Gå til innhold

Ekstraslag på hjertet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt dette en måneds tid. Skal få på 72-timers EKG i morgen.

Har eksrtaslag hele døgnet. Noen som har hatt dette og hva ble diagnosen?

Anonymkode: 8c817...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også, i mange år. Ikke no galt. Alle har ekstra slag, men ikke alle merker det. 

Anonymkode: a4e31...ee6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det begynte plutselig og er konstant hvert typ 6-7 hjerteslag. Så ubehagelig.

Får dere betablokkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det i mange år, aldri hatt plager av det. Kun blitt oppdaget fordi jeg har tatt 24-timers EKG for noe annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har hatt dette en måneds tid. Skal få på 72-timers EKG i morgen.

Har eksrtaslag hele døgnet. Noen som har hatt dette og hva ble diagnosen?

Har ekstraslag hele tiden, også på ekg men bryr meg ikke om det. Det er normalt for min kropp. 

Anonymkode: 96894...57b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det, begynte å trene motbakke/intervall og ble kvitt det🙏 Var i tillegg overvektig, så det spilte sikkert også inn.

Anonymkode: 5d867...f7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dette i perioder. Stress, lite søvn, alkohol, kaffe og hormoner rundt mensen her påvirker dette hos meg. Er det for plagsomt kan betablokkere hjelpe 

Anonymkode: 9cb18...928

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det i perioder. Hos meg er det på grunn av angst. Jeg er utredet og ingenting er galt. Etter at jeg aksepterte det ble det mye bedre.

Anonymkode: c4ef6...4f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig vanlig og sjeldent farlig. Jeg har det i perioder, det er skikkelig plagsomt. Mannen min har det nesten hele tiden. Når jeg ligger på armen hans på kvelden så hører jeg det godt, alt fra hver 3. til 15 slag alt etter som. Han er plaget av det i perioder.

Anonymkode: 8445c...f54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye av dette i perioder. Det varer i mange minutter i strekk hos meg. Alt var normalt på min EKG. 

For meg blir det mye verre om jeg har lave jern nivåer. 

Anonymkode: b89a4...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SVES (supreaventrikulære ekstrasystoler). Diagnostisert for 10 år siden.  Ikke plagsomt lenger nå når jeg har akseptert at dette er normalt for meg (og fått stadfestet hos kardiolog hva det er og at det ikke er farlig)

Jeg forsøkte betablokkere først, men synes det var like ubehagelig å ikke komme opp i puls ved f.eks. spinning/kardio. Så de kuttet jeg ut etter noen uker.

Innimellom, særlig rett før menstruasjonen (virker å være hormonbetinget for min del)  eller etter for mye kaffe/lite søvn, føles det ut som hjertet danser i brystet…. Og før kunne jeg bli VELDIG  opptatt av det og veldig redd. Lå våken om natten og kjente etter. 

Nå tenker jeg ikke på det lenger, selv om jeg har SVES jevnt gjennom døgnet. Jeg aksepterer at de er der og vet at det ikke er farlig. 

Anonymkode: 83349...648

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har SVES (supreaventrikulære ekstrasystoler). Diagnostisert for 10 år siden.  Ikke plagsomt lenger nå når jeg har akseptert at dette er normalt for meg (og fått stadfestet hos kardiolog hva det er og at det ikke er farlig)

Jeg forsøkte betablokkere først, men synes det var like ubehagelig å ikke komme opp i puls ved f.eks. spinning/kardio. Så de kuttet jeg ut etter noen uker.

Innimellom, særlig rett før menstruasjonen (virker å være hormonbetinget for min del)  eller etter for mye kaffe/lite søvn, føles det ut som hjertet danser i brystet…. Og før kunne jeg bli VELDIG  opptatt av det og veldig redd. Lå våken om natten og kjente etter. 

Nå tenker jeg ikke på det lenger, selv om jeg har SVES jevnt gjennom døgnet. Jeg aksepterer at de er der og vet at det ikke er farlig. 

Anonymkode: 83349...648

Høres helt ut som meg, har dere testet ut magnesium? Hjalp meg godt her etter tips fra lege :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres helt ut som meg, har dere testet ut magnesium? Hjalp meg godt her etter tips fra lege :) 

Farene med magnesium, når man ikke har mangel, er at de gir nettopp ekstra slag som signal om at der er for mye magnesium. 
Så å råde andre til å ta sporstoffer uten å kjenne til både blodverdiene og farene ved de tilskuddene du anbefaler andre, Ford de hjalp deg, kan i verste fall føre til at du varig skader et annet menneske. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstraslag kombinert med høy puls (alltid over 120 i hvile, aldri under 79 i dyp søvn) her. 🙋‍♀️ Hender også at det kommer serier med ekstraslag, nesten som anfall. Har sammen med legene prøvd å fremprovosere for å finne triggere, og den eneste vi har klart å finne er varme (spesielt å dusje/bade).

Ekstraslagene er i seg selv ufarlige, men skjer på grunn av en liten lekkasje i en av hjerteklaffene. Legene er usikre på om den høye pulsen har med lekkasjen å gjøre, eller om jeg rett og slett bare har en naturlig høy puls. Det skal i hvert fall ikke medisineres. Følges opp med MR av hjertet og de store blodårene i kroppen annethvert år (ultralyd fungerer ikke i mitt tilfelle fordi jeg har traktbryst) og EKG-er hos fastlegen hvis det er en endring.

Anonymkode: dcd92...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 20.39):

Farene med magnesium, når man ikke har mangel, er at de gir nettopp ekstra slag som signal om at der er for mye magnesium. 
Så å råde andre til å ta sporstoffer uten å kjenne til både blodverdiene og farene ved de tilskuddene du anbefaler andre, Ford de hjalp deg, kan i verste fall føre til at du varig skader et annet menneske. 

Det ikke kroppen selv tar opp skilles ut av kroppen. Det hoper seg ikke opp i kroppen om du har normal nyrefunksjon Gir ikke varig skade å ta litt ekstra magnesium. Kjøpes reseptfritt på apoteket

Anonymkode: 7007f...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...