Gå til innhold

Tenker ikke folk lenger på at de kan smitte andre når de er syke og er på treningssenteret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom i snakk med en dame på treningssenteret i dag som klaget over at hun var i dårlig form, og det hadde hun vært siden fredag.

Hun hadde vondt i halsen, var snørrete, hadde hodepine og var kvalm, og hadde kastet opp på vei til trening.

Jeg sa til henne at det ikke er bra å trene når man er syk, dessuten smitter man jo lett andre folk.

Hun svarte meg ikke, men sa bare at hun skulle gå hjem og fyre i peisen og slappe av.

(Hun vasket heller ikke apparatet etter seg, men det er en annen diskusjon)

Lærte ikke folk noe under pandemien?

Anonymkode: 121a4...5d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal alle sitte hjemme hver gang de er snørrete, mener du?

Det jeg lærte av pandemien er at folk er sauer.

Anonymkode: a2c46...3d6

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kom i snakk med en dame på treningssenteret i dag som klaget over at hun var i dårlig form, og det hadde hun vært siden fredag.

Hun hadde vondt i halsen, var snørrete, hadde hodepine og var kvalm, og hadde kastet opp på vei til trening.

Jeg sa til henne at det ikke er bra å trene når man er syk, dessuten smitter man jo lett andre folk.

Hun svarte meg ikke, men sa bare at hun skulle gå hjem og fyre i peisen og slappe av.

(Hun vasket heller ikke apparatet etter seg, men det er en annen diskusjon)

Lærte ikke folk noe under pandemien?

Kort fortalt, nei..  jeg er ganske sikker på at jeg ble smittet av ett menneske på treningssenteret sist runde. Var på løpetime på tredemølla. Hun snøyt seg underveis, men det var først da vi var ferdige at jeg forstod hvor dårlig hun var. Hun sa høyt at hun hadde vært dårlig i 3 dager. Samt at hun hadde feber på morgenen, stemmen borte, hadde halsvondt og hun var snørrete.  Tok meg under en uke å bli dårlig. Jeg har dårlig immunforsvar, så jeg får alt..

Anonymkode: f0951...425

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, folk lærte ikke noe. Folk blir bare mer og mer egoistisk, og alt er bare meg meg meg. Har du feber, oppkast eller diaré, så holder du deg hjemme!

Anonymkode: a38c4...415

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hun var ikke kun snørrete

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk er i form til å trene / har utbytte av trening når allmenntilstanden er nedsatt på grunn av virus i kroppen?

Presser man seg blir man som oftest bare verre og er syk lengre

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at folk er i form til å trene / har utbytte av trening når allmenntilstanden er nedsatt på grunn av virus i kroppen?

Ts

Har du dokumentasjon på det? Høres ut som en myte. Ved forkjølelse/covid er det ikke noe problem å trene, ved influensa stopper det seg selv da det er fysisk umulig.

Anonymkode: 03e35...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du dokumentasjon på det? Høres ut som en myte. Ved forkjølelse/covid er det ikke noe problem å trene, ved influensa stopper det seg selv da det er fysisk umulig.

Anonymkode: 03e35...0e9

Når jeg brygger på noe eller føler meg forkjølet, så er jeg slapp, har hodepine! har lite energi og kanskje leddsmerter. Det siste jeg ønsker da er å trene.

Trenger ikke dokumentasjon på at kroppen trenger hvile for å hente seg inn igjen

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ts

Viljestyrke som du ikke har mye av gjør at du glemmer at du er syk når du er på trening. Det gjør godt for den allmenne tilstanden og immunforsvaret. Heller det enn å sitte hjemme og kjenne etter og sutre.

I tillegg kan du kanskje gjøre nytte for deg ved å vaksinere noen andre på senteret, som ikke har den smitten du bærer på. Kontaktsmitte er den naturlige måten å vaksinere på, det har du åpenbart ikke skjønt. Du overlever ikke lenge hvis du forsøker å unngå all smitte i det offentlige rom. De som er minst syke (nå snakker jeg IKKE om de som har lavest fravær), er mennesker som er mye i kontakt med andre mennesker, de er mye mer resistente enn de som gjemmer seg bort.

Anonymkode: f95f8...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når jeg brygger på noe eller føler meg forkjølet, så er jeg slapp, har hodepine! har lite energi og kanskje leddsmerter. Det siste jeg ønsker da er å trene.

Trenger ikke dokumentasjon på at kroppen trenger hvile for å hente seg inn igjen

Ts

Vel, jo, det gjør du jo?

Det er helt greit å trene med lett til moderat intensitet ved sykdom, så lenge det ikke er høy feber, og sykdommen sitter fra halsen og opp. Hard trening skal man unngå, da det midlertidig svekker immunforsvaret, og kan forlenge eller forverre sykdomsforløpet. 

For mange hjelper det faktisk med lett trening. Ved tett nese og forkjølelse kan økt blodsirkulasjon fra en treningsøkt hjelpe til å løse opp i tettheten, og også gi mer energi og overskudd. 

Jeg blir bare slappere og dorskere om jeg ikke får rørt meg ved lett sykdom. 

Men ja, man bør jo ikke gå på treningssenter, men en løpetur eller gåtur ute, eller en økt hjemme på stuegulvet er altså helt innafor. 

Anonymkode: 65d57...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå setter du opp et falsk dilemma: alternativene er ikke bare "sitte hjemme" eller "gå på treningssenter". 

Man kan gå eller løpe en tur utendørs. 

Å unngå steder med mye folk når man er smittsom, er normal folkeskikk. Å gå på treningssenter, hvor man sprer smette, puster ekstra tungt (og da øker faren for dråpesmitte), er egoistisk. Det er skikkelig ukult å smitte folk med forkjølelse nå - noen dagers inkubasjonstid, og vipps, andre folk risikerer å ikke lukte eller smake pinnekjøttet pga andre folks egoisme. 

Anonymkode: 65d57...584

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,  er du kvalm og kaster opp også drar på trening på et senter med andre mennesker da mangler du bare normal kunnskap eller er max egoistisk. 

Man kan ikke bygge opp immunforsvaret til å slippe smitte med norovirus,  faktisk kan man smitte seg selv om og om igjen om man ikke er nøye med hygiene,  viruset kan overleve i over 16 dager på overflater. 

Jeg hadde vært så freidig at jeg hadde gitt damen ganske klar beskjed om faktisk akkurat dette. 

Jeg hater hater hater omgangssyke

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blingblingtahei skrev (4 timer siden):

Altså,  er du kvalm og kaster opp også drar på trening på et senter med andre mennesker da mangler du bare normal kunnskap eller er max egoistisk. 

Man kan ikke bygge opp immunforsvaret til å slippe smitte med norovirus,  faktisk kan man smitte seg selv om og om igjen om man ikke er nøye med hygiene,  viruset kan overleve i over 16 dager på overflater. 

Jeg hadde vært så freidig at jeg hadde gitt damen ganske klar beskjed om faktisk akkurat dette. 

Jeg hater hater hater omgangssyke

Jeg sa til henne at hun ikke burde være i treningssalen og smitte andre, og at hun heller ikke burde trene når hun var syk.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sa til henne at hun ikke burde være i treningssalen og smitte andre, og at hun heller ikke burde trene når hun var syk.

Ts

Bra, håper hu ble såpass flau at hu ikke kommer igjen når hu er dårlig 😝

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...