AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:39 #1 Del Skrevet tirsdag kl 20:39 I mitt lokale miljø er det flere som har vunnet mange hundre millioner. Men det er de samme navna som går igjen på formue år etter år. Mulig noen flytter. Men jeg vet om minst to som bor her ennå og de har ikke sløst vekk pengene. Tvert i mot. Dagens dusjtanker😄 Anonymkode: a6658...aa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:41 #2 Del Skrevet tirsdag kl 20:41 Når vant de? Anonymkode: c27b3...bda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:48 #3 Del Skrevet tirsdag kl 20:48 Mange hundre millioner? Mulig dem skatter til en annen kommune enn der dere bor. For å komme unna at det vises. Min kommune så er det ikke så mange mangemillionærer. Så du trenger ikke å tjene så mye for å komme på den listen. Men en større by så må du tjene masse for å komme på listen. Hvis jeg har vunnet mye så har jeg skifta adresse til en annen kommune hvert fall. Slik at jeg slipper at folk skal vite hvor mye penger jeg har. Anonymkode: b90f7...bbd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet tirsdag kl 20:56 #4 Del Skrevet tirsdag kl 20:56 Nå er det vel ikke mer enn kanskje 4-5 i Norge som har vunnet mange hundre millioner og det ville være litt pussig om alle bor i lokalmiljøet ditt, om det 200 millioner kaller jeg det ett par hundre millioner, ikke mange hundre, 3 hundre er heller ikke mange hundre. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:06 #5 Del Skrevet tirsdag kl 21:06 Strøtanke: Hadde jeg vunnet en skikkelig stor sum i lotto hadde jeg garantert meldt flytting til Oslo på papiret, rett og slett for å forsvinne i mengden. Hadde jeg vunnet flere hundre millioner hadde jeg forlatt landet både på papiret og i praksis – men så liker jeg også å være "grå". Anonymkode: 23f58...c01 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet tirsdag kl 21:24 #6 Del Skrevet tirsdag kl 21:24 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Strøtanke: Hadde jeg vunnet en skikkelig stor sum i lotto hadde jeg garantert meldt flytting til Oslo på papiret, rett og slett for å forsvinne i mengden. Hadde jeg vunnet flere hundre millioner hadde jeg forlatt landet både på papiret og i praksis – men så liker jeg også å være "grå". Anonymkode: 23f58...c01 Jeg ville flyttet ut av landet, til ett land uten offentlige skattelister. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:56 #7 Del Skrevet tirsdag kl 21:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): I mitt lokale miljø er det flere som har vunnet mange hundre millioner. Men det er de samme navna som går igjen på formue år etter år. Mulig noen flytter. Men jeg vet om minst to som bor her ennå og de har ikke sløst vekk pengene. Tvert i mot. Dagens dusjtanker😄 Anonymkode: a6658...aa5 Det er ikke uvanlig å opprette en stiftelse eller et holdingselskap for å unngå personlig formue. Unngå formuesskatt. Anonymkode: 44dd2...0c8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:01 #8 Del Skrevet tirsdag kl 22:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): I mitt lokale miljø er det flere som har vunnet mange hundre millioner. Men det er de samme navna som går igjen på formue år etter år. Mulig noen flytter. Men jeg vet om minst to som bor her ennå og de har ikke sløst vekk pengene. Tvert i mot. Dagens dusjtanker😄 Anonymkode: a6658...aa5 Tips: dersom du vet navn på lottovinner, sjekk vedkommende på proff.no Anonymkode: 44dd2...0c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:04 #9 Del Skrevet tirsdag kl 22:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tips: dersom du vet navn på lottovinner, sjekk vedkommende på proff.no Anonymkode: 44dd2...0c8 Du tror ikke pengene er din formue dersom de står i aksjer? Anonymkode: 08bb9...b59 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:08 #10 Del Skrevet tirsdag kl 22:08 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke uvanlig å opprette en stiftelse eller et holdingselskap for å unngå personlig formue. Unngå formuesskatt. Anonymkode: 44dd2...0c8 Man slipper ikke formuesskatt ved å opprette et holdingselskap. Ei heller stiftelse. Ordentlig gluping du Anonymkode: 08bb9...b59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:14 #11 Del Skrevet tirsdag kl 22:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Strøtanke: Hadde jeg vunnet en skikkelig stor sum i lotto hadde jeg garantert meldt flytting til Oslo på papiret, rett og slett for å forsvinne i mengden. Hadde jeg vunnet flere hundre millioner hadde jeg forlatt landet både på papiret og i praksis – men så liker jeg også å være "grå". Anonymkode: 23f58...c01 Hehe. Har tenkt tanken selv, at jeg er glad jeg allerede bor i Oslo, hvis jeg skulle bli så heldig å vinne mange millioner😄 Anonymkode: 4ed07...0fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:16 #12 Del Skrevet tirsdag kl 22:16 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke uvanlig å opprette en stiftelse eller et holdingselskap for å unngå personlig formue. Unngå formuesskatt. Anonymkode: 44dd2...0c8 Dette er jo direkte kunnskapsløst…….. Anonymkode: d8aec...ffa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet tirsdag kl 22:20 #13 Del Skrevet tirsdag kl 22:20 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er jo direkte kunnskapsløst…….. Anonymkode: d8aec...ffa Hadde det bare vært så enkelt. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:29 #14 Del Skrevet tirsdag kl 22:29 Her jeg bor var det noen som vant over 100 millioner på Lotto, og det vistes da skattelistene for det året ble offentliggjort i avisa. Nå er hen borte fra lista, fordi hen visstnok gav bort ca. 25 millioner til hvert av barna + kjøpte et enormt hus som ble pusset opp etc. Hvis de hadde gitt bort + kjøpt hus samme år som de vant så hadde de vel ikke stått på skattelista blant de rikeste i kommunen noen gang? Anonymkode: 387d6...06f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:32 #15 Del Skrevet tirsdag kl 22:32 Nesten bedre å gi bort store summer hvis en ellers må betale flere titalls millioner i året i formuesskatt. Anonymkode: 31f46...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:52 #16 Del Skrevet tirsdag kl 22:52 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nesten bedre å gi bort store summer hvis en ellers må betale flere titalls millioner i året i formuesskatt. Anonymkode: 31f46...f06 Motviljen til å betale skatt er større enn viljen til å ha penger… Anonymkode: d8aec...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:59 #17 Del Skrevet tirsdag kl 22:59 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Motviljen til å betale skatt er større enn viljen til å ha penger… Anonymkode: d8aec...ffa De fleste vil foretrekke å dele med venner hvis alternativet er å miste sjusifrede beløp til skatt hvert år. Anonymkode: 31f46...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:56 #18 Del Skrevet i går, 07:56 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Strøtanke: Hadde jeg vunnet en skikkelig stor sum i lotto hadde jeg garantert meldt flytting til Oslo på papiret, rett og slett for å forsvinne i mengden. Anonymkode: 23f58...c01 Hvordan gjør man det? Anonymkode: b6b3d...597 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet i går, 08:43 #19 Del Skrevet i går, 08:43 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De fleste vil foretrekke å dele med venner hvis alternativet er å miste sjusifrede beløp til skatt hvert år. Anonymkode: 31f46...f06 Men man skal gi bort veldig mye. Man betaler rundt 1% formueskatt, og den slår inn ved formue over 1,7millioner. Så eier man et hus og betaler ned lånet er de fleste i formuesposisjon. Gi bort alt da? Og de som mottar penger kan da heller ikke ha nettoformue over 1,7mill om man absolutt ikke vil betale formueskatt. Nå er det sjelden utfordrende å betale 1mill i formueskatt pr. 100 millioner man har på konto. Man får jo omtrentlig 5 millioner i året i renteinntekter på den summen om man plasserer summen på en høyrentekonto. Eier man 15% av Spotify derimot er det utfordrende (som svenske Daniel Ek, grunnlegger), for siden selskapet har en markedsverdi på over 1000 milliarder har han en "fiktiv" formue på 150 milliarder, og må betale 1,5 milliarder i formueskatt årlig. Alt fordi han er største eier i selskapet han startet. Selskapet har aldri betalt utbytte, så det er ingen gullgruve for han personlig. Så hadde han bodd i Norge og Spotify norsk hadde selskapet antagelig ikke eksistert lenger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:46 #20 Del Skrevet i går, 08:46 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De fleste vil foretrekke å dele med venner hvis alternativet er å miste sjusifrede beløp til skatt hvert år. Anonymkode: 31f46...f06 Ville de fleste det? Da hadde vi neppe hatt klasseskiller.. men de rike deler kanskje ut til de rike som ikke vil ta i mot, de vil jo ikke ha formuesskatt selv… Så stakkars alle som ikke har fattige venner å gi pengene sine til! 😂 Du vet, noen er så fattige at det eneste de har er penger. Anonymkode: d8aec...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå