Neix4 Skrevet 12. desember 2024 #61 Del Skrevet 12. desember 2024 Dersom jeg på alvor vurderte å kutte ut en forelder hadde hva en venn/bekjent av meg følte om det vært helt nederst på lista. Dette handler ikke om deg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #62 Del Skrevet 12. desember 2024 Min barn har ikke villet ha kontakt med meg siden i sommer og det er det verste halvåret jeg har hatt...gruer meg til jul. Anonymkode: 58099...0f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 12. desember 2024 #63 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 21.07): Det gjør forferdelig vondt å se og høre på. Det er som han ikke kan forestille seg hvor heldig han er for å ha foreldrene sine i livet, også kutter han de bare ut. Værste er at jeg vet det ikke er han som gjør dette, han tror det er best fordi hans samboer mener det er beste løsningen for dem. Han vet hva jeg har gått igjennom og jeg trodde han forsto hvor stor savnet er den dag i dag. Han krangler eller skaper krangler med familien over små bagateller. Hadde det vært meg hadde jeg gjort alt det som sto i min makt for å ha nær og god kontakt med foreldrene mine. At han velger å kutte ut foreldre til fordel for noe samboer sier, er forferdelig å være vitne til. Jeg tror ingen andre har noe de skulle ha sagt, for han lytter kun til henne. Og hennes foreldre er de nær. Han burde tenke litt lengre frem, på fremtiden. Vil ikke han ha god kontakt med foreldre og søsken? Hva med sine barn når de en gang er store nok til å ha kontakt med besteforeldrene på hans side. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan fortelle han hva som er rett og galt når han ikke innser det selv? Anonymkode: 5b117...e6e Det er ikke din sak å blande deg i dette. Du har mistet en forelder, du hadde et godt forhold til og sørger over det. Ikke alle har et godt forhold til foreldrene sine/barna sine: noen kan ha et toxic forhold som er negativt for begge parter, det kan være en forhistorie med vold eller seksuelt misbruk, og da er det beste ofte å bryte kontakten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #64 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 21.07): Det gjør forferdelig vondt å se og høre på. Det er som han ikke kan forestille seg hvor heldig han er for å ha foreldrene sine i livet, også kutter han de bare ut. Værste er at jeg vet det ikke er han som gjør dette, han tror det er best fordi hans samboer mener det er beste løsningen for dem. Han vet hva jeg har gått igjennom og jeg trodde han forsto hvor stor savnet er den dag i dag. Han krangler eller skaper krangler med familien over små bagateller. Hadde det vært meg hadde jeg gjort alt det som sto i min makt for å ha nær og god kontakt med foreldrene mine. At han velger å kutte ut foreldre til fordel for noe samboer sier, er forferdelig å være vitne til. Jeg tror ingen andre har noe de skulle ha sagt, for han lytter kun til henne. Og hennes foreldre er de nær. Han burde tenke litt lengre frem, på fremtiden. Vil ikke han ha god kontakt med foreldre og søsken? Hva med sine barn når de en gang er store nok til å ha kontakt med besteforeldrene på hans side. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan fortelle han hva som er rett og galt når han ikke innser det selv? Anonymkode: 5b117...e6e Nei, hans foreldre er ikke dine og det du savner er ikke hva han har. Jeg har kuttet all kontakt med mine og det at noen andre har hatt en fint forhold til sine som de savner, gjør ingenting for mitt forhold med mine. Det blir som at jeg skal si at alle mine venner bør forbli i forhold de vil ut av fordi jeg savner en partner. Det henger bare ikke på greip når men ser det i et annet lys. Anonymkode: e1511...e3d 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #65 Del Skrevet 12. desember 2024 whiztle skrev (På 11.12.2024 den 4.45): Lese evnene til samtlige i denne tråden er svak. TS sorger ikke bare for seg selv, men for vennen sin. Kommentarene om at han er selvsentrert osv er tonedøve. Dette er en venn som genuint bryr seg, og det er ikke noe egoistisk å finne i innlegget i det heletatt. Kommentarene insinuerer at TS ikke har innsikt i situasjonen til sin venn, samtidig som de opptrer som om de har mer innsikt enn det TS har🤦♀️ Leseforståelsen min er helt ålreit den, takk. Tror heller du bør lese TS sitt innlegg på nytt. Selvfølgelig har ingen her innsikt i vennen til TS sin situasjon - men vi antar heller ikke at vi vet alt. Poenget er jo at vennens valg om å kutte ut en forelder er hans valg, uavhengig av TS sine følelser. Det har rett og slett ingenting med TS å gjøre. Anonymkode: 9ad4c...903 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #66 Del Skrevet 12. desember 2024 whiztle skrev (På 11.12.2024 den 4.45): Lese evnene til samtlige i denne tråden er svak. TS sorger ikke bare for seg selv, men for vennen sin. Kommentarene om at han er selvsentrert osv er tonedøve. Dette er en venn som genuint bryr seg, og det er ikke noe egoistisk å finne i innlegget i det heletatt. Kommentarene insinuerer at TS ikke har innsikt i situasjonen til sin venn, samtidig som de opptrer som om de har mer innsikt enn det TS har🤦♀️ Tror du må lese på nytt.. Anonymkode: e1511...e3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #67 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 15.38): Jeg vil bare si at jeg forstår deg godt. ❤️ Å miste foreldre er så altoppslukende så selvsagt føler man på urettferdigheten det er at noen har foreldre i live og velger å kutte dem ut. Vi har liv å føle som vi gjør uten å bli angrepet. Anonymkode: 274ef...9e8 Selvsagt har mennesker lov til å føle hva de vil, men det er forskjell på å føle noe inni seg vs å komme med slike uttalelser som trådstarter gjør whiztle skrev (11 timer siden): Trump vant valget, og uavhengig om du er enig i det, så er poenget at vi kan sikkert komme opp med utallige eksempler hvor majoriteten rett og slett tar feil. Dette er et av de tilfellene. Men du kan spare deg for videre "diskusjon", fordi vi vet begge at ingen av oss kommer til å endre mening. Vi er der ja🤦🏼♀️ Anonymkode: 113f1...8ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #68 Del Skrevet 12. desember 2024 Det hadde vært lettere å miste min far enn å kutte ham ut fra livet mitt, men han lever i beste velgående (såvidt jeg vet). Min beste venninne, som har mistet sin far, klarer ikke fatte at jeg har kuttet kontakten med min. Hun var jo *pappas lille jente*, sikkert ikke så lett for henne å forstå at noen fedre kan drive med psykisk vold i mange tiår. Jeg misunner henne naiviteten. Anonymkode: aad0b...c3f 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 13. desember 2024 #69 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 21.07): Det gjør forferdelig vondt å se og høre på. Det er som han ikke kan forestille seg hvor heldig han er for å ha foreldrene sine i livet, også kutter han de bare ut. Værste er at jeg vet det ikke er han som gjør dette, han tror det er best fordi hans samboer mener det er beste løsningen for dem. Han vet hva jeg har gått igjennom og jeg trodde han forsto hvor stor savnet er den dag i dag. Han krangler eller skaper krangler med familien over små bagateller. Hadde det vært meg hadde jeg gjort alt det som sto i min makt for å ha nær og god kontakt med foreldrene mine. At han velger å kutte ut foreldre til fordel for noe samboer sier, er forferdelig å være vitne til. Jeg tror ingen andre har noe de skulle ha sagt, for han lytter kun til henne. Og hennes foreldre er de nær. Han burde tenke litt lengre frem, på fremtiden. Vil ikke han ha god kontakt med foreldre og søsken? Hva med sine barn når de en gang er store nok til å ha kontakt med besteforeldrene på hans side. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan fortelle han hva som er rett og galt når han ikke innser det selv? Anonymkode: 5b117...e6e Du kan ikke gjøre noen ting, og du bør heller ikke gjøre det. Din historie er din historie, og hans historie er hans historie. Ditt traume over å miste foreldre du ville ha kontakt med, er noe annet enn hans historie med hans foreldre. Ikke bland deg inn i ting du ikke vet nok om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #70 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 21.20): ... Men jeg støtter min mann fordi når han ville kutte ut sin mor. Ja hun går rundt og sier at jeg tvinger han til å gjøre det. Men det gjør jeg ikke. Han bestemmer selv og jeg støtter han bare. Anonymkode: 8841d...f1a Slik er det her også. Svigermor mener det er jeg som er grunnen til at hun blir kuttet ut, men jeg har vært veldig nøye på at min mann bestemmer 100% selv. Enkelte foreldre er det bare skadelig å ha kontakt med dessverre. Anonymkode: 5defc...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #71 Del Skrevet 17. desember 2024 Hva tenker du nå, etter alle svarene du har mottatt, TS? Har det gitt grobunn for refleksjon? Anonymkode: 3911d...df2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #72 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 21.07): Det gjør forferdelig vondt å se og høre på. Det er som han ikke kan forestille seg hvor heldig han er for å ha foreldrene sine i livet, også kutter han de bare ut. Værste er at jeg vet det ikke er han som gjør dette, han tror det er best fordi hans samboer mener det er beste løsningen for dem. Han vet hva jeg har gått igjennom og jeg trodde han forsto hvor stor savnet er den dag i dag. Han krangler eller skaper krangler med familien over små bagateller. Hadde det vært meg hadde jeg gjort alt det som sto i min makt for å ha nær og god kontakt med foreldrene mine. At han velger å kutte ut foreldre til fordel for noe samboer sier, er forferdelig å være vitne til. Jeg tror ingen andre har noe de skulle ha sagt, for han lytter kun til henne. Og hennes foreldre er de nær. Han burde tenke litt lengre frem, på fremtiden. Vil ikke han ha god kontakt med foreldre og søsken? Hva med sine barn når de en gang er store nok til å ha kontakt med besteforeldrene på hans side. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvem kan fortelle han hva som er rett og galt når han ikke innser det selv? Anonymkode: 5b117...e6e Dette handler jo ikke om deg og dine relasjoner. Men om han og hans relasjoner. Du hadde ditt forhold til din forelder som er borte, han har tydeligvis ikke likt forhold til sin. Aksepter valget hans, hvis ikke så tråkker du på han og så blir du kanskje en venn fattigere også. Anonymkode: f75fe...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå