AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Hei. Hvor går grensen for å holde familiemedlemmer vekk fra egne barn når det har oppstått konflikter. Det ene familiemedlemmet har vært veldig stygg mot mor og har gått til grovt personangrep ved navnkalling og hakking på utseendet og ekstreme fornærmelser. De er så nære i relasjon som det kan få blitt. Nå mener mor at dette familiemedlemmet ikke skal få være alene med barna hennes pga familiemedlemmets drittslenging og "umoden måte å håndtere uenigheter". Jeg som far er helt enig med mor, men nå er jeg på mors side selvom vi er skilt. Jeg mangler evne til å se dette objektivt for dette er helt sinnsykt for min del. Moren forteller at denne personen, og som jeg selv har erfart, er manipulerende og giftig i væremåten, men vi har trodd hittil at hen kan moderere seg i samspill med barna. Likevel har denne personen trått over en grense som barnas mor ikke tolererer, og nå er vi usikre på om vi vil la dette mennesket få være alene med barna som en "straff". Hva gjør man? Anonymkode: 0f84e...a46 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Hadde ikke latt barna mine være alene med noen som slenger dritt og er dårlig i språket sitt nei. Det er ingen god rollemodell for barn. Man vil jo ikke vite hva hun kunne finne på å sagt til barna deres når hun er alene med dem. Det er deres valg hvem barna er med. Anonymkode: bd39b...32f 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Tror jeg bare rett og slett ville ha tenkt på barnas beste, den adekvate mora, og ikke så mye på hva det evt vil føles som for denne personen. Dersom denne personen viser seg med tid og stunder å ikke være så giftig, så har vedkommende kanskje litt god tid på seg til å vise det motsatte, også får en ta det derfra. Er dette et menneske barna har gjevnlig kontakt med? Anonymkode: 49133...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #4 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror jeg bare rett og slett ville ha tenkt på barnas beste, den adekvate mora, og ikke så mye på hva det evt vil føles som for denne personen. Dersom denne personen viser seg med tid og stunder å ikke være så giftig, så har vedkommende kanskje litt god tid på seg til å vise det motsatte, også får en ta det derfra. Er dette et menneske barna har gjevnlig kontakt med? Anonymkode: 49133...396 Ja, de har hatt veldig ofte kontakt og har besøkt hverandre ofte. Barna har vært på overnatting der. Eldste barnet forteller at hen ikke sier noe dårlig da, men det er en del mas (for å få barnet over på denne personens side). Utifra det jeg forstår så sier ikke hen noe stygt, men kan være ganske manipulerende i språket etter hva jeg forstår av det eldste barnet sier. Så barna vil jo merke det at denne personen ikke vil være til stede som før, så mor har faktisk sagt nå at det er noen uenigheter mellom de voksne, så de vil ikke besøke hverandre akkurat nå. Mor har hatt lyst til å si at personen er syk, men det stemmer ikke, med mindre narsissisme er en diagnose... Veit ikke helt hva vi skal si til barna, de har hatt et nære forhold 😕 Anonymkode: 0f84e...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #5 Del Skrevet 11. desember 2024 En som hadde behandlet meg som dritt hadde selvfølgelig ikke fått ha noe med barnet mitt å gjøre. Anonymkode: 5360f...9a6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #6 Del Skrevet 11. desember 2024 Det er vel bare å si at personen er slem og at de derfor ikke får være sammen med den lenger? Fordi det er jo det som er problemet. Anonymkode: adf13...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 11. desember 2024 #7 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg som far er helt enig med mor, men nå er jeg på mors side selvom vi er skilt. Jeg mangler evne til å se dette objektivt for dette er helt sinnsykt for min del. nå er vi usikre på om vi vil la dette mennesket få være alene med barna som en "straff". Hva gjør man? Anonymkode: 0f84e...a46 1) Hva betyr dette, er du eller er du ikke enig med barnets mor om at denne personen er giftig? I så fall klarer du vel å se det objektivt? Den setningen er forvirrende og tildels motsigende. 2) være alene med de som straff, eller er straffen å ikke få være alene med de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #8 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg lot min far være sammen med barna dersom barna ønsket det, men aldri alene og uten tilsyn av en tredjepart jeg stolte på. Dette gjorde jeg fordi personen var grei mot barna selv om han var slem mot meg. Barna tok selv avgjørelsen om å ikke ha kontakt da de ble store nok til å ta den avgjørelsen, og det var fordi de opplevde ham som manipulativ, at han brukte dem for å komme til meg. Anonymkode: 27b54...34e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #9 Del Skrevet 11. desember 2024 Som foreldre har man en plikt til å gi barna sine en trygg og god oppvekst. Med å la barna sine være med en så giftig person, så kan man potensielt skade dem.. Jeg ville holdt barna unna! Hadde forklart det.med at personen er syk, og derfor gjør slemme ting. Jeg har en bror med schizofreni, og vi har i (hans dårlige) perioder null kontakt med minr barn for å skjerme de mest mulig. De vet at onkel er psykisk syk, og derfor fraværende innimellom. Samtidig prøver vi å ha fokus på de gode periodene og at han er på sykehuset/fraværende for å bli frisk. Nå er jo dette annerledes, for de får ha kontakt inninellom, men det koster meg null kalorier å ikke ha kontakt når ting står på som verst. Anonymkode: f7b4f...928 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Hvor går grensen for å holde familiemedlemmer vekk fra egne barn når det har oppstått konflikter. Det ene familiemedlemmet har vært veldig stygg mot mor og har gått til grovt personangrep ved navnkalling og hakking på utseendet og ekstreme fornærmelser. De er så nære i relasjon som det kan få blitt. Nå mener mor at dette familiemedlemmet ikke skal få være alene med barna hennes pga familiemedlemmets drittslenging og "umoden måte å håndtere uenigheter". Jeg som far er helt enig med mor, men nå er jeg på mors side selvom vi er skilt. Jeg mangler evne til å se dette objektivt for dette er helt sinnsykt for min del. Moren forteller at denne personen, og som jeg selv har erfart, er manipulerende og giftig i væremåten, men vi har trodd hittil at hen kan moderere seg i samspill med barna. Likevel har denne personen trått over en grense som barnas mor ikke tolererer, og nå er vi usikre på om vi vil la dette mennesket få være alene med barna som en "straff". Hva gjør man? Anonymkode: 0f84e...a46 Man beskytter barna sine mot giftige personer uansett hvor nære de er! Barna må skjermes, de voksne burde vite bedre! Anonymkode: e7f54...296 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #11 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Som foreldre har man en plikt til å gi barna sine en trygg og god oppvekst. Med å la barna sine være med en så giftig person, så kan man potensielt skade dem.. Jeg ville holdt barna unna! Hadde forklart det.med at personen er syk, og derfor gjør slemme ting. Jeg har en bror med schizofreni, og vi har i (hans dårlige) perioder null kontakt med minr barn for å skjerme de mest mulig. De vet at onkel er psykisk syk, og derfor fraværende innimellom. Samtidig prøver vi å ha fokus på de gode periodene og at han er på sykehuset/fraværende for å bli frisk. Nå er jo dette annerledes, for de får ha kontakt inninellom, men det koster meg null kalorier å ikke ha kontakt når ting står på som verst. Anonymkode: f7b4f...928 Ser det ble en feil her. HAN har null kontakt med barna, ikke vi 😅 Anonymkode: f7b4f...928 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #12 Del Skrevet 11. desember 2024 Det er vel ikke noe å lure på. Hvis du mener det er best at barna ikke er alene med vedkommende, mor insisterer på at vedkommende ikke skal være alene med barna, så er det da bare å ikke la vedkommende være alene med barna? Vi som bare har gode familierelasjoner, har flere nære som det ikke er naturlig at passer barna alene, det er ingen straff heller. Anonymkode: dbfd4...bb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #13 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei. Hvor går grensen for å holde familiemedlemmer vekk fra egne barn når det har oppstått konflikter. Det ene familiemedlemmet har vært veldig stygg mot mor og har gått til grovt personangrep ved navnkalling og hakking på utseendet og ekstreme fornærmelser. De er så nære i relasjon som det kan få blitt. Nå mener mor at dette familiemedlemmet ikke skal få være alene med barna hennes pga familiemedlemmets drittslenging og "umoden måte å håndtere uenigheter". Jeg som far er helt enig med mor, men nå er jeg på mors side selvom vi er skilt. Jeg mangler evne til å se dette objektivt for dette er helt sinnsykt for min del. Moren forteller at denne personen, og som jeg selv har erfart, er manipulerende og giftig i væremåten, men vi har trodd hittil at hen kan moderere seg i samspill med barna. Likevel har denne personen trått over en grense som barnas mor ikke tolererer, og nå er vi usikre på om vi vil la dette mennesket få være alene med barna som en "straff". Hva gjør man? Anonymkode: 0f84e...a46 Å legge ett annet menneske for hat på denne måte er klare signaler om at den som hater er psyk. At en voksen forelder hat et slikt forhold til en annen person (mor/svigermor?) skal ikke gå ut over uskyldige barn. Her må de voksne klare å være voksne. Anonymkode: 11b12...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #14 Del Skrevet 11. desember 2024 Carrot skrev (3 timer siden): 1) Hva betyr dette, er du eller er du ikke enig med barnets mor om at denne personen er giftig? I så fall klarer du vel å se det objektivt? Den setningen er forvirrende og tildels motsigende. 2) være alene med de som straff, eller er straffen å ikke få være alene med de? Jeg er enig. Det blir en straff å ikke få være alene med dem. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Å legge ett annet menneske for hat på denne måte er klare signaler om at den som hater er psyk. At en voksen forelder hat et slikt forhold til en annen person (mor/svigermor?) skal ikke gå ut over uskyldige barn. Her må de voksne klare å være voksne. Anonymkode: 11b12...16b Ja denne personen hater mor til barna.. Anonymkode: 0f84e...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #15 Del Skrevet 11. desember 2024 Dette er en vond og sår situasjon for alle. Nå har jeg ikke helt samme problem stillingen fordi vedkommende i min familie også straffer barna - men jeg har valgt å kutte siste del av familien min , en person mine barn har hatt masse med å gjøre. Overtrampet mot meg var såpass grovt og alvorlig at jeg valgte å kutte alt. Barna mine er barnehage alder og spør etter personen men jeg har sagt at vi dessverre ikke kan treffe de mer. det er en vond situasjon men et menneske som behandler meh så dårlig får heller ikke gleden av å være deltakende i mitt liv Anonymkode: b7192...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11. desember 2024 #16 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er enig. Det blir en straff å ikke få være alene med dem. Anonymkode: 0f84e...a46 Hvorfor skal denne personen fortsatt få møte (barnebarna?) sine overhodet? Jeg hadde rett og slett stengt personen ute fra livet mitt og barna mine. Ikke faen om noen som slenger så giftig dritt til meg skal få møte og omgås mine barn! Skjønner ikke at ekskona di omgås denne forferdelige personen i det hele tatt lenger? HVORFOR? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 11. desember 2024 #17 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er enig. Det blir en straff å ikke få være alene med dem. Ja denne personen hater mor til barna.. Anonymkode: 0f84e...a46 svaret ditt er litt sånn godagmannøkseskaft og ikke et svar på det jeg egentlig spør om så jeg prøver igjen; er du enig med mor i hennes vurdering eller er du ikke, det kommer litt uklart frem siden du skrev og jeg spurte: Carrot skrev (3 timer siden): Jeg som far er helt enig med mor, men nå er jeg på mors side selvom vi er skilt. Jeg mangler evne til å se dette objektivt for dette er helt sinnsykt for min del. 1) Hva betyr dette, er du eller er du ikke enig med barnets mor om at denne personen er giftig? I så fall klarer du vel å se det objektivt? Den setningen er forvirrende og tildels motsigende. Men jeg velger tolke deg som at du er enig med mor og hennes vurderig og står da igjen med; hva er poenget ditt med tråden? Hva er det du egentlig lurer på? Personen er giftig skriver du, da er vel svaret tydelig at en bør skjerme barn mot giftige mennesker som forelder, det er en av de viktigste rollene man har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #18 Del Skrevet 11. desember 2024 Det er bare å kutte ut slike folk, man skal ikke føle at man skylder dem noe. Anonymkode: 9ec3a...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #19 Del Skrevet 11. desember 2024 Er i lignende situasjon selv. Her er svigermor giftig. Det har komt frem etter vi fikk barn. Ho virker rett og slett sjalu på barnebarnet sitt. At sønnen nå prioriterer barnet sitt fremfor henne gjorde at det rett og slett klikket for henne. Vi (eg) har satt grenser, ho får kun være sammen med barnebarnet offentlige plasser med sønn. Da oppfører ho seg bedre, men det har vist seg at ho lyger om meg, gir sønnen stadig dårlig samvittighet og tvetydige signaler. Svigermor vet ikke om de grensene fordi sønnen hennes er redd ho. Ho klager og lyger til alle som vil hører om hvor slem vi er med henne fordi ho ikke ser barnebarnet sitt, der unnlater ho selvfølgelig å si at vi inviterer ho med på familieting hele tiden: kino, leos lekeland, teater, julemarked, julekonserter. Da er det for kaldt, ho liker det ikke, kjedelig. Men sender snap om at ho er der med venniner- det gidder ho, men ikke med barnebarnet som ho i følge seg selv «aldri ser». Ringer å klager nå har det gått 3 uker, ja men du har jo vært invitert med. Alt skal være slik ho vil, ho vil og vise naboene hvor populær ho er med besøk å sier «naboene spør om hvor det andre barnebarnet er» alt handler om hennes fasade. Nå er det snart jul og vi feirer ikke med henne lengre, da ho skriker, anklager, skal gjøre alt, være julenisse, styre oppakningen, lage mat/dessert, bestemmer hvor du kan sitte og skjer det noe ho ikke har bestemt klikker ho. Likevel synes eg synd på henne, ingen skal være alene på julaften, men når ho nekter å være med på familieting, kan vi ikke fikse relasjonen og vi tar ikke sjansen på 3 verdenskrig nok en julaften. Hadde vært opp til meg hadde eg aldri sett henne igjen, men mannen har fremdeles håp, noe som skaper masse unødig stress. Hver helg handler om at vi kanskje skal være sammen med svigermor og det tilpasses henne. Er så lei! Hun er alltid offer, alltid fornærmet. Og ja ho hater meg, men det tar eg som største kompliment. Venter på at mannen skal få nok, eller at ho klikker såpass at det er umulig å komme seg etter det (noe eg mener ho har gjort for lengst og altfor mange ganger allerede). Det er så sykt å være fanget av en narsissist som gang på gang viser sitt sanne ansikt, men likevel tvinner mannen rundt lillefingeren. Anonymkode: 64957...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #20 Del Skrevet 11. desember 2024 Carrot skrev (3 timer siden): svaret ditt er litt sånn godagmannøkseskaft og ikke et svar på det jeg egentlig spør om så jeg prøver igjen; er du enig med mor i hennes vurdering eller er du ikke, det kommer litt uklart frem siden du skrev og jeg spurte: 1) Hva betyr dette, er du eller er du ikke enig med barnets mor om at denne personen er giftig? I så fall klarer du vel å se det objektivt? Den setningen er forvirrende og tildels motsigende. Men jeg velger tolke deg som at du er enig med mor og hennes vurderig og står da igjen med; hva er poenget ditt med tråden? Hva er det du egentlig lurer på? Personen er giftig skriver du, da er vel svaret tydelig at en bør skjerme barn mot giftige mennesker som forelder, det er en av de viktigste rollene man har. Ja er enig, beklager om jeg er uklar. Anonymkode: 0f84e...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå