AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg var aldri super begavet i matte, på barneskolen gikk der greit, så datt jeg helt av på ungdomsskolen. Hadde veldig dårlige lærere på vgs og i andre klasse vgs strøk jeg bare og sluttet. I første klasse vgs vinglete jeg mellom en 2 og 3 og fikk 3 til slutt. På tentamener skjønte jeg stortsett ikke hva jeg holdt på med, ble mye improvisasjon. Når jeg ble voksen tok jeg forberedende kurs matte og klarte meg rimelig bra med stor innsats fikk jeg C og var kjempefornøyd med neg selv. Faktisk kunne syntes det var gøy. Bra lærer hadde vi på universitetet. Nå som godt voksen ønsker jeg å bli bedre i matte. Kjenner jeg gjør en del grunnleggende feil, tenker feil. Har litt med at hjernen min har blitt slitt ut å gjøre. Hvis jeg vil starte fra første klasse matte og gjøre ferdig vanskeligere matte på vgs. Kjøre gjennom hele pensumet på fritiden for gøy og selvutvikling. Hvor kan jeg få tak i bøkene? Anonymkode: c5a93...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Fra scratch... Anonymkode: c5a93...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Noe grunnlag har du vel? Jeg kjøpte pensum for VGS-matte på bokhandelen. Det ligger også forelesninger tilgjengelig på nett. Jeg er 45 år, og hadde ikke hatt matte siden GK der jeg fikk 2 på eksamen. Allikevel gikk det veldig greit å sette meg inn i det, både repetisjon av det jeg kunne litt fra før og det som var helt nytt. Anonymkode: 119f7...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Noe grunnlag har du vel? Jeg kjøpte pensum for VGS-matte på bokhandelen. Det ligger også forelesninger tilgjengelig på nett. Jeg er 45 år, og hadde ikke hatt matte siden GK der jeg fikk 2 på eksamen. Allikevel gikk det veldig greit å sette meg inn i det, både repetisjon av det jeg kunne litt fra før og det som var helt nytt. Anonymkode: 119f7...484 Jeg tenker det kan være lurt å starte helt fra bunnen. Fordi det sikkert er hull i kunnskapen jeg ikke er klar over. Bruke tid på å løse enkle oppgaver. Hadde vært fint med oppgavehefter. Anonymkode: c5a93...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg kjøpte P og T-bok på Finn for en billig penge. Samme grunn som deg 😬 Anonymkode: c9cb3...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Khan Academy har fullt mattepensum fra 1. klasse. Du kan også supplere med matematikk.org og ndla.no. Anonymkode: 24e75...e29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Og kikora og campus inkrement er veldig fint å bruke! Om du kan låne en feide-bruker. Kanskje du har skolebarn? Da kan du logge inn med deres bruker. Anonymkode: c9cb3...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden På biblioteket kan du finne det meste, eller kjøpe på nett? Forlagene selger jo. Hadde begynt med å teste nivået med 7 klasse. Og tatt det derfra. Anonymkode: 697f2...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Takk for mange gode tips 😀 Anonymkode: c5a93...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Lær norsk først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #11 Del Skrevet 29 minutter siden Tått skrev (40 minutter siden): Lær norsk først. 🤯😭😳 Anonymkode: c5a93...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 27 minutter siden #12 Del Skrevet 27 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 🤯😭😳 Anonymkode: c5a93...03e Jo men du viser jo i HI at du kan..hvorfor må trådtittel se ut som den er skrevet av et 5 år gammelt barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #13 Del Skrevet 20 minutter siden Tått skrev (3 minutter siden): Jo men du viser jo i HI at du kan..hvorfor må trådtittel se ut som den er skrevet av et 5 år gammelt barn? Selvsagt kan jeg. Fikk stortsett M og S og femmere i Norsk, antok ikke det er et stort problem til tross for at jeg er utlending og flyttet til Norge på ungdomsskolen. Jeg prøver vel å forkorte tittel, slik britiske aviser gjør og skriver til tider lutt fort, sjekker ikke skrivefeil. Synd du henger deg sånn opp i det at du måtte tråkke på meg for det få meg til å føle meg ubrukelig og trist. Anonymkode: c5a93...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå