Gå til innhold

Fjernet mandlene - forsatt smerter etter en uke.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for svar. Ok da får jeg bare holde ut en uke til. Tror dere legen min skriver ut mer resept på paralgin? Eller må jeg nøye meg med Voltaren? Gleder meg til å kunne spise skikkelig mat igjen.. Fikk forresten fjernet mandlene etter utallige halsbetennelser og to halsbyller, etter over et år ventetid.

Anonymkode: cf200...162

Etter ën uke er smertene på det høyeste, det er da du vanligvis trenger de sterkeste smertestillende. Det vet fastlegen din også når du kontakter vedkommende i morgen. De som sier noe annet ljuger, eller har vært usedvanlig heldige. Uavhengig om det ble gjort med kald eller varm teknikk. Det er imidlertid ofte vanskelig å behandle postoperative smerter ved tonsillektomi, men et godt tips i tillegg til smertestillende tbl er xylocain spray (spør om resept på det!). Det svir som #$! i et par sek, men så bedøver det såpass godt at du får svelget i deg litt væske og mat, og da blir det bedre. Husk, væske og drikke er viktigst! Blir du dehydrert, blir det mer tørt og dermed mer vondt. Ha en iskald vannflaske på nattbordet, lag deg isbiter, slush, spis is etc og etterhvert blir du gradvis bedre. Vanligvis blir en sykmeldt i 2 uker til å begynne med, men det er ikke uvanlig at det tar 3 uker før en er tilbake i arbeid, alt etter hva du arbeider som.

Anonymkode: 8696b...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...