AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg tør ikke nevne noen titler her, siden kanskje man havner på en liste bare av å nevne dem? Men er det sant at man kommer på en liste? Onkelen min sier at noen bøker er "flagget" av myndighetene. Anonymkode: 7b420...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Er det Mein Kampf og Maos lille røde du snakker om? Anonymkode: 06878...4cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Nei. Anonymkode: fc0d1...73b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 10. desember 2024 #4 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tør ikke nevne noen titler her, siden kanskje man havner på en liste bare av å nevne dem? Men er det sant at man kommer på en liste? Onkelen min sier at noen bøker er "flagget" av myndighetene. Anonymkode: 7b420...e6d Du må nok ikke vise legitimasjon om du kjøper en bok og betaler kontant. Så hvordan du skal komme på denne listen vet jeg ikke helt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10. desember 2024 #5 Del Skrevet 10. desember 2024 Onkelen din er konspirasjonsteoretiker. 20 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionas Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 Mummidalen For å trekke finske spioner 🕵️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 Stemmer det. Men det var før, da enkelte bøker var forbudt. Eller så har enkelte land hatt forbud mot Brødrene Løvehjerte og Ole Brumm. Anonymkode: 593db...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #8 Del Skrevet 10. desember 2024 Tenker du da at f.eks. Ark ukentlig rapporter til PST om hvem som kjøper de og de bøkene? 🤣 Neidu, men det er klart at om du handler fra høyreradikale forum og denne listen da blir lekket, så kan det godt være du havner på «en liste».. Anonymkode: 8775b...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg tviler på at bare det å kjøpe en bok er nok til å bli flagget. Men Norge har overvåket mange borgere på bakgrunn av deres politiske ideologi. Som oftest kommunister. Les Lund-rapporten. Vi har beviselig gjort det før, så det er ikke en umulig tanke at det fremdeles foregår, trur jeg. Anonymkode: 2c3fb...bd6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #10 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker du da at f.eks. Ark ukentlig rapporter til PST om hvem som kjøper de og de bøkene? 🤣 Neidu, men det er klart at om du handler fra høyreradikale forum og denne listen da blir lekket, så kan det godt være du havner på «en liste».. Anonymkode: 8775b...ce3 Av ren nysgjerrighet, PST kan, som eneste politiorgan, overvåke og bruke skjulte tvangsmidler uten at det foreligger skjellig grunn til mistanke, det vil si hvor man bare er på forebyggingsstadiet. Hvor mye tror du skal til for å oppnå terskelen i politiloven § 17 d? Anonymkode: e0eb5...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #11 Del Skrevet 10. desember 2024 Det er vel flere år siden det ble slutt på. Anonymkode: 5f508...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 10. desember 2024 #12 Del Skrevet 10. desember 2024 Hvorfor skulle bokhandlere selge sånne "farlige" bøker? Eller skal du kjøpe fra suspekte nettsider som PST følger med på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #13 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Av ren nysgjerrighet, PST kan, som eneste politiorgan, overvåke og bruke skjulte tvangsmidler uten at det foreligger skjellig grunn til mistanke, det vil si hvor man bare er på forebyggingsstadiet. Hvor mye tror du skal til for å oppnå terskelen i politiloven § 17 d? Anonymkode: e0eb5...4ca Strafferamme på 10 års fengsel. Noe det absolutt ikke er på å handle bøker. Anonymkode: 8775b...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 10. desember 2024 #14 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg tør ikke nevne noen titler her, siden kanskje man havner på en liste bare av å nevne dem? Men er det sant at man kommer på en liste? Onkelen min sier at noen bøker er "flagget" av myndighetene. Anonymkode: 7b420...e6d Spiller ingen rolle. Du er overvåket herifra til helvete av den norske stat. Datalagringsdirektivet ble vedtatt under nesa på folk (Selv etter at EU vedtok at det er brudd på menneskerettigheter), så alt du gjør på nettet ligger lagra i en usikra database 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #15 Del Skrevet 10. desember 2024 Det er det rareste… Hvilke bøker skulle det i så fall være? Anonymkode: 5e19a...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #16 Del Skrevet 10. desember 2024 Selvfølgelig, selvfølgelig ikke. Onkelen din er en skråsikker, paranoid konspirasjonsteoretiker. Anonymkode: 57f2c...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #17 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tør ikke nevne noen titler her, siden kanskje man havner på en liste bare av å nevne dem? Men er det sant at man kommer på en liste? Onkelen min sier at noen bøker er "flagget" av myndighetene. Anonymkode: 7b420...e6d Vi lever i Norge og året er 2024. Onkelen din har virkelig fyrt deg opp om du tror på slikt tull. Anonymkode: e4265...926 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #18 Del Skrevet 10. desember 2024 hvis du bor i Iran og kjøper bøker av amir hassan cheheltan så blir nok navnet ditt notert. I norge....? "Uten en tråd" var jo forbudt en periode (for lenge siden). Anonymkode: eeba3...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #19 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): hvis du bor i Iran og kjøper bøker av amir hassan cheheltan så blir nok navnet ditt notert. I norge....? "Uten en tråd" var jo forbudt en periode (for lenge siden). Anonymkode: eeba3...a2d Uten en tråd av Bjørneboe ble trukket tilbake og var ikke lov å selge, så den er ikke sammenlignbar. Skal du sammenligne med noe i Norske forhold og i tidligere tider, så er de som fikk mapper hos politiet fordi de var i kvinnefronten eller AKPML folk som ble overvåket på 1960 og 1970 tallet. Eller folk under 2. verdenskrig som drev med illegalt arbeid. Alternativt var jøde. Det siste er til å grøsse over. Anonymkode: e4265...926 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #20 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Strafferamme på 10 års fengsel. Noe det absolutt ikke er på å handle bøker. Anonymkode: 8775b...ce3 Ah, du skjønte ikke noen verdens ting, altså. Prøv på nytt. Hva er det som skal til for at de igangsetter tiltak overfor en person? Det er som sagt ikke et krav om mistanke. Jeg kan hjelpe deg med å sitere fra politiloven § 17 d: "dersom det er grunn til å undersøke om noen forbereder en handling som[...]" Hva tror du skal til for å oppfylle at det er grunn til å undersøke? Anonymkode: e0eb5...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå