Vinterugla Skrevet 10. desember 2024 #1 Skrevet 10. desember 2024 Hei, Håper det virkelig er noen kloke mennesker her nå 😊 Jeg akkurat begynt i ny jobb på et sykehus og vi holder på med å beregne lønnsansiennitet. Jeg har hatt flere forskjellige jobber så å pusle dette sammen har vært en utfordring. Jeg har tidligere jobbet et par år som "freelance", jeg jobbet med å stable og selge ut noen varer å fikk betalt etter som hvor mye jeg stablet(per kasse). Altså det er ikke betalt lønn på timer eller en stillingsprosent. Hvordan i all verden skal jeg be tidligere arbeidsgiver om å skrive den attesten så den kan telle mot ansienniteten? Jeg har også i nesten 3 år hatt en liten deltidsstilling på 10% for et lite firma, tror dere den har noe å si? Er det i det hele tatt vits å skaffe attest på den? Jeg at det på den ene attesten min er det skrevet hvor mange timer jeg har jobbet på et år, men på den andre står det stillingsprosenten, blir så forvirret av dette. Det står i tariffavtalen min at "Ved tilsetting i helseforetak godskrives all offentlig og privat tjeneste fullt ut i lønnsansienniteten", Hva betyr det? Jeg har forsøkt å kontakte den lokale fagforeningen min men de svarer ikke 🤨
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Skrevet 10. desember 2024 Lever alle attester du kan få tak i du. Usikker på hvordan det er innen Spekter, men innen KS-området skal du få full ansiennitet for perioden dersom du har hatt en fast stillingsprosent. Dersom du har jobbet på timer skal det omregnes til dager/uker/måneder. Jobb på akkord med å stable kasser tviler jeg på at det er noen formelle retningslinjer rundt ansiennitetberegningen for. Dersom dette ikke var din hovedbeskjeftigelse i perioden så spiller det vel uansett ingen rolle. Anonymkode: 6b105...966
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Skrevet 11. desember 2024 Lever inn alt av attester, så skal ny arbeidsgiver beregne ansiennitet. Jeg gjør dette på min arbeidsplass og vi har regler å følge for beregning av ansiennitet (basert på hovedtariffavtalen og lokale avtaler). Anonymkode: b0ee3...d85 1
Teoretisk sett Skrevet 11. desember 2024 #4 Skrevet 11. desember 2024 Vinterugla skrev (På 10.12.2024 den 18.19): Jeg jobbet med å stable og selge ut noen varer å fikk betalt etter som hvor mye jeg stablet(per kasse). Altså det er ikke betalt lønn på timer eller en stillingsprosent. Hvordan i all verden skal jeg be tidligere arbeidsgiver om å skrive den attesten så den kan telle mot ansienniteten? Når du ble ansatt til når du sluttet. Jeg har også i nesten 3 år hatt en liten deltidsstilling på 10% for et lite firma, tror dere den har noe å si? Ja, alt teller så det tar du med. Er det i det hele tatt vits å skaffe attest på den? Jeg at det på den ene attesten min er det skrevet hvor mange timer jeg har jobbet på et år, men på den andre står det stillingsprosenten, Regn ut hva det blir i måneder, eksempel timene du har X 3 år eller 3,5 timer i uka x 47 uker x 3 år / 152 timer i måneden. dette gir deg ca tre måneder til med ansiennitet "Ved tilsetting i helseforetak godskrives all offentlig og privat tjeneste fullt ut i lønnsansienniteten", Hva betyr det? Tolk dette som: Ta med alt du kan. Dersom stillingen din krever formell utdanning og du har dette kan foretaket velge å begrense tilstått ansiennitet til relevant tjeneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå