An0nymm Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Hei Hadde min lille elbil inne på hjulstilling med justering. Etterpå når jeg skulle kjøre den hjem, begynte den å skrente/skli når jeg gasset opp i fart. Verksted tok den inn igjen og viste at foringene på begge sider fremme burde byttes (de var litt bevegelige og det skal de ikke være tydeligvis). Er det dette som kan ha vært problemet? Er klar over at de kan være slitte og at de har medført litt knirkelyder over fartshumper, men jeg vet ikke hvorfor bilen tydeligvis skulle begynne å skrente nøyaktig etter hjulstillingen... noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 An0nymm skrev (På 10.12.2024 den 18.24): Hei Hadde min lille elbil inne på hjulstilling med justering. Etterpå når jeg skulle kjøre den hjem, begynte den å skrente/skli når jeg gasset opp i fart. Verksted tok den inn igjen og viste at foringene på begge sider fremme burde byttes (de var litt bevegelige og det skal de ikke være tydeligvis). Er det dette som kan ha vært problemet? Er klar over at de kan være slitte og at de har medført litt knirkelyder over fartshumper, men jeg vet ikke hvorfor bilen tydeligvis skulle begynne å skrente nøyaktig etter hjulstillingen... noen som vet? Ekspander Ingen oppegående mekaniker justerer forstilling med slakke i nedre bærearm...du kan jo starte med å få igjen pengene for den verkstedtimen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 10. desember 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Tått skrev (På 10.12.2024 den 21.28): Ingen oppegående mekaniker justerer forstilling med slakke i nedre bærearm...du kan jo starte med å få igjen pengene for den verkstedtimen.. Ekspander Akkurat … 😕 Nå skal de bytte disse foringene i morgen på begge sider til 3500 kr. Skal jeg foreslå å få kostnaden i avslag fra dette, pluss kreve ny justering etter byttet av disse delene? Kan dette ha medført det jeg opplevde på veien i dag …? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 10. desember 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 10. desember 2024 Tått skrev (På 10.12.2024 den 21.28): Ingen oppegående mekaniker justerer forstilling med slakke i nedre bærearm...du kan jo starte med å få igjen pengene for den verkstedtimen.. Ekspander Skal jeg sende SMS i kveld eller bare ta det muntlig i morgen? Og er det nødvendig å bytte disse foringene her og nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 10. desember 2024 #5 Del Skrevet 10. desember 2024 An0nymm skrev (På 10.12.2024 den 21.57): Akkurat … 😕 Nå skal de bytte disse foringene i morgen på begge sider til 3500 kr. Skal jeg foreslå å få kostnaden i avslag fra dette, pluss kreve ny justering etter byttet av disse delene? Kan dette ha medført det jeg opplevde på veien i dag …? Ekspander Ny forstillingsjustering MÅ du automatisk ha når du bytter nedre bærearm eller foringer i ditto..Ja du skal ha ny forstillingskontroll uten kostnad, har knapt hørt om noe så amatørmessig som å justere forstilling uten å sjekke at hjullager/ opphengskuler/ styrestag/ foringer og evt. tårnlager er i ok stand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 An0nymm skrev (På 10.12.2024 den 22.01): Skal jeg sende SMS i kveld eller bare ta det muntlig i morgen? Og er det nødvendig å bytte disse foringene her og nå? Ekspander Ja du må ikke kjøre rundt med slakke i nedre bærearmsforinger nei..og særlig ikke på vinters tid fordi bilen blir ustabil og trekker plutselig til ene siden ved bremsing eller akselrasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 10. desember 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 10. desember 2024 Tått skrev (På 10.12.2024 den 22.07): Ny forstillingsjustering MÅ du automatisk ha når du bytter nedre bærearm eller foringer i ditto..Ja du skal ha ny forstillingskontroll uten kostnad, har knapt hørt om noe så amatørmessig som å justere forstilling uten å sjekke at hjullager/ opphengskuler/ styrestag/ foringer og evt. tårnlager er i ok stand. Ekspander Ok, er enig i det, men skal jeg bryte de i arbeidet? Eller la de kjøre på - er 3500 kr ok pris? Kan kanskje sende de en sms i kveld slik de ser den i morgen tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 10. desember 2024 #8 Del Skrevet 10. desember 2024 An0nymm skrev (På 10.12.2024 den 22.10): Ok, er enig i det, men skal jeg bryte de i arbeidet? Eller la de kjøre på - er 3500 kr ok pris? Kan kanskje sende de en sms i kveld slik de ser den i morgen tidlig Ekspander Kan ikke svare på noe av det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 10. desember 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 10. desember 2024 Tått skrev (På 10.12.2024 den 22.13): Kan ikke svare på noe av det der. Ekspander Ok. Men da kan det altså være disse foringene som gjorde det jeg opplevde i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 10. desember 2024 #10 Del Skrevet 10. desember 2024 An0nymm skrev (På 10.12.2024 den 22.14): Ok. Men da kan det altså være disse foringene som gjorde det jeg opplevde i dag? Ekspander Kan jeg heller ikke svare sikkert på uten å prøvekjøre bilen men rent generellt vil slitne foringer i nedre bærearm gjøre at bilen blir ustabil og følger spor i veien/ blir vinglete.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå