AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Skrevet 10. desember 2024 Hjelp! jeg spiste uten å tenke meg om, kalde rester etter en hjemmelaget pepperonipizza! Vet det ikke er noe problem når den kommer rett ut av oven, men spiste altså gårsdagens rester som har ligget i kjøleskapet… vet spist er spist, men er det veldig krise?! Kan jeg neste gang varme den i mikroen, eller MÅ den i ovnen over lengre tid? Anonymkode: 8ae20...593
Meowmere Skrevet 10. desember 2024 #2 Skrevet 10. desember 2024 Du kan spise den kald, varmet i mikroen, eller varmet i ovnet. Det er ikke farlig.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Skrevet 10. desember 2024 Hvorfor skulle det vært noe problem? Den har vært gjennomstekt og er derfor helt trygg mtp listeria og toksoplasmose, og den har ikke vært oppbevart så lenge i kjøleskap (eller verre, romtemperatur) at det ikke er noen stor fare for annen bakterievekst. Anonymkode: ccf58...9ca
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Skrevet 10. desember 2024 Det går fint så lenge pølsen er varmebehandlet skikkelig en gang og du spiser den innen rimelig tid. Anonymkode: d8ac2...144
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hjelp! jeg spiste uten å tenke meg om, kalde rester etter en hjemmelaget pepperonipizza! Vet det ikke er noe problem når den kommer rett ut av oven, men spiste altså gårsdagens rester som har ligget i kjøleskapet… vet spist er spist, men er det veldig krise?! Kan jeg neste gang varme den i mikroen, eller MÅ den i ovnen over lengre tid? Anonymkode: 8ae20...593 Pizzaen ble vel stekt i går før dere skulle spise den, regner jeg med? Da har jo pepperonien også blitt varmebehandlet, så da går det fint. Anonymkode: 541f7...3a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå