Gå til innhold

Svigermor fikk første prio etter keisersnitt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble akutt keisersnitt. Da jeg ble trillet inn på rommet på barsel et par timer etterpå, første ting jeg så var svigermor med babyen, før jeg fikk holde babyen selv. Dette var ikke avtalt på forhånd, men som som en overraskelse til meg.

Hva hadde du sagt? Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 0df07...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du nesten ta opp med far.

Anonymkode: c567c...483

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Det var et stort overtramp synes jeg. 

Anonymkode: 749f1...942

• Liker 9
  • Nyttig 23
Skrevet

Ut fra slik det er skrevet, er jeg ganske sikker på at hvem som helst andre kunne holdt barnet og det var greit.

• Liker 34
  • Nyttig 11
Skrevet

Tror her er en annen tråd om det. Den ble kjempelang. 

Anonymkode: 13da4...087

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er problemet? At noen tok vare på babyen mens du var borte?

Anonymkode: a7e33...851

Det er fars oppgave så lenge han er tilstede! Ingen andre skal hilse på barnet før mor har gjort det!

Anonymkode: 2b464...89b

• Liker 9
  • Nyttig 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble akutt keisersnitt. Da jeg ble trillet inn på rommet på barsel et par timer etterpå, første ting jeg så var svigermor med babyen, før jeg fikk holde babyen selv. Dette var ikke avtalt på forhånd, men som som en overraskelse til meg.

Skjønner at det er sårt, men siden det ble akutt keisersnitt var det vel kanskje litt kaotisk og uavklart situasjon? Mulig at far trengte noen å støtte seg til mens du var under operasjon og etterpå? Tenker det viktigste er at babyen ble  ivaretatt mens du ikke var tilstede. 

Anonymkode: e760f...39a

• Liker 34
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fars oppgave så lenge han er tilstede! Ingen andre skal hilse på barnet før mor har gjort det!

Hvis du og far hadde avtalt det. Må du klandre ham og ikke svigermor. Personlig hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: cc189...260

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig han hadde en del annet å tenke på. Hastekeisersnitt er jo i utgangspunktet dramatisk. 

• Liker 17
Skrevet

Jeg hadde akutt keisersnitt i narkose, og fikk ikke se barnet før hun var 12 timer gammel. Mannen min sendte ikke en gang bilde til familien fordi jeg skulle få se barnet før de. Nå i ettertid tenker jeg at det hadde gått fint, men hadde nok blitt skuffa et etterpå, full av hormoner og alt, om noen fikk holde barnet før meg. Skjønner at dette var sårt for deg.

Anonymkode: 7ac3c...de0

• Liker 13
  • Hjerte 19
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det bedre at ukjente leger og sykepleiere holder barnet fremfor farmor?

• Liker 41
  • Nyttig 7
Skrevet

Dette er vel ingen sak.

Det er en sak for deg nå fordi du er full av hormoner. Men dette er en IKKE sak.

Anonymkode: 801e4...78c

• Liker 28
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du og far hadde avtalt det. Må du klandre ham og ikke svigermor. Personlig hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: cc189...260

Pleier man å avtale hva en skal gjøre i tilfelle akutte situasjoner oppstår? 

• Liker 9
Skrevet

Søken etter å bli krenket har ingen grenser

• Liker 32
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ehhh hva sa du??? Dette er det sykeste jeg har hørt. Om far overlater barnet til familiemedlemmer på sykehuset mens mor sover har da ingen noe med det! Hva slags regime er det du driver med? 

Anonymkode: 1477b...d9a

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takket henne for at hun tok vare på babyen når du ikke kunne gjøre det selv!

Anonymkode: 1477b...d9a

• Liker 38
  • Nyttig 8
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Pleier man å avtale hva en skal gjøre i tilfelle akutte situasjoner oppstår? 

Ja?

Selvfølgelig gjør man det så langt det lar seg gjøre. Man kan naturligvis ikke planlegge eller forutse alt men jo, man avtaler de tinga som en kan avtale og planlegge for. Hvem som får komme til sykehuset og mor skal være først til å holde utenom far om det blir hast er en av tinga de fleste snakker om.

Anonymkode: d565c...677

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...