AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Har så lyst på risengrynsgrøt til middag, kjøpte inn i dag. Men så tenker jeg at det er jo fryktelig usunt, bare raske karbohydrater og til og med med sukker og smør! Hva tenker dere, er risengrynsgrøt en akseptabel middag? Anonymkode: 6a7c8...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg tenker at en gang i blant er det en akseptabel middag. Ikke så ofte, men innimellom. Anonymkode: 17fb5...4e8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Helt greit å ha som middag en gang i blant! Alt med måte, men man blir fort sulten igjen da:) Anonymkode: 4bee9...14d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Del Skrevet 10. desember 2024 Svigers har grøt hver lørdag sunt nei, ok en gang i blant? Om du liker det så. Anonymkode: 7bd82...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Del Skrevet 10. desember 2024 Ungen maste om "julegrøt" til middag i dag, så da fikk han en skål med det som en slags forrett (halvparten av en sånn Fjordland ferdigskål på 450-500 gram, resten tok jeg). Og stekt kylling med wokede grønnsaker til hovedrett:) OK middag totalt sett! Anonymkode: d1bfc...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg spiser det hver dag til lunsj, har bare kanel på og spekekjøtt attåt, nam nam 😃 kjøpte 10 bokser når det var til 25kr stk. Anonymkode: 8e7cb...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 Helt normal middag i Norge det. Det er jo ikke slik at man må spiser superduper sunt hele tiden. Melk er jo sunt da. Se på det sånn. Du kan også ta deg noe sunt tilbehør til, eller ta noe annet før eller etter som litt supplerende. Men det er jo ikke dette ene måltidet som velter lasset om man er sunn eller ikke. Hadde grøt hver eneste lørdag i oppveksten, som sikkert mange andre på 80-tallet. Anonymkode: 90ef1...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #8 Del Skrevet 12. desember 2024 Helt innafor med risgrøt til middag syns jeg. Fett, karbohydrater, protein fra melk, alt i alt ganske ok. Anonymkode: c0cb1...8d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12. desember 2024 #9 Del Skrevet 12. desember 2024 Er da normalt middag. Selv vokst opp med grøt hver torsdag. Svigers har på lørdager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #10 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg tenker som deg. Usunt! Som å ha desdert til middag. Men fra gammelt av ble det vel sett på som næringsrikt, og så lenge det var varmt kunne det serveres som middag. Anonymkode: 4d753...da0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 12. desember 2024 #11 Del Skrevet 12. desember 2024 Ris og h-melk - ikke verre enn f.eks ris med en aller annen halvfet saus. Problemet er at du muligen ikke blir mett uten protein og fiber (grønnsaker) og dermed ender opp med å småspise senere, eller spise en stor porsjon slik at energiinntaket blir høyt. Du kan jo heller kanskje spise en lettere middag (omelett?) uten særlig karbo først og så ha en mindre porsjon av risgrøt etterpå, så en 50/50 middag, en slags to-retters! Det sagt; hva du spiser resten av dagen har også mye å si. Har du spist fisk/kylling, grønnsaker, frukt osv vil risgrøten gjøre mindre «skade» enn om du har spist pepperkaker og Cocoa Pops liksom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #12 Del Skrevet 12. desember 2024 Tenker at livet blir lettere om man slutter å bry seg om hva andre måtte tenke om sånt. Vi kan fint ha risengrynsgrøt til middag, ikke ofte akkurat, men vi er ikke så stressa med kosthold at vi aldri kan spise noe som ikke er megasunt, og det finnes verre ting en risengrynsgrøt. Anonymkode: 465ff...963 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #13 Del Skrevet 12. desember 2024 Da jeg vokste opp hadde vi grøt til middag hver lørdag🥰 (90-tallet, ikke 50-tallet😂) men vi spiste ikke så mye ræl resten av uka, som mange gjør nå for tiden. Så alt handler om balansen. Anonymkode: 6dc60...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg mener det er mer usunt å ha så strenge krav til at alt man spiser skal være ernæringsmessig korrekt, og at det ikke er tillatt med utskeielser. Risgrøt er ikke en sunn og godt sammensatt middag nei, men alle måltider trenger ikke være så sunne og ernæringsrike. Det er kostholdet totalt sett som er viktig, ikke om man unner seg en skål risgrøt i blant, en skål potetgull på lørdagskvelden, eller om man tar ett kakestykke i en bursdag. Anonymkode: 77351...ea9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #15 Del Skrevet 12. desember 2024 Veldig usunt, og mer dessert enn middag ernæringsmessig. Jeg elsker risgrøt, synes Fjordland sin er så god. Så det spiser jeg i desember, lettvint, godt og julestemning. Ser ikke på det som fullverdig middag, men som kos i førjulstiden. Er ganske sunn resten av året, så det går greit. Anonymkode: fbc9a...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #16 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 17.50): Har så lyst på risengrynsgrøt til middag, kjøpte inn i dag. Men så tenker jeg at det er jo fryktelig usunt, bare raske karbohydrater og til og med med sukker og smør! Hva tenker dere, er risengrynsgrøt en akseptabel middag? Anonymkode: 6a7c8...996 En gang i blandt går fint, spesielt no i juletider er det kos med nissegrøt. Anonymkode: cde02...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. desember 2024 #17 Del Skrevet 12. desember 2024 Risgrøt (og pannekaker) er godt en gang i blant, men det er ikke skikkelig middag. Spiser jeg det selv, blir det til lunsj. Grunnen til at en del har det til middag er at barna (selvsagt) liker det og ikke minst at det er billig. At voksne mennesker uten barn har risgrøt til middag regelmessig synes jeg høres direkte rart ut. Regner med at de som har det hver lørdag spiser en tallerken til lunsj. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 12. desember 2024 #18 Del Skrevet 12. desember 2024 Synes det er innafor å spise risgrøt til middag en gang i blant ja, vi spiser det gjerne med litt spekemat, eggerøre og flatbrød også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #19 Del Skrevet 12. desember 2024 Ville heller hatt det til dessert. Anonymkode: a7640...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #20 Del Skrevet 12. desember 2024 Det finnes verre mat enn det f.eks pannekaker. Her er tradisjonen å spise "grøtpinne" til grøten, altså litt spekemat. Oftest er det morrpølse. Jeg hopper dessuten over smøret på grøten fordi jeg ikke synes det er godt. Anonymkode: 0f860...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå