Agatha Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Her jeg bor er det billigere æ kjøpe en togbillett til den siste stasjonen som er innenfor sonen for "miljøpakke" for så å kjøpe en ny fra denne stasjonen og videre. Dette mener derimot togkontrolløren at ikke er lov. Men hvorfor kan de nekte meg det? Hva om jeg må kjøpe billett et stykke lenger av en eller annen grunn fordi en buss er forsinket f.eks? Kan jeg ikke gjøre det da? Hva om jeg går av og så på igjen på denne siste stasjonen? Det jeg egentlig lurer på er om dette er noe de har lov til all den tid jeg har gyldige billetter for hele reisen? Frister veldig å prøvd dette i en eller annen rettsinnstans eller lignende. Noen som har noen gode innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andonym Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Du kan kjøpe til stasjonen, gå av toget og på igjen👍 Ingen som kan nekte deg det. Men da må du fysisk gå ut på perrongen ig inn i toget igjen, så kjøpe ny billett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Del Skrevet 11. desember 2024 Høres jo ut som det skulle være innafor. Men jeg ville ikke stolt på at konduktøren nødvendigvis har helt styring på reglene. Ta kontakt med selskapet og få en skriftlig forklaring, eller henvisning til hvor regelverket står. Anonymkode: f5622...dbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #4 Del Skrevet 11. desember 2024 Agatha skrev (8 timer siden): Dette mener derimot togkontrolløren at ikke er lov. Hvorfor er ikke dette lov? Det hadde jeg bedt om en begrunnelse for og en henvisning i regelverket. Anonymkode: e4112...e34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 11. desember 2024 Det står på nettsidene deres til og med at spleising av billett ikke er lov. Men om de faktisk kan hevde det er vell egentlig det jeg lurer på. Hadde jeg f.eks tatt toget tidligere også hoppet på neste avgang hadd det jo vært lov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #6 Del Skrevet 11. desember 2024 Agatha skrev (15 timer siden): Her jeg bor er det billigere æ kjøpe en togbillett til den siste stasjonen som er innenfor sonen for "miljøpakke" for så å kjøpe en ny fra denne stasjonen og videre. Dette mener derimot togkontrolløren at ikke er lov. Men hvorfor kan de nekte meg det? Hva om jeg må kjøpe billett et stykke lenger av en eller annen grunn fordi en buss er forsinket f.eks? Kan jeg ikke gjøre det da? Hva om jeg går av og så på igjen på denne siste stasjonen? Det jeg egentlig lurer på er om dette er noe de har lov til all den tid jeg har gyldige billetter for hele reisen? Frister veldig å prøvd dette i en eller annen rettsinnstans eller lignende. Noen som har noen gode innspill? Dette ble sagt på tv eller radio, eventuelt avislesing at var vanlig praksis for noen som bodde ett eller annet sted mellom Bergen og Voss. Husker ikke helt. Der hadde blitt diskusjoner rundt praksisen også den gang. Du får prøve å google deg frem til saken. Går du av toget, tar et bilde av at du er av toget, og på igjen, så bør det vel regnes som en avbrutt reise? Jeg aner ikke. Anonymkode: 146a3...471 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #7 Del Skrevet 11. desember 2024 Dette er vel en slags gråsone. Hvis det står tydelig i transportvedtektene at dette ikke er lov, vil jeg tro at selskapet har retten på sin side. Men det er jo ikke noe i veien for å prøve seg uansett, og det burde være mulig å slippe unna med det, spesielt hvis du holder en litt lav profil. Vis bare billetten for den strekningen du faktisk er på, flytt deg til et annet sted i toget på "mellomstasjonen", og vurder å bruke dette trikset bare hvis det er mange passasjerer ombord og lett å stikke seg unna i mengden Jeg vil tippe at de fleste konduktører ikke merker noe eller bryr seg, men det kan være noen som gjør det. Anonymkode: 1e6fb...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #8 Del Skrevet 11. desember 2024 Agatha skrev (4 timer siden): Det står på nettsidene deres til og med at spleising av billett ikke er lov. Men om de faktisk kan hevde det er vell egentlig det jeg lurer på. Hadde jeg f.eks tatt toget tidligere også hoppet på neste avgang hadd det jo vært lov. Kan du legge til link vedr dette er du grei? Synes jeg er en merkelig regel og en merkelig praksis. Hadde vært artig å sett en slik sak prøvd for retten. Anonymkode: dd0a6...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 11. desember 2024 Flere selskaper som praktiserer dette ser det ut som. F.eks https://www.atb.no/ofte-stilte-sporsmal/enkeltbillett-pa-buss-trikk-og-tog/kombinasjon-av-billetter-skjoting og https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dette-togtrikset-kan-spare-deg-for-mange-kroner/15178964/. Utrolig rart at det ikke er lov når man har gyldig billett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 11. desember 2024 Men synes det er så utrolig rart om f.eks noe skulle oppstå underveis på reisen.. at skyssen din videre er blitt forsinka så skal du ikke kunne kjøpe billett videre da på samma toget.. det er jo ekstremt irriterende.. i tillegg til det opplagte med at man sparer penger på denne måten.. vil tro togselskapet får pengene sine for tilbudet innafor "miljøpakken" uansett? Eller er det en måte for f.eks. Vy å kunne snike seg til både tilskudd og betaling fra kundene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå