AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #41 Del Skrevet 11. desember 2024 Even Tuell skrev (8 minutter siden): Det høres ut som et par her i all hovedsak er ute etter sex og forsøker å kamuflere det som dating. Jeg ønsker at en partner skal tenne på meg og ikke klare å holde seg unna meg. En kvinne som «porsjonerer» sex og tenker strategisk er bare ikke den dama jeg ser for meg et lykkelig samliv med. Anonymkode: ed0cb...e10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #42 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man er ikke drittsekk fordi man har andre forventninger enn deg. Hvis du klarer å vente i 3 mnd så er du enten ikke veldig tent på meg eller du er ikke veldig seksuell av deg. Begge deler gjør deg uaktuell for meg. Anonymkode: ed0cb...e10 Jo det kan man være men noen ligger ikke rundt med alt og alle etter å ha kjent folk et par uker. Anonymkode: f00c8...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 11. desember 2024 #43 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 19.40): Hvis du er forelsket i ei dame du virkelig har lyst på, hvor lenge orker du å vente på å få lov til å ha sex med henne, før du mister interessen? Anonymkode: 55301...874 I praksis forstår jeg ikke spørsmålet. Orke å vente på sex? Er det noe å orke? Kan ikke si jeg noen gang har mistet interessen for en kvinne fordi jeg har hatt for høyt sexfokus og dårlig tålmodighet. Er man virkelig interessert i noen hvis man mister interessen fordi man ikke får ha sex? Det virker ikke slik. Det tar den tiden det tar. Og det er jo en fordel at det tar litt tid slik at man får bygd opp kjemi og følelser før man hopper til køys. Sjansen er stor for at det blir mye bedre sex da. Men blir første sex under pari så har man alltids fått en "tabbekvote" med flere forsøk pga at man har følelser for hverandre. Kanskje blir sexen bedre gang nr 2, 3 eller 4 sammen. Ofte blir det det! Så finn hverandre før sex. Det går også an å ligge i samme seng og kose uten at noe seksuelt skjer. Mange ganger. Ikke alt her i verden handler om sex. Så runk kåtskapen av deg, og slutt å telle antall dater, ganger og dager! Og god kjærlighet er mye viktigere enn sex, og kjærligheten må man ofte ha litt tid å jobbe med. Endret 11. desember 2024 av Bombasi 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #44 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo det kan man være men noen ligger ikke rundt med alt og alle etter å ha kjent folk et par uker. Anonymkode: f00c8...49a Hvis jeg er «alt og alle» for dama i løpet av en viss tid så er hun ikke dama for meg. Neste. Anonymkode: ed0cb...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #45 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg må treffe vedkommende ganske mange ganger før jeg føler en seksuell attraksjon. Aldri hatt seksuell interesse for noen jeg knapt kjenner. Anonymkode: 8c028...108 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #46 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 19.40): Hvis du er forelsket i ei dame du virkelig har lyst på, hvor lenge orker du å vente på å få lov til å ha sex med henne, før du mister interessen? Anonymkode: 55301...874 FÅ sex? HA sex mener du vel, eller er det bare menn som skal ha noe ut av det? Anonymkode: 34359...3f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #47 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det sånn att menn FÅR sex, og kvinner GIR sex? Anonymkode: 4e414...998 Jepp. Anonymkode: 21bea...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 11. desember 2024 #48 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ønsker at en partner skal tenne på meg og ikke klare å holde seg unna meg. En kvinne som «porsjonerer» sex og tenker strategisk er bare ikke den dama jeg ser for meg et lykkelig samliv med. Anonymkode: ed0cb...e10 Det trenger ikke være verken strategiske tanker, eller å porsjonere ut sex bak det å ville vente med sex til man blir bedre kjent. Det virker som et veldig negativt syn når du styrer inn på negative ting om hun ikke sprer beina for deg nærmest med gang. Det må være et spill, noe negativt, noen baktanker, noe slemt eller dårlig. Du skal selvsagt få ha ditt syn, men jeg tror jeg er veldig uenig i ditt syn på kvinner. Men ut av nysgjerrighet; hva gjør du i en slik situasjon som TS beskriver; du ser / møter en du blir forelsket i. Skikkelig forelsket i og virkelig virkelig har lyst på... men så blir det ikke noe knulling på 3. date? Forsvinner forelskelsen da? Var det henne som sexpartner som fristet? Hva med resten av personen? Alt det som er rundt hullet hennes? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 11. desember 2024 #49 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg er det ikke forskjell på hvor lenge jeg venter med sex på en potensiell kjæreste og en fwb. Relasjonene begynner jo likt med dating, attraksjon og sex uansett - og så ser man hvor relasjonen går etter det. Anonymkode: 2b1ee...728 Du er ikke villig til å vente noe lenger hvis du tror hun er kjæreste materiale enn ved ett platonisk sex-forhold? AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvis jeg er «alt og alle» for dama i løpet av en viss tid så er hun ikke dama for meg. Neste. Anonymkode: ed0cb...e10 Men hva legger du i en viss tid? 3 x 2 timer? Altså 3 dater på ett par timer hver? Alle er "alt og alle" for meg etter 6-10 timers samvær. Nå skjønner jeg at du og jeg ikke er særlig kompatible i utgangspunktet, og folk er forskjellige. Men jeg forundrer meg over de som vet de har funnet den rette etter en hils og litt småprat. Man kjenner jo ikke hverandre enda. Skulle vi hatt sex med alle som gjorde ett godt førsteinntrykk ville det blitt mange skuffelser. Endret 11. desember 2024 av Nonstop1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. desember 2024 #50 Del Skrevet 11. desember 2024 Nonstop1 skrev (28 minutter siden): Skulle vi ligget med alle som gjorde ett godt førsteinntrykk ville det blitt mange skuffelser. Hvorfor? Er menn generelt så ubrukelige i senga? Jeg ville gå ut i fra at 20% av dem i alle fall var verdt det, og 80% var bedre enn å ikke å ha sex. Det må da være mye verre å gå gjennom 5 uker med å lære fyren å kjenne, og så få han til sengs og oppdage at du trenger en elsker for å få forholdet til å fungere? Nonstop1 skrev (28 minutter siden): Men jeg forundrer meg over de som vet de har funnet den rette etter en hils og litt småprat. Man kjenner jo ikke hverandre enda. Jeg tror jeg brukte 1, kanskje 2 timer på å vite at kona var en god match. Det handlet ikke om å bli kjent, men kjemi: det er en underbevisst reaksjon. Hvis jeg er nødt til bruke mer enn et par timer på å få tonen med noen, vet jeg at jeg prøver å overtale meg selv: det er min bevissthet som forteller meg at det er en god match. Even Tuell skrev (40 minutter siden): Men ut av nysgjerrighet; hva gjør du i en slik situasjon som TS beskriver; du ser / møter en du blir forelsket i. Skikkelig forelsket i og virkelig virkelig har lyst på... men så blir det ikke noe knulling på 3. date? Forsvinner forelskelsen da? Ikke nødvendigvis, men realismen kicker inn, man innser at forholdet ikke er levedyktig: hun er ikke seksuelt eller relasjonsmessig kompatibel. Men ja, dette kan ende i ett langdrygt og smertefullt tap av følelser, og hvis grunnen egentlig handler om ett spill fra hennes side blir det jo enda tristere: da kan man ha begynt å ha sex, men usikkerheten som kommer av at sex ikke kommer naturlig gjør at følelsene likevel dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #51 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg håper de som svarer maks tre dater ikke er de samme som ikke vil ta i en kvinne som har hatt flere enn tre-fire partnere. Anonymkode: 52438...ee8 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #52 Del Skrevet 11. desember 2024 Herregud, ha sex når det føles naturlig. Med min kar, ble det på tredje treff. Da var vi hjemme hos meg. Kunne ikke holde fingrene fra hverandre. Men om han hadde mistet interessen fordi jeg ikke var klar, da hadde jeg tenkt at vi ikke var riktige for hverandre. Anonymkode: 70aa7...dfe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. desember 2024 #53 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) Druid skrev (22 timer siden): Stort sett med en gang. Jeg har ikke lyst å voldta noen, og hvis hun ikke kaster seg over meg fordi hun har lyst på pikken min, så er ikke min interesse gjengjeldt. Da er det ikke meg hun har lyst på, men ett eller annet, og da er ikke sexen det hun egentlig ønsker og det er en veldig subtil form for voldtekt.. Eller prostitusjon... uansett ingenting jeg er interesert i. Høres helt idiotisk ut for meg. Jeg ventet til jeg følte trygghet nok på mannen til at kåthet alene hadde fokus når jeg først slapp meg løs. Menn ventet på meg, selv om det tok noe tid. Ikke rart menn og kvinner sliter med å finne hverandre nå, om det det er så sykt at man ikke får anledning til å bli trygg før man må ha sex, for da er man "ikke interessert nok i sex." Jeg kødder ikke med min seksualitet, fordi den er viktig. Det er pokker ingen som kjenner meg intimt og personlig som noen gang vil påstå at jeg ikke er interessert i sex, selv om jeg var og er nøyaktig 0 % interessert i å ha sex før jeg helt oppriktig er klar og lysten, og ikke utrygg. Jeg vet at min mann synes jeg var vel verdt å vente litt på. Man er ikke nødvendigvis uinteressert i verken mann, pikk eller sex dersom man ikke bretter ut bena med en gang. Noen liker/trenger bare å forsikre seg litt om kvaliteten før man spriker. Endret 11. desember 2024 av Trolltunge 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. desember 2024 #54 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg håper de som svarer maks tre dater ikke er de samme som ikke vil ta i en kvinne som har hatt flere enn tre-fire partnere. Anonymkode: 52438...ee8 Jeg aldri forstått fascinasjonen for lav seksuell erfaring. Det der er noe som har oppstått i de siste par ti-årene. Når jeg var ung var det kamp om de som var «enkle», det var mye grunnen til at de ikke gadd låse seg til en fyr hvis han ikke var en catch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 11. desember 2024 #55 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg håper de som svarer maks tre dater ikke er de samme som ikke vil ta i en kvinne som har hatt flere enn tre-fire partnere. Anonymkode: 52438...ee8 Jeg håper også det, men jeg har vært lenge nok på internett til å forvente et godt overlapp. Kvinner skal være erfarne og selvsikre og jomfruelige sexgudinner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. desember 2024 #56 Del Skrevet 11. desember 2024 Trolltunge skrev (14 minutter siden): Ikke rart menn og kvinner sliter med å finne hverandre nå, om det det er så sykt at man ikke får anledning til å bli trygg før man må ha sex, for da er man "ikke interessert nok i sex." I utgangspunktet er ikke dette et problem: vi representerer to ulike grupper innen dating, og vi to SKAL ikke date: du skal finne en som din mann og jeg skal finne en som min kone. UTFORDRINGEN er at vi begynner å skape en idealisert, normativ forståelse av hvordan dating skal foregå. Man legger til grunn at ALLE kvinner skal tilnærme seg dating som deg, og at sånne som meg og min kone ikke hører hjemme i dating polen fordi våre behov er feil og mindreverdige. Men det er verre enn det, for det bygger på et ideal om at sex er mindreverdig og uviktig i relasjoner, så det at du bare trenger å være trygg, er ikke nok, målet er at du skal kontrollere det som en kapital. Du skal ikke ha sex, du skal gi sex. Det er premien til en mann for godt gjennomført datingforløp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 11. desember 2024 #57 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) Druid skrev (45 minutter siden): Ikke nødvendigvis, men realismen kicker inn, man innser at forholdet ikke er levedyktig: hun er ikke seksuelt eller relasjonsmessig kompatibel. Dette høres ikke realistisk ut i det hele tatt. Hastighet på seksuelle hendelser i en datingfase sier ingenting om hun er seksuell kompatibel med deg eller ikke. For alt du vet så kan hun ha høyt sexbehov og være et voldsverk i senga, men at hun ønsker å dyrke følelser og kjemi ved dating først. Særlig med tanke på at mange menn der ute oppfører seg som sexaper i datingmarkedet for tiden. Endret 11. desember 2024 av Bombasi 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. desember 2024 #58 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) Druid skrev (12 minutter siden): I utgangspunktet er ikke dette et problem: vi representerer to ulike grupper innen dating, og vi to SKAL ikke date: du skal finne en som din mann og jeg skal finne en som min kone. UTFORDRINGEN er at vi begynner å skape en idealisert, normativ forståelse av hvordan dating skal foregå. Man legger til grunn at ALLE kvinner skal tilnærme seg dating som deg, og at sånne som meg og min kone ikke hører hjemme i dating polen fordi våre behov er feil og mindreverdige. Men det er verre enn det, for det bygger på et ideal om at sex er mindreverdig og uviktig i relasjoner, så det at du bare trenger å være trygg, er ikke nok, målet er at du skal kontrollere det som en kapital. Du skal ikke ha sex, du skal gi sex. Det er premien til en mann for godt gjennomført datingforløp. Du påsto iallefall mer eller mindre at kvinner som ikke hopper på mann/pikk kjapt ikke har den rette interesse for sex. Jeg protesterer på det. Jeg nølte kanskje noe i starten, før jeg kjente min mann skikkelig (og jo jeg hadde selvfølgelig lyst på mann og pikken kjapt, men hadde også selvdisiplin og klokhet angående hva som var rett og feil for meg). Men så har jeg hoppet på ham og pikken hans i 22 år, og det mener jeg teller mer enn å hoppe til knulling etter 1-3 dater. Som kan skyldes helt andre ting enn at man dermed hopper like ivrig i 20+ år. Dating et trossalt et lying- game. Livslangt forhold er det ikke. Endret 11. desember 2024 av Trolltunge 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 11. desember 2024 #59 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) Druid skrev (53 minutter siden): Men det er verre enn det, for det bygger på et ideal om at sex er mindreverdig og uviktig i relasjoner, så det at du bare trenger å være trygg, er ikke nok, målet er at du skal kontrollere det som en kapital. Du skal ikke ha sex, du skal gi sex. Det er premien til en mann for godt gjennomført datingforløp. Dette virker fjernt for meg. At man ikke ønsker sex i en tidlig datingfase kan faktisk gjøre sex mer spesielt og viktig. Å vente med sex har ingenting med kapital eller kontroll å gjøre. Du legger opp til at kvinner har en seksuell makt over menn som skaper herskende dysfunksjonalitet, og det høres helt feil ut med mindre du er en useriøs mann som kun tenker på sex. Og det er heller ingen menn som trenger å belønnes for å ha gjennomført et godt datingforløp, der kvinner skal gi sex. Jeg bare... herregud.. du kan ikke mene dette? Som mann tar jeg helt avstand fra det du skriver her. Endret 11. desember 2024 av Bombasi 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. desember 2024 #60 Del Skrevet 11. desember 2024 Trolltunge skrev (14 minutter siden): Du påsto iallefall mer eller mindre at kvinner som ikke hopper på mann/pikk kjapt ikke har den rette interesse for sex. Jeg protesterer på det. Ja, men dette var ett svar på hvordan JEG må ha det : du har en selvkontroll og ett trygghetsbehov jeg ikke kan ha i en partner. Bombasi skrev (27 minutter siden): Dette høres ikke realistisk ut i det hele tatt. For å si det slik : jeg tar vare på min kone, for jeg finner ingen erstatning i det datingmiljøet som er der ute nå…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå