Gå til innhold

Risengrynsgrøt til middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig, ok, av og til. Men jeg liker å ha spekekjøtt til. Bare grøt blir man veldig mett på en rar måte av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 17.50):

Har så lyst på risengrynsgrøt til middag, kjøpte inn i dag. Men så tenker jeg at det er jo fryktelig usunt, bare raske karbohydrater og til og med med sukker og smør! Hva tenker dere, er risengrynsgrøt en akseptabel middag? 

Anonymkode: 6a7c8...996

Gir det til ungene men spiser sunnere selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du kan skje da, TS, om du spiser grøt til middag? Worst case liksom? Tror du kroppen klapper sammen?

Anonymkode: 95208...e50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok middag en sjelden gang i blant. Men for meg personlig må jeg da ha noe salt-mat til kvelds (egg og bacon, toast, ostesmørbrød ect) for jeg føler noe «mangler» 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser risgrøt til middag hver lørdag, og der har jeg gjort i 60 år. Alltid spekemat til. Sunnhet for meg knyttes i liten grad til enkeltretter, mer til hva man spiser i løpet av dagen/uka.

Jeg er usikker på om næringsinnholdet i en grøtmiddag er dårligere enn diverse pastaretter. 

Anonymkode: 32dc4...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det finnes verre mat enn det f.eks pannekaker. 

Her er tradisjonen å spise "grøtpinne" til grøten, altså litt spekemat. Oftest er det morrpølse. Jeg hopper dessuten over smøret på grøten fordi jeg ikke synes det er godt. 

Anonymkode: 0f860...846

Hvorfor er pannekaker værre? Pannekaker inneholder mye egg og proteiner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor er pannekaker værre? Pannekaker inneholder mye egg og proteiner.

Og som regel sukker og syltetøy og masse hvetemel 

Anonymkode: 4bee9...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Ble risengrynsgrøt til middag i går, og restene til kveldsmat. Det smaker jo veldig godt, men jeg blir ikke mett på en god måte. Men: Jeg kan være litt for streng med kostholdet, så det var uansett en erfaring. Kanskje jeg gjør det en gang til før jul også 😁

Anonymkode: 6a7c8...996

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opptatt av å være sunn men tenker det er en bra middag innimellom. Melk er bra for mange, og man får i seg det. Jeg spiser grønt gjennom dagen så ingen krise at middagen innimellom ikke har grønnsaker, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...