AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:40 #1 Del Skrevet tirsdag kl 16:40 Vi skal snart besøke datteren vår og samboeren hennes som bor på andre siden av landet. De er i 30-årene. Vi betaler for flyreise, flytog etc. Hvem betaler for maten, skal vi betale for mat som kjøpes inn til middag, frokost etc mens vi er der siden det er barnet vårt? Eller er det verten som skal betale? Anonymkode: 67309...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:41 #2 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 Finnes vel ingen fasit på det, det må dere jo bli enige om. Anonymkode: 84f02...a76 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:46 #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:46 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvem betaler for maten, skal vi betale for mat som kjøpes inn til middag, frokost etc mens vi er der siden det er barnet vårt? Eller er det verten som skal betale? Anonymkode: 67309...23a Snakker dere ikke sammen? Anonymkode: e820b...842 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:47 #4 Del Skrevet tirsdag kl 16:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakker dere ikke sammen? Anonymkode: e820b...842 Vi snakker sammen jo, men det er irrelevant. Søker svar på spørsmålet, ikke en diskusjon om hva jeg og datter har snakket om. Anonymkode: 67309...23a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:48 #5 Del Skrevet tirsdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Finnes vel ingen fasit på det, det må dere jo bli enige om. Anonymkode: 84f02...a76 Tenkte mer hva folk har pleid å gjøre her. Anonymkode: 67309...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:49 #6 Del Skrevet tirsdag kl 16:49 Er vel vanlig at de voksne barna, eller vertene, betaler dette. Synes det hadde vært veldig unaturlig ol foreldrene mine betalte for noe ved besøk hos meg. Og litt trist hvis de tilbød å betale. Det er bare hyggelig å ha besøk og gjøre litt stas på folk! Anonymkode: f4e35...c5c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:49 #7 Del Skrevet tirsdag kl 16:49 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi snakker sammen jo, men det er irrelevant. Søker svar på spørsmålet, ikke en diskusjon om hva jeg og datter har snakket om. Anonymkode: 67309...23a Det finnes jo ikke noen fasitsvar. Det vanligste er at begge insisterer på å betale Anonymkode: 1a805...e14 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #8 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 Jeg pleier alltid å handle inn litt godt, og står egentlig for all maten. Forventer ikke at mine foreldre skal handle inn noe, men mamma liker å kjøpe med seg noe godt og vil ofte lage en middag f.eks. Dette varierer jo fra familie til familie. Alt etter hva man er vant til og hvordan økonomien er. Anonymkode: 7d939...6b3 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #9 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes jo ikke noen fasitsvar. Det vanligste er at begge insisterer på å betale Anonymkode: 1a805...e14 Les svaret mitt over: AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenkte mer hva folk har pleid å gjøre her. Anonymkode: 67309...23a Anonymkode: 67309...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #10 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 Selvsagt betaler man egen reise, uavhengig av hvem man besøker. For meg er det naturlig at vertskapet holder mat, igjen helt uavhengig av hvem som er gjester, familie, venner etc. Gjester bidrar med det lille ekstra. Det kan være å invitere ut på middag, kjøpe med god vin, ekstra godt pålegg osv. Anonymkode: 3daf6...cd9 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #11 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 Jeg insisterer på å betale, siden de er mine barn. De insisterer på å betale, siden de er voksne. Jeg vinner! 😉 Anonymkode: 0bae0...257 11 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #12 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi skal snart besøke datteren vår og samboeren hennes som bor på andre siden av landet. De er i 30-årene. Vi betaler for flyreise, flytog etc. Hvem betaler for maten, skal vi betale for mat som kjøpes inn til middag, frokost etc mens vi er der siden det er barnet vårt? Eller er det verten som skal betale? Anonymkode: 67309...23a Når mine foreldre kom til meg så betalte jeg bare og kjøpte alt. Er jo besøket mitt, mine foreldre. Anonymkode: 0ba44...dfc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:53 #13 Del Skrevet tirsdag kl 16:53 Jeg betaler for maten når jeg er på besøk hos datteren min som bor med sin familie i utlandet. Er vi ute og handler, drar jeg kortet mitt. Betaler også alltid på restauranter osv.. Samme med bonusbarna som er over 20 og fortsatt med på ferier, jeg betaler alt da også. Med glede. Men det er jo veldig enkelt for meg å gjøre dette, siden jeg har god råd. Anonymkode: 682e5...6e4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:53 #14 Del Skrevet tirsdag kl 16:53 Når jeg (datter) har fått besøk av mine foreldre eller svigers som bor i andre delen av landet har de generøst og uoppfordret vippset et bidrag for ekstra matinnkjøp i etterkant. Aldri noe vi har forventet eller etterspurt. Det handler vel mest om at 1) vi spiser alle måltid hjemme når de på besøk 2) mat er dyrt 3) de har en helt annen økonomi med nedbetalte lån og gode pensjoner enn vi som småbarnsforeldre til tre små med to biler og huslån med høy rente. Til sist 4) de er veldig snille og forståelsesfulle. Anonymkode: 16f18...3be 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:54 #15 Del Skrevet tirsdag kl 16:54 Jeg ville tenkt at vertskapet betaler maten, men at dere gir en gave. F.eks. en middag ute eller å fylle på i kjøleskapet. Anonymkode: d5582...535 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exinferis Skrevet tirsdag kl 16:54 #16 Del Skrevet tirsdag kl 16:54 Et lenger besøk med overnatting betaler vertskap for mat/middag/frokost. Er en ute på resturant eller er innom en cafe ila oppholdet kan en mer naturlig spandere da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:55 #17 Del Skrevet tirsdag kl 16:55 Kommer an på livssituasjon. Da jeg var student fylte foreldrene mine opp kjøleskapet og tok meg gjerne med ut og spise. Etter jeg var etablert og hadde grei lønn betaler jeg (men de insisterte en stund likevel 😅). Anonymkode: 62089...495 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:56 #18 Del Skrevet tirsdag kl 16:56 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi betaler for flyreise, flytog etc. Anonymkode: 67309...23a Selvsagt betaler dere for egen flyreise, flytog etc. Hvorfor er det relevant å fortelle? Eller tenker at du vi skal synes at datter selvsagt skal betale maten FORDI dere betaler for eget fly? Synes forøvrig at vertskapet uansett betaler for maten når de får besøk. Med mindre de får besøk av en småbarnsfamilie i to uker en sommer, da deler man. Anonymkode: e3eab...e1a 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:56 #19 Del Skrevet tirsdag kl 16:56 Jeg handler, men moren min vippser. Jeg er 40... Anonymkode: 1c19e...841 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet tirsdag kl 16:57 #20 Del Skrevet tirsdag kl 16:57 Jeg er i samme situasjon. Jeg pleier å ta de med ut å spise minst en gang i løpet av et besøk, gjerne litt takeaway og i løpet av besøket, frokost forsyner jeg meg med fra det de har. Jeg liker å følge barna i barnehagen, har de fri så spiser vi frokost sammen alle sammen. De har naturligvis middag hver dag og da spiser jeg det de byr på. Vi har aldri tematisert dette. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå