AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Skrevet 10. desember 2024 Hei❤️Er 33 uker, har i noen dager nå vært ekstremt trøtt og sliten, orker så og si ingenting. Det kom veldig plutselig. I dag har jeg vært litt av og på svimmel (føles ut som om jeg er på en karusell), har også vært en del andpusten de siste dagene, bare av å snakke kan jeg bli andpusten. I kveld har jeg begynt å få litt vondt i hode (litt smerter i pannen og nakke eller bakhodet), men det er liksom bare veldig svakt eller lite, så vet ikke om det er psykisk eller om det er dehydrering eller hva det er😅😅 Tenker jo selvfølgelig på svangerskapsforgiftning, men føler liksom ikke det er de typiske symptomene heller? For en uke siden var blodtrykk og urin helt normal 😊 Hva tenker dere? Tenker å ringe føden om det ikke gir seg eller bli verre, men jeg sitter alene med et barn på 2 år så jeg vil ikke ringe å styre på med barnevakt om det gir seg😅❤️ Anonymkode: e1830...cf1
Zikkzakk Skrevet 10. desember 2024 #2 Skrevet 10. desember 2024 Jeg har alvorlig svangerskapsforgiftning, og har ikke hatt kraftig hodepine på noe tidspunkt selv om jeg har hatt sinnsyke blodtrykk. Har ikke hatt noen typiske symptomer, men føler mer jeg på båt hele tiden med at det er bølger, og når blodtrykket mitt var skyhøyt hadde jeg en følelse av impendent doom. Viktig at du får tatt blodtrykk og urinprøve. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Skrevet 10. desember 2024 Jeg fikk hodepine, lysskyhet og kvalme lenge før blodtrykket ble veldig høyt. Når hodepinen begynte hadde blodtrykket steget til 120/85 og normalt var det lavt, så det var fortsatt helt innafor normalen. Anonymkode: 91711...eda 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg fikk hodepine, lysskyhet og kvalme lenge før blodtrykket ble veldig høyt. Når hodepinen begynte hadde blodtrykket steget til 120/85 og normalt var det lavt, så det var fortsatt helt innafor normalen. Anonymkode: 91711...eda Oi! Hvor lang tid tok det fra hodepinen startet til blodtrykket steig da sånn cirka?🤔 Anonymkode: e1830...cf1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Oi! Hvor lang tid tok det fra hodepinen startet til blodtrykket steig da sånn cirka?🤔 Anonymkode: e1830...cf1 Jeg kunne se endring i blodtrykk allerede i uke 31, men gikk helt til uke 35 før det var så høyt at det måtte medisineres og til uke 37 før det kom proteiner i urinen— da ble det igangsettelse på dagen. Jeg har kjøpt blodtrykksmaskin for å ha hjemme, man får det til 500kr så kan man følge med litt selv ❤️ Anonymkode: 91711...eda 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei❤️Er 33 uker, har i noen dager nå vært ekstremt trøtt og sliten, orker så og si ingenting. Det kom veldig plutselig. I dag har jeg vært litt av og på svimmel (føles ut som om jeg er på en karusell), har også vært en del andpusten de siste dagene, bare av å snakke kan jeg bli andpusten. I kveld har jeg begynt å få litt vondt i hode (litt smerter i pannen og nakke eller bakhodet), men det er liksom bare veldig svakt eller lite, så vet ikke om det er psykisk eller om det er dehydrering eller hva det er😅😅 Tenker jo selvfølgelig på svangerskapsforgiftning, men føler liksom ikke det er de typiske symptomene heller? For en uke siden var blodtrykk og urin helt normal 😊 Hva tenker dere? Tenker å ringe føden om det ikke gir seg eller bli verre, men jeg sitter alene med et barn på 2 år så jeg vil ikke ringe å styre på med barnevakt om det gir seg😅❤️ Anonymkode: e1830...cf1 Det kan og være symptom på jernmangel. Er det lenge siden du har tatt blodprøve? Anonymkode: b3263...a0c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan og være symptom på jernmangel. Er det lenge siden du har tatt blodprøve? Anonymkode: b3263...a0c Nei jeg tok en hemoglobin sist uke hvertfall, den var på 11.6 😊 Anonymkode: e1830...cf1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #8 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei jeg tok en hemoglobin sist uke hvertfall, den var på 11.6 😊 Anonymkode: e1830...cf1 Du bør be om å få sjekket Ferritin også. Husker du hva den var på i starten av svangerskapet? Har hatt jernmangel og jernmangelanemi med samme symptomer som du beskriver, med en ferritin på 7 og 9. (Har og hatt alvorlig preeklampsi uten merkbare symptomer). Hadde enten ringt legen i morgen tidlig eller føden for en sjekk. Anonymkode: b3263...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Skrevet 10. desember 2024 Zikkzakk skrev (3 timer siden): Jeg har alvorlig svangerskapsforgiftning, og har ikke hatt kraftig hodepine på noe tidspunkt selv om jeg har hatt sinnsyke blodtrykk. Har ikke hatt noen typiske symptomer, men føler mer jeg på båt hele tiden med at det er bølger, og når blodtrykket mitt var skyhøyt hadde jeg en følelse av impendent doom. Viktig at du får tatt blodtrykk og urinprøve. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, og her var hodepinen ekstrem ved høyt blodtrykk. Hadde ett så voldsomt trykk i hode at jeg trodde det seriøst hadde klikka for meg. Hadde aldri synsforstyrrelser eller lyssky. Anonymkode: f0f42...18a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du bør be om å få sjekket Ferritin også. Husker du hva den var på i starten av svangerskapet? Har hatt jernmangel og jernmangelanemi med samme symptomer som du beskriver, med en ferritin på 7 og 9. (Har og hatt alvorlig preeklampsi uten merkbare symptomer). Hadde enten ringt legen i morgen tidlig eller føden for en sjekk. Anonymkode: b3263...a0c ferritin var 32 i starten av svangerskapet, usikker på hva den var i uke 28🤔 Jeg har litt anemi sa legen men er jo ikke sånn veldig😅Skal på en samtale til jordmor snart for å snakke om sist fødsel (litt komplisert fødsel), så da skal jeg spørre henne om hun kan ta et blodtrykk bare for å se, håper hun har tid til det😅 Skal oppdatere her! Har fortsatt vondt i hode men ja det kan være psykisk eller starten på en forkjølelse også😅 Anonymkode: e1830...cf1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #11 Skrevet 11. desember 2024 Ville fått sjekket blodtrykk og urin. Jeg var svimmel og hadde mye hodepine (såg stjerner) da jeg fikk svangerskapsforgiftning. Anonymkode: bc32a...d9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå