Mamma31 Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg er sukkeravhengig og selv om jeg spiser variert og helt ok, blir det for mye sukker (i form av godteri) og kalorier som mellom måltid. Da jeg var liten greide jeg ikke å «bli sulten», men måtte spise før jeg ble sulten. Dette skapte også utfordringer knyttet til vekt. Trenger bare å gå ned rundt 10 kg, men jeg har et mål om dette, og starter på nyåret. noen gode tips å dele? Trener styrke 2-3 ganger i uken og sykler/går raske turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodbeforelong Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Sukkerfri brus. Godteri i helgene, spise litt mindre av den usunne maten. Trene litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 Etter mange forsøk på å minske forbruket uten hell, så sluttet jeg helt med å kjøpe sjokolade/ godteri. Etter ca en mnd var suget helt borte. Helgekosen min består nå av f.eks fruktsalat med vaniljesaus eller sviskekompott. Kjempegodt, samtidig som dette ikke er noe jeg overspiser. Før var jeg en jojo-slanker, men nå har jeg holdt meg stabil i over to år. Anonymkode: 21c6d...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 Ikke kjøp og spis godteri Anonymkode: 9e09d...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 Kutte karbohydrater. En del av sukkersuget er jo at blodsukkeret ikke er stabilt. Og det er jo karbohydrater som gjør det ustabilt. Anonymkode: cc23f...833 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #6 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg må faktisk kutte godteri helt. Jeg klarer ikke å bare spise litt. Alt eller ingenting. Det er utrolig vanskelig, og jeg må ta meg ekstremt sammen og ha viljestyrke av stål. Det går bedre etter en stund. Hvis jeg så spiser godteri, må jeg gjennom samme prosess igjen. Anonymkode: d8811...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg kuttet helt. Etter å ha prøvd absolutt alt. det er nå 15 år siden, og kjenner aldri sug etter sukker lenger Anonymkode: 6a573...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #8 Del Skrevet 13. desember 2024 Mamma31 skrev (På 10.12.2024 den 22.50): Jeg er sukkeravhengig og selv om jeg spiser variert og helt ok, blir det for mye sukker (i form av godteri) og kalorier som mellom måltid. Da jeg var liten greide jeg ikke å «bli sulten», men måtte spise før jeg ble sulten. Dette skapte også utfordringer knyttet til vekt. Trenger bare å gå ned rundt 10 kg, men jeg har et mål om dette, og starter på nyåret. noen gode tips å dele? Trener styrke 2-3 ganger i uken og sykler/går raske turer. Jeg prøver å forbinde sultfølelsen med at jeg er sterk. Bli venn med sulten på en måte. Ikke la den kontrollere deg. Jeg drikker en del svart kaffe og Pepsi max mellom måltidene. Spiser ikke frokost. Første måltid er lunsj på jobb, og der har jeg liggende masse grønnsaker, knekkebrød og egg. Har også et stort søtsug, men man må bare bruke disiplin. Ikke handle det, ikke ha det liggende. De fleste, inkl meg, knekker av og til og spiser godteri, men for meg er det hvertfall slik at den første uken uten godteri er verst. Så blir det enklere. Både fordi suget blir littegrann mildere (aldri borte for min del), og man blir mer vant til å bruke disiplin. «Nå har jeg vært flink i to uker, jeg vil ikke ødelegge nå». Anonymkode: 92064...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #9 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg prøver å forbinde sultfølelsen med at jeg er sterk. Bli venn med sulten på en måte. Ikke la den kontrollere deg. Jeg drikker en del svart kaffe og Pepsi max mellom måltidene. Anonymkode: 92064...dd7 Det kan være at brusen gjør vondt verre, ved at du stadig smaker på søtt. Jeg har droppet Pepsi Max og drikker litt smaksatt farris e.l i stedet. Blir fort "mett" på søtsaker nå når jeg har gått så lenge uten, men dropper det stort sett uansett. Anonymkode: ef5fc...03d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #10 Del Skrevet 13. desember 2024 Spis mindre karbohydrater og tomme kalorier. Spis mer proteiner, sunt fett og grønnsaker. Du vil føle deg mett lenger, og blodsukkeret vil holde seg stabilt lenger. Får kroppen din i seg alt den trenger, så får du mindre søtsug. Drikk en kopp grønn te, når du føler du må kose deg med noe. Anonymkode: 46fd6...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå