Gå til innhold

Menn hvor lenge " gidder " dere å vente på å få sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nonstop1 skrev (2 timer siden):

Du er ikke villig til å vente noe lenger hvis du tror hun er kjæreste materiale enn ved ett platonisk sex-forhold?

Men hva legger du i en viss tid? 3 x 2 timer? Altså 3 dater på ett par timer hver?

Alle er "alt og alle" for meg etter 6-10 timers samvær.

Nå skjønner jeg at du og jeg ikke er særlig kompatible i utgangspunktet, og folk er forskjellige. Men jeg forundrer meg over de som vet de har funnet den rette etter en hils og litt småprat. Man kjenner jo ikke hverandre enda. Skulle vi hatt sex med alle som gjorde ett godt førsteinntrykk ville det blitt mange skuffelser.

Hvor mange har du egentlig datet? Jeg har kanskje datet 20-30 personer over en aktiv periode på 30 år. Noen av disse var en hyggelig kopp kaffe, noen ble noe mer.

Hvis vi har datet 3 ganger uten at det er noe kobling eller seksuell ladning så antar jeg at vi kaster bort tida begge to. Jeg har prøvd å date damer over lang tid som bare er ute etter oppmerksomhet eller tidtrøyte. Bortkastet tid.

Anonymkode: ed0cb...e10

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp.

Anonymkode: 21bea...58a

Taper.

Anonymkode: 6869c...fad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (36 minutter siden):

Ja, men dette var ett svar på hvordan JEG må ha det : du har en selvkontroll og ett trygghetsbehov jeg ikke kan ha i en partner.

For å si det slik : jeg tar vare på min kone, for jeg finner ingen erstatning i det datingmiljøet som er der ute nå….

Da håper jeg dere er polygame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (36 minutter siden):

Ja, men dette var ett svar på hvordan JEG må ha det : du har en selvkontroll og ett trygghetsbehov jeg ikke kan ha i en partner.

For å si det slik : jeg tar vare på min kone, for jeg finner ingen erstatning i det datingmiljøet som er der ute nå….

Jeg synes litt synd på kona si. Du snakker noen ganger om henne som om hun er en slags person som kan byttes ut hvis det kommer noe bedre, og at du er på jakt.

Anonymkode: 6869c...fad

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Dette virker fjernt for meg. 

At man ikke ønsker sex i en tidlig datingfase kan faktisk gjøre sex mer spesielt og viktig.
Å vente med sex har ingenting med kapital eller kontroll å gjøre. Du legger opp til at kvinner har en seksuell makt over menn som skaper herskende dysfunksjonalitet, og det høres helt feil ut med mindre du er en useriøs mann som kun tenker på sex.
Og det er heller ingen menn som trenger å belønnes for å ha gjennomført et godt datingforløp, der kvinner skal gi sex. Jeg bare... herregud.. du kan ikke mene dette? Som mann tar jeg helt avstand fra det du skriver her.

Bra du som mann skriver det, for dette var ikke bare fjernt for mim del, det var direkte kvalmt. Man skal ikke ha sex men gi sex som belønning til mannen? 🙄🤮

Så mot alt jeg står for at jeg blir dårlig av å lese det, og jeg brenner virkelig for at mennesker både som individ og par skal kunne ha glede av det seksuelle gjennom livet. 

Altså som i ekte gjensidig begeistring og glede selvfølgelig, og ikke som belønning til mannen for å gidde å være med deg liksom. 😤

Druid er helt åpenbart en eldre mann som aldri har skjønt dette med gjensidig glede av sex. Ikke av å stille opp, være grei og liksom uselvisk villig til å glede sin mann, men at kvinner også har seksuelle behov og kan være sprengkåte, virkelig trenge sex og ta for seg av egen begeistring, nytelse og tilfredsstillelse. Han er i gamle dagers byttehandel. Kvinner gir menn sex mot at mannen får lov til å være helten deres, eller noe slikt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor mange har du egentlig datet? Jeg har kanskje datet 20-30 personer over en aktiv periode på 30 år. Noen av disse var en hyggelig kopp kaffe, noen ble noe mer.

Hvis vi har datet 3 ganger uten at det er noe kobling eller seksuell ladning så antar jeg at vi kaster bort tida begge to. Jeg har prøvd å date damer over lang tid som bare er ute etter oppmerksomhet eller tidtrøyte. Bortkastet tid.

Tipper jeg har datet ca. 15 stykker over en periode på rundt 5 år. Noen holdt med én date, 3 av dem ble jeg kjæreste med (korte relasjoner på alt mellom 3mnd og ett år), og ett par av dem datet jeg lenger uten at vi gikk videre. Så fant jeg mannen, vi datet noen måneder, og det har vært oss siden.

Det kan da fint være kobling og sexuel ladning selv om man ikke har sex med en gang. Fordi akkurat det er jeg enig i at må være der. Den kjemien merker man gjerne om er der ved første møte. Og jeg gadd ikke en date nummer 2 uten at den var tilstede. Men for meg betyr det ikke at det er "den rette", og at det egentlig er verdt å ha sex med dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de ikke kan vente til jeg er mer komfortabel, er de ikke forelsket i meg som person. Jeg forstår at mange er mer seksuelle enn meg, og at det er et sterkt behov i forhold, men, om ikke de klarer å respektere min usikkerhet, er vi nok ikke ment for hverandre.

Anonymkode: dd3a4...f3d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (13 timer siden):

Fordi vi er et land der det sitter langt inne å bruke kondom. Sex har lav egenverdi og er normativt først og fremst knyttet til relasjon, og da fremstår høy bevissthet rundt bruk av kondom som uønsket.

Hadde vi hatt et mer normalt forhold til sex, ville kondombruk blitt mer akseptert og brukt.

Vi har også som populasjon mindre og mindre sex, og vi er mindre og mindre fornøyd med den sexen vi har. 

Det er helt greit at vi man ikke skal pushe, men på den annen side må vi slutte å normalisere og glorifisere å ikke ha sex. Spesielt i relasjon.

Norge ligger på topp når det kommer til ONS, nordmenn blir også regnet som de mest promiskuøse menneskene i verden. 
Det du skriver her, stemmer ikke med dokumentert fakta. 

Jeg vil påstå at nordmenn har et unaturlig forhold til sex - ikke fordi vi har for lite av det, men fordi folk er altfor usikre til å ha sex uten forpliktelser. Folk forbinder sex med nærhet og bekreftelse - det får man ikke gjennom tilfeldig sex. Da tar psyken skade. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det tok 6-7 mnd før vi hadde samleie. Sex hadde vi før den tid. Men tror det var pga. at hun ikke gikk på prevensjon. Men når det skjedde, så var hun trygg på at hun kunne få barn med meg. Hun sa det ikke rett ut, men det var slik jeg tolket det. Hun ble gravid året etter. 

Så at man ditcher en person etter tre dater, siden hun ikke vil ha sex, så er det ikke rart at det er 70% single i Norge

Anonymkode: c7ab4...d95

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke sex 2dre gangen vi møtes så går hun i søppelkurva.  Blir det sex på første date går hun også i søppelkurva,da er hun for billig.

Anonymkode: 2eba9...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (11 timer siden):

Bra du som mann skriver det, for dette var ikke bare fjernt for mim del, det var direkte kvalmt. Man skal ikke ha sex men gi sex som belønning til mannen? 🙄🤮

Så mot alt jeg står for at jeg blir dårlig av å lese det, og jeg brenner virkelig for at mennesker både som individ og par skal kunne ha glede av det seksuelle gjennom livet. 

Altså som i ekte gjensidig begeistring og glede selvfølgelig, og ikke som belønning til mannen for å gidde å være med deg liksom. 😤

Druid er helt åpenbart en eldre mann som aldri har skjønt dette med gjensidig glede av sex. Ikke av å stille opp, være grei og liksom uselvisk villig til å glede sin mann, men at kvinner også har seksuelle behov og kan være sprengkåte, virkelig trenge sex og ta for seg av egen begeistring, nytelse og tilfredsstillelse. Han er i gamle dagers byttehandel. Kvinner gir menn sex mot at mannen får lov til å være helten deres, eller noe slikt. 

Her er jeg enig med deg @Trolltunge. Sex er ikke en transaksjon. Det er en glede. En glede man kan dele sammen ❤️

Dobbel glede er noe av det beste som finnes enten det er sex, eller andre aktiviteter i et parforhold. Gleden av å bare være sammen også. Kjenne hverandres nærvær. Det kan være veldig intimt bare det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir det ikke sex 2dre gangen vi møtes så går hun i søppelkurva.  Blir det sex på første date går hun også i søppelkurva,da er hun for billig.

Nei, det er ikke beskrivende for meg. Jeg ønsker en dame som tenner på meg og at vi finner koblingen ganske kjapt. At en dame er «billig» ovenfor meg er et stort pluss.

Jeg har stort sett datet med det som mål å finne en lang tids partner.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det beste er nok jomfruer som har stor, men likevel ingen erfaring. Noen som veit hvordan de både suger og knuller en kuk uten å noen gang vært i nærheten av en naken kuk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 19.52):

"vente på å få lov" ?  Det handler om ei som er under seksuell lavalder da? For voksne folk har sex med hverandre, helt lovlig. 

Anonymkode: 811d8...32b

du vet hva TS mente , jævla idiot.

Anonymkode: 2cc71...cf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 19.40):

Hvis du er forelsket i ei dame du virkelig har lyst på, hvor lenge orker du å vente på å få lov til å ha sex med henne, før du mister interessen?

Anonymkode: 55301...874

Jeg ventet over et år på sex. Vi var begge oppdratt til at sex skulle man vente med til man var gift, så det gjorde vi. Å vente med sex, det ga oss god tid til å bli godt kjent på det personlige plan uten at sexen skulle forstyrre og ødelegge for oss, og det er jeg glad for at vi tok oss tid til.

Vi har nå vært gift i 25 år, og vi har det veldig godt sammen, både som venner, samarbeidspartnere og sex-partnere.

Kan anbefale alle som søker et langvarig forhold, å vente med sex. Bruk uker og månder til å bli kjent og til å finne ut om vedkommende er en du faktisk kan klare å leve tett på som en bestevenn resten av livet. Ikke ødelegg den bli-kjent-fasen med sex, eller enda verre, barn og samboerskap, før du kjenner vedkommende godt nok. KG flømmer over av fortvilte folk som har flyttet alt for tidlig sammen og dermed alt for seint oppdaget at partneren er en idiot og ender opp med utfordringer og problemer de strever med å komme ut av. Ikke gjør den samme tabben som alle disse.

Anonymkode: 36695...b4a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert strekke meg noen måneder, men om hun har noen «regel» om 6 mnd, 1 år etc før sex, så skilles våre veier. Vi er voksne, forelsket og da er det naturlig å ha lyst på hverandre. 

Anonymkode: 07ffa...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker at det tar litt tid. Å ikke være så sexfiksert i starten er en egenskap jeg finner attraktiv hos kvinner. Hvis det tar meg lang tid, så vil det også ta andre lang tid, tenker jeg. Så man blir sikrere på at hun er trofast fremover.

Ja da, ja da, ikke alle som ligger kjapt er utro senere, slapp av. Jeg trur dog det har en sammenheng.

Kona mi og jeg datet i 3 måneder før noe skjedde. Helt fantastisk. Aldri noensinne følt meg sikrere i et forhold, og derfor fridde jeg.

Anonymkode: ef2e7...6f0

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 19.40):

Hvis du er forelsket i ei dame du virkelig har lyst på, hvor lenge orker du å vente på å få lov til å ha sex med henne, før du mister interessen?

Anonymkode: 55301...874

Det er jo forskellig fra mann til mann..

En asexuell venter gjerne til Dovre faller mens en med litt mer futt i pungen vil pule første uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke rett eller galt svar i denne tråden. Vi er forskjellige, og sikkert bare bra om disse motpolene ikke treffer hverandre på dates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (10 timer siden):

Det beste er nok jomfruer som har stor, men likevel ingen erfaring. Noen som veit hvordan de både suger og knuller en kuk uten å noen gang vært i nærheten av en naken kuk.

Det var det dummeste jeg noen gang har sett skrevet her inne på Kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...