hvordan føles det og hvordan vet du at det er ekte kjærlighet? 
Jeg forstår ikke denne følelsen selv så er veldig interessant:)

Ubetinget kjærlighet 

- man setter den andre personen framfor seg selv om man har mulighet til det. 

- egoisme hører ikke hjemme her

- respekterer personen fullt ut selv om man ikke er enige.

- prøver å være den beste versjonen av seg selv overfor den andre.

- det handler ikke om å ha rett eller galt

- tillit og at man kan stole på den andre personen er meget viktig.

- en 'partner in crime' vil jeg velge å kalle det.

- et sterkt ønske om å ta vare på hverandre og være der for hverandre uansett hva som skjer. 

- Man kan stille krav til hverandre, ikke betingelser. 

- gi hverandre rom når det trengs 

- hjelpe hverandre 

- se hverandre i et positivt lys selv om det kan være vanskelig. 

Føler jeg har beskrevet essensen av det her. Det er dette det handler om for meg. At man ønsker at personen har det bra uansett hvor de befinner seg. 

Kort fortalt: Respekt, tillit og kjærlighet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (29 minutter siden):

Takk for et saklig og interessant svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...