Gå til innhold

Forbrenner 250 kcal på 1 times styrketrening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjekket kaloriforbruket på 1 times styrketrening i dag på en nettside. La inn vekt og varighet og det står at jeg har forbrent 250 kcal. Synes det var veldig lite, synes jeg har trent både godt og hardt. Noen som har noen innspill? 

Anonymkode: 9e013...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns det høres mye ut jeg da. 😅😂 

Anonymkode: ce2aa...d82

Enig. 

Anonymkode: c1357...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du brenne kalorier må du nok ha inn litt cardio. Når jeg løper i en time(13 km), forbrenner jeg over 800 kalorier, f.eks.

Anonymkode: 4effd...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å brenne flest mulig kalorier på kortest mulig tid, så bør du heller løpe på mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. 

Anonymkode: c1357...15a

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns det høres mye ut jeg da. 😅😂 

Anonymkode: ce2aa...d82

Alt for mye ja 

Anonymkode: a094a...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forbrenner over 400 på en hardøkt med bein, men på en en overkroppsøkt forbrenner jeg mellom 200-300 kalorier.

Avslutter som oftest med cardio. Økten i går, 1,t 20 min, bein, sykling og intervall på mølle: ca 700 kalorier.

Anonymkode: 660e8...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cardio forbrenner nok mest, jeg forbrenner 550 kcal på en rolig 8 km jogge-økt. Så en god kombinasjon av styrke og cardio er best.

Anonymkode: 55c7a...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer nok det. Hvis du trener på morgenen, så får du jo også fordelen ved at forbrenningen øker noe resten av dagen, dog ikke like mye som ved intervalltrening eller HIIT.

Når man ser på kaloriene, er det jo derfor man sier at ved vektnedgang, så er trening grammene og maten er kiloene. Det skal ekstremt mye til å forbrenne alt vi dytter i oss med trening. Det er fra maten vi faktisk kan kontrollere det. Menn treningen er viktig for hjertet og kroppen generelt, og for det mentale!

Anonymkode: e4033...ac3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trening er veldig bra for å gå ned i fettprosent, men ikke fordi du bruker så mange kalorier på selve treningen. Trening bidrar til at kroppen utnytter energien bedre og bl.a bruker den til å bygge muskelmasse i stedet for å lagre den som fett.

Anonymkode: 7b821...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trener du ikke veldig hardt. Jeg har gjerne 600 kcal forbrent på en times styrketrening. Da legger jeg også gjerne inn noen intervaller med SkiErg for å få opp pulsen, men dette har ikke det helt store utslaget på kaloriene i forhold til selve styrkedelen av økta.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...