AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Mange vrir hjernen og bruker mye energi, tid og penger på å finne de riktige julegavene til familie og venner, men er det verdt det, og blir ein særleg lykkligere av å få eller gi julegaver til hverandre. Når julen defineres seier 9 av 10 at samver med familien er det viktigste, og 8 av 10 legg vekt på god mat og det å få noen dager fri, og slappe av. Mange føler at julen er blitt eit kjøpepress fra tidlig i oktober mnd, og fremtil jul, og at de rett og slett vegrer seg til jul. De fleste forbinder julen med omtanke, og omsorg for hverandre,men hva dem de øvrige dagene i året ? Anonymkode: 2c8ad...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Nei over hodet ikke. Anonymkode: c5409...079 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden En oppmerksomhet betyr noe for meg. Trenger ikke å koste mye. Bare det å vite at noen har tenkt på deg. Jeg har nemlig erfart og få null julegaver selv om jeg har gitt til familien. Det svir. Anonymkode: 3c319...ea2 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Nei jeg skaper min egen lykke jeg. Jeg kjøper gaver til meg selv. Det gjør meg lykkelig. Ja jeg elsker gaver. Men jeg vet at det ikke er lett å kjøpe gaver. Derfor kjøper jeg selv. Men jeg gleder meg mest til å ha helt fri også få ungene her på middag. Det er sjeldent dem er her begge to samtidig. Anonymkode: ab19a...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Ja, absolutt. Kommer jo an på hva man legger i gavene. Ett av mine kjærlighetsspråk er gaver, det er en måte for meg å vise at jeg er glad i noen på. Jeg bruker mye tid og energi for å finne de beste gavene til de jeg gir gaver til. Når man treffer godt, skaper det både gode minner, relasjoner og at folk føler seg sett. Mannen min elsker gavene fra meg, og han sier selv har føler seg veldig sett. Det er ikke fordi det er dyre gaver, men gaver som passer han veldig godt. F.eks snakker han fremdeles om sin første bursdagsgave fra meg, som var årskort på en aktivitet han og sønnen kunne gjøre sammen, som igjen gjorde samværet hans lettere (den gang han opplevde samværssabotasje, og med kort avstand medførte det at samværene var hyppige, men korte). Han fikk da mulighet til å bruke mer tid med barnet sitt, samtidig som de fikk glede av noe sammen. Han snakker fremdeles om denne gaven, som en av de største han har fått. Ikke fordi den kostet x penger, men fordi meningen og nytten ved gaven var veldig god og flott. Det kommer altså an på. Å bare gi for å gi gir meg ingen lykke, men å vise kjærlighet gjennom gaver kan absolutt gi lykke eller gjøre meg lykkeligere. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Mange vrir hjernen og bruker mye energi, tid og penger på å finne de riktige julegavene til familie og venner, men er det verdt det, og blir ein særleg lykkligere av å få eller gi julegaver til hverandre. Når julen defineres seier 9 av 10 at samver med familien er det viktigste, og 8 av 10 legg vekt på god mat og det å få noen dager fri, og slappe av. Mange føler at julen er blitt eit kjøpepress fra tidlig i oktober mnd, og fremtil jul, og at de rett og slett vegrer seg til jul. De fleste forbinder julen med omtanke, og omsorg for hverandre,men hva dem de øvrige dagene i året ? Anonymkode: 2c8ad...180 Ja! Elsker å finne på og å kjøpe julegaver Anonymkode: 2c438...5ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Jeg liker ikke konseptet med gaver. Jula er så mye mer, derfor har jeg droppet å gi gaver. Koser meg med alt det andre. Fatter ikke at folk syns gaver er nødvendig når som voksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buffelo Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden (endret) Julegavene har vel mistet noe av verdien ettersom dei flesta har en tilfredstillende matriell standard samanlignet med tidligere Mange gir nok julegaver fordi det har vert en tradisjon som de ønsker å beholde fordri at slik var det, og slik ønsker ein at det skal vera . Julegaver ein har fått fra venner, kjente og familie får ein ekstra verdi når den som har gitt dem er blitt borte. Kanskje er det mange som etterhvert verdisetter mer det sosiale felleskapet en gavedrysset til jul. Min er erfaring er at barna har ikkje same forholdet til julegaver som da ein selv var barn. Gledesutbruddet etter at julegaven er opnet er mer kortvaring hos barna idag en da ein selv var barn. Endret 12 timer siden av Buffelo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har små barn, og gaver er IKKE kjærlighetsspråket mitt i det hele tatt, men jeg har mye glede av å plukke ut gaver til ungene. Mye mindre glede av å finne gaver til mannen min og familie ellers, og aller minst glede av å få gaver, egentlig. For om jeg ikke har en veldig detaljert ønskeliste får jeg masse ræl eller gavekort, og har jeg en skikkelig detaljert gaveliste får jeg akkurat det jeg ba om, bare at det ofte er kjøpt til en høyere pris enn jeg synes det er verdt, siden de kjøper det rett før jul og ikke venter på et godt tilbud. Så ja, litt utakknemlig av meg sikkert. Gleder meg egentlig aller mest til maten i jula jeg. Anonymkode: 50395...4eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Gaver er morsomt å gi...ikke like morsomt å få hvis en har alt fra før..og vel så det..😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Å få har jeg aldri brydd meg om. Men elsker å gi. Spesielt siden jeg kjenner de jeg gir gaver til og gir noe jeg vet de vil sette pris på. Anonymkode: 5c9e8...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Gir bare gaver til nær familie, så lista er ikke så lang. Da er det god tid til å finne noe som passer mottaker. Jeg liker nesten bedre å gi gaver enn å få. Når jeg åpner mine gaver, så tenker jeg på at giveren har tenkt på meg da han/hun kjøpte gaven, pakket den inn og skrev merkelapp. Det er koselig. Men julegaver gjør meg jo ikke lykkelig sånn sett. Det er mer den koselige stemningen, at det er høytid. Vi er mette og gode etter middag. Stua er pynta. Er sammen med mine nærmeste osv. Anonymkode: 2ec15...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Jeg syns det viktigste er å være sammen med de jeg er glad i. Det er ingen selvfølge, og det er ofte grunnen til at julen kan være vanskelig for mange. Gaver er ikke viktig for meg. Juleglede er. Å gi noen juleglede kan være en gave i seg selv. Viktig å huske på de som ikke er så heldig som det jeg er ❤️. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er veldig glad i å gi og få gaver, og det gjør julaften enda kjekkere enn om den hadde vært uten gaver, for min del. Så, ja, jeg er absolutt lykkeligere på julaften med gaver enn uten. Siden jeg også får ting jeg ønsker meg så gjør det hverdagen litt mer kjekk senere også. Anonymkode: e2653...049 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden For mange er gaver et kjærlighetsspråk, og ja, de får mye glede både av å gi og å få gaver. Jeg blir glad av å få gaver. Jeg har god økonomi, og kan kjøpe meg tingene selv, men det er det at noen har tenkt på meg, brukt den dyrebare tiden sin på å kjøpe noe som jeg skal bli glad for, som er gleden. Å gi gaver har mennesker gjort i titusener av år. Også andre arter har gavegiving som viktig sosialt element. Det er jo en grunn til det, det er ikke en rar nymotens oppfinnelse gjort av handelsstanden. Anonymkode: c70ad...bb8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mange vrir hjernen og bruker mye energi, tid og penger på å finne de riktige julegavene til familie og venner, men er det verdt det, og blir ein særleg lykkligere av å få eller gi julegaver til hverandre. Når julen defineres seier 9 av 10 at samver med familien er det viktigste, og 8 av 10 legg vekt på god mat og det å få noen dager fri, og slappe av. Mange føler at julen er blitt eit kjøpepress fra tidlig i oktober mnd, og fremtil jul, og at de rett og slett vegrer seg til jul. De fleste forbinder julen med omtanke, og omsorg for hverandre,men hva dem de øvrige dagene i året ? Anonymkode: 2c8ad...180 Jeg blir glad av å være med venner og familie, er og glad i å planlegge, lage/handle og pakke inn gaver til andre. Ellers i året driver jeg med mye veldedighet bla utdeling av mat/klær til trengende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mange vrir hjernen og bruker mye energi, tid og penger på å finne de riktige julegavene til familie og venner, men er det verdt det, og blir ein særleg lykkligere av å få eller gi julegaver til hverandre. Når julen defineres seier 9 av 10 at samver med familien er det viktigste, og 8 av 10 legg vekt på god mat og det å få noen dager fri, og slappe av. Mange føler at julen er blitt eit kjøpepress fra tidlig i oktober mnd, og fremtil jul, og at de rett og slett vegrer seg til jul. De fleste forbinder julen med omtanke, og omsorg for hverandre,men hva dem de øvrige dagene i året ? Anonymkode: 2c8ad...180 Gjør sjokolade oss lykkelige? Gjør sex oss lykkelige? Gjør mat oss lykkelige? Hvorfor spiser vi ikke brødskive med ost til julelunsj, hvorfor gasser vi oss på fett og karbohydrater hele jula? Blir vi lykkelige av det? Det finnes mange ting vi kunne ha klart oss uten. Jeg, som ikke er så veldig bortskjemt med gaver, blir veldig glad for å få noe jeg ønsker meg to ganger i året - til bursdag og jul. Jeg kan ikke snakke for andre. Anonymkode: d0ab0...48c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For mange er gaver et kjærlighetsspråk, og ja, de får mye glede både av å gi og å få gaver. Jeg blir glad av å få gaver. Jeg har god økonomi, og kan kjøpe meg tingene selv, men det er det at noen har tenkt på meg, brukt den dyrebare tiden sin på å kjøpe noe som jeg skal bli glad for, som er gleden. Å gi gaver har mennesker gjort i titusener av år. Også andre arter har gavegiving som viktig sosialt element. Det er jo en grunn til det, det er ikke en rar nymotens oppfinnelse gjort av handelsstanden. Anonymkode: c70ad...bb8 Ikke bare mennesker. Også dyr og fugler gir hverandre gaver, for eksempel i paringsfasen. Anonymkode: d0ab0...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): En oppmerksomhet betyr noe for meg. Trenger ikke å koste mye. Bare det å vite at noen har tenkt på deg. Jeg har nemlig erfart og få null julegaver selv om jeg har gitt til familien. Det svir. Anonymkode: 3c319...ea2 Her har min førtiårsdag blitt forbigått i stillhet. Samtidig som familiemedlemmer og venner har hatt store kalas på sine førtiårsdager. Det svir også. Det handler ikke om summer, men om å bli satt pris på. Anonymkode: d0ab0...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå