AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #1 Del Skrevet 11. desember 2024 Merker at jeg er bekymret for utviklingen. Mange videoer blir lagt ut på nettet og fremstår som ekte. Legger ut et par videoer her som eksempler, og folk kommenterer på hvor rørende det er, og hvordan et dyr kan vise sånn medfølelse og båndet mellom disse to. Hvordan skal dette bli? Folk får jo en helt gal virkelighetsoppfatning etterhvert. Anonymkode: 456c3...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
th4don Skrevet 11. desember 2024 #2 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg jobber i filmbransjen, å vi ser utviklingen av AI og bruker den hver eneste dag. Det kommer til å bli mer avansert, og bedre veldig fort. Det gjelder å lære seg kildekritikk, og dette med å gjenkjenne AI. Det er en treningssak. Den eldre garde, eller mennesker med mindre mellom øra kommer til å slitte med dette, men i det store bildet er det ett midlertidig problem. Det er en teknologisk utvikling vi ikke kommer til å klare å stoppe, å vi burde ikke stoppe den heller. I min bransje nå er det mange på min alder (40+) som nekter å ta i bruk AI til noe som helst, inkludert de 'simple' som chat GPT fordi de er bekymret for utviklingen og at på sikt blir jobbene deres overflødige. Men, om jobben din på ekte er i fare pga. AI så skjer det uavhengig av om du bruker det i mellomtiden. Vi kommer alltid til å ønske å se noe skapt av mennesker, både i kunst og litteratur. En datamaskin kan ikke lære seg menneskelige følelser, heldigvis. Den kommer nært til tider, men den kommer nok aldri dit. Generativ AI kommer til å bli bedre og bedre, det gjelder å følge med i utviklingen hvis du ikke vil bli lurt, eller henge bakpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Del Skrevet 11. desember 2024 tenker ww3 kan komme til nytte snart Anonymkode: baeca...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #4 Del Skrevet 11. desember 2024 Det er skremmende å se hvor lettlurt mange er når det kommer til AI-genererte bilder og filmer. Begge filmene over ville jeg ha avslørt som AI. De er godt laget, men det er noe som skurrer ved dem, litt sånn "uncanny valley". Det er ofte sånn jeg avslører AI. Anonymkode: 9c089...b15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #5 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg håper det får alle til å innse at alt på internett er fake. For mange trur på det som finnes nå om dagen. Anonymkode: f20b3...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #6 Del Skrevet 11. desember 2024 th4don skrev (2 timer siden): Jeg jobber i filmbransjen, å vi ser utviklingen av AI og bruker den hver eneste dag. Det kommer til å bli mer avansert, og bedre veldig fort. Det gjelder å lære seg kildekritikk, og dette med å gjenkjenne AI. Det er en treningssak. Den eldre garde, eller mennesker med mindre mellom øra kommer til å slitte med dette, men i det store bildet er det ett midlertidig problem. Det er en teknologisk utvikling vi ikke kommer til å klare å stoppe, å vi burde ikke stoppe den heller. I min bransje nå er det mange på min alder (40+) som nekter å ta i bruk AI til noe som helst, inkludert de 'simple' som chat GPT fordi de er bekymret for utviklingen og at på sikt blir jobbene deres overflødige. Men, om jobben din på ekte er i fare pga. AI så skjer det uavhengig av om du bruker det i mellomtiden. Vi kommer alltid til å ønske å se noe skapt av mennesker, både i kunst og litteratur. En datamaskin kan ikke lære seg menneskelige følelser, heldigvis. Den kommer nært til tider, men den kommer nok aldri dit. Generativ AI kommer til å bli bedre og bedre, det gjelder å følge med i utviklingen hvis du ikke vil bli lurt, eller henge bakpå. Når jeg ser hvor mange som kommenterer og tror det er ekte, så synes jeg det er en skremmende utvikling. Selv om jeg avslører det fort, så kjenner jeg også selv at det er fullstendig uinteressant å se på AI videoer som man etter kort tid finner ut at ikke er ekte, og det burde bli et krav at disse videoene er merket med at det er det. Hvis det er film som ikke har rot i virkeligheten man er ute etter, så velger man det. Og hvis det i tillegg skal bli enda mer avansert, hvordan skal folk egentlig klare å skille mellom AI og virkelighet? Det ender jo med at man ikke kan tro på noe av det man ser på nettet lenger. Anonymkode: 456c3...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #7 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg håper det får alle til å innse at alt på internett er fake. For mange trur på det som finnes nå om dagen. Anonymkode: f20b3...7c3 Ja. Det begynte med filter, og nå er det fullstendig fake, og ikke ekte personer bak filteret engang. Anonymkode: 456c3...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #8 Del Skrevet 11. desember 2024 th4don skrev (3 timer siden): Jeg jobber i filmbransjen, å vi ser utviklingen av AI og bruker den hver eneste dag. Det kommer til å bli mer avansert, og bedre veldig fort. Det gjelder å lære seg kildekritikk, og dette med å gjenkjenne AI. Det er en treningssak. Det er en treningssak i dag. Men siden AI hele tiden blir bedre så kan tegnene man bør se etter i dag være borte i morgen. Om noen år vil det kanskje ikke være mulig å gjenkjenne AI uansett hvor godt trent man er. Anonymkode: 9cc6f...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. desember 2024 #9 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Merker at jeg er bekymret for utviklingen. Mange videoer blir lagt ut på nettet og fremstår som ekte. Legger ut et par videoer her som eksempler, og folk kommenterer på hvor rørende det er, og hvordan et dyr kan vise sånn medfølelse og båndet mellom disse to. Hvordan skal dette bli? Folk får jo en helt gal virkelighetsoppfatning etterhvert. Anonymkode: 456c3...9be Jeg ser med en gang at det er AI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
th4don Skrevet 11. desember 2024 #10 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Når jeg ser hvor mange som kommenterer og tror det er ekte, så synes jeg det er en skremmende utvikling. Selv om jeg avslører det fort, så kjenner jeg også selv at det er fullstendig uinteressant å se på AI videoer som man etter kort tid finner ut at ikke er ekte, og det burde bli et krav at disse videoene er merket med at det er det. Hvis det er film som ikke har rot i virkeligheten man er ute etter, så velger man det. Og hvis det i tillegg skal bli enda mer avansert, hvordan skal folk egentlig klare å skille mellom AI og virkelighet? Det ender jo med at man ikke kan tro på noe av det man ser på nettet lenger. Anonymkode: 456c3...9be Det kommer nok til å bli et krav på et tidspunkt at all media som bruker AI skal merkes. Det blir nok en greie å se «denne filmen er lagd uten AI» på rulletekster etterhvert. Akkurat som vi fikk merking av retusjert reklame. Jeg har akkurat jobbet på et prosjekt der vi brukte AI i en kort kampanjefilm. Det var kun for å lage en falsk kamerakjøring av et stillbilde. Dette kan man også gjøre teknisk men tar mer tid = mer penger enn å trykke på en knapp. Kunde nektet å ha det med fordi det var AI, selv om selv det trente øyet hadde slitt med å se at det var AI og ikke en animert komposisjon. Så folk er allerede veldig var på alt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #11 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er skremmende å se hvor lettlurt mange er når det kommer til AI-genererte bilder og filmer. Begge filmene over ville jeg ha avslørt som AI. De er godt laget, men det er noe som skurrer ved dem, litt sånn "uncanny valley". Det er ofte sånn jeg avslører AI. Anonymkode: 9c089...b15 Det som er enda skremmende er når de lager videoer med AI som inneholder flyulykker og slikt, hvor dum går det an å bli? Anonymkode: 0c2b1...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå