Gå til innhold

Er det greit å ha venner av motsatt kjønn når kjæresten føler seg usikker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en pågående diskusjon med kjæresten om det å ha venner av motsatt kjønn. Før jeg møtte kjæresten min, hadde jeg et godt vennskap med en person av motsatt kjønn. Denne personen har nå kjæreste/barn/gift, og vi har aldri hatt noe romantisk eller intimt mellom oss. Vi har skrevet litt sammen på sosiale medier og møttes av og til for å prate om livet.

I starten av vårt vennskap spurte hn om vi skulle være "friends with benefits", men jeg sa klart nei. Etter det har vi fortsatt å ha et fint og respektfullt vennskap, uten noen form for flørting eller antydning til noe mer. Har aldri følt meg tiltrukket av hn, og jeg opplevde at vi begge satte klare grenser den gangen hn spurte, og jeg takket nei.

Kjæresten min mener at jeg ikke bør ha kontakt med denne personen, spesielt fordi jeg nevnte hva hn spurte om i starten. Jeg kunne jo ha unnlatt å fortelle dette, men jeg valgte å være ærlig..

Nå sier kjæresten min at det er unormalt å slik vennskap i en relasjon, og at til og med psykologen hn snakker med er enig i det. Føler meg usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Har hn rett i det, eller er jeg på villspor?

Anonymkode: b14f6...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en pågående diskusjon med kjæresten om det å ha venner av motsatt kjønn. Før jeg møtte kjæresten min, hadde jeg et godt vennskap med en person av motsatt kjønn. Denne personen har nå kjæreste/barn/gift, og vi har aldri hatt noe romantisk eller intimt mellom oss. Vi har skrevet litt sammen på sosiale medier og møttes av og til for å prate om livet.

I starten av vårt vennskap spurte hn om vi skulle være "friends with benefits", men jeg sa klart nei. Etter det har vi fortsatt å ha et fint og respektfullt vennskap, uten noen form for flørting eller antydning til noe mer. Har aldri følt meg tiltrukket av hn, og jeg opplevde at vi begge satte klare grenser den gangen hn spurte, og jeg takket nei.

Kjæresten min mener at jeg ikke bør ha kontakt med denne personen, spesielt fordi jeg nevnte hva hn spurte om i starten. Jeg kunne jo ha unnlatt å fortelle dette, men jeg valgte å være ærlig..

Nå sier kjæresten min at det er unormalt å slik vennskap i en relasjon, og at til og med psykologen hn snakker med er enig i det. Føler meg usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Har hn rett i det, eller er jeg på villspor?

Han er jo seksuelt interresert i deg, det gjør situasjonen litt anderledes enn om det var kunn vennskapelig følelser

Anonymkode: bdbd7...139

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med kjæresten din.

Jeg mener at fint kan ha vennskap til alle kjønn! Inkludert det man kan tiltrekkes.

Men jeg har vært på kvinneguiden lenge nok til å vite at kvinner flest her, synes ikke man skal ha en kjæreste som har venninner/kompiser.

Anonymkode: 92f85...f7f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at vennskapet deres er bygget på at denne såkalte vennen din er tiltrukket av deg. Uten det hadde dere ikke vært venner.

Anonymkode: 4e5f6...da6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er jo seksuelt interresert i deg, det gjør situasjonen litt anderledes enn om det var kunn vennskapelig følelser

Den gangen ja.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette skjedde for 3-4 år siden, før jeg møtte min nåværende kjæreste. Hadde forstått reaksjonen bedre hvis dette var en nylig vennskaps relasjon,  føler meg trygg på vennskapet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle til å skrive at kjæresten din måtte jobbe med seg selv siden du kan ha så mange venner av motsatt kjønn du bare vil (og det er sant) Men, denne personen prøvde å komme ned i trusa på deg, og det gjør ting annerledes. Du er nok klok nok til å vite at du bør holde deg unna denne personen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle til å skrive at kjæresten din måtte jobbe med seg selv siden du kan ha så mange venner av motsatt kjønn du bare vil (og det er sant) Men, denne personen prøvde å komme ned i trusa på deg, og det gjør ting annerledes. Du er nok klok nok til å vite at du bør holde deg unna denne personen. 

Selv om dette skjedde 3-4 år før jeg møtte min nåværende kjæreste, har vi alltid hatt klare grenser i vennskapet vårt etter spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om dette skjedde 3-4 år før jeg møtte min nåværende kjæreste, har vi alltid hatt klare grenser i vennskapet vårt etter spørsmålet?

Ja. Det kommer alltid til å ligge i bakhodet hans, og ditt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den gangen ja.

Du er ekstremt naiv om du tror han hadde takket nei til et ligg om du spurte. Var han interresert da, så er sjansen veldig liten for at han ville takket nei nå 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ansett en kvinne som har mannlige venner som egnet for et eksklusivt forhold. Ellers takk. Respektløst.

Anonymkode: ad1b8...b29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke kuttet ut en venn jeg har hatt i flere år fordi en kjæreste er usikker, jeg hadde forstått det om det var en du nettopp har blitt kjent med, men ikke når dere har vært venner i flere år uten at dere har gjort noe.

Anonymkode: 2ea11...b54

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over halvparten av mine venner er menn, så det hadde vært ekstremt vanskelig å droppe å henge med dem på grunn av usikker kjæreste. Dealbreaker for meg.

Anonymkode: dca24...89e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nå sier kjæresten min at det er unormalt å slik vennskap i en relasjon, og at til og med psykologen hn snakker med er enig i det. 

Vedkommende har nok noe viktigere å ta tak i enn å tenke på hvilke venner du har.

Anonymkode: 50f16...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke kuttet ut en venn jeg har hatt i flere år fordi en kjæreste er usikker, jeg hadde forstått det om det var en du nettopp har blitt kjent med, men ikke når dere har vært venner i flere år uten at dere har gjort noe.

Anonymkode: 2ea11...b54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Over halvparten av mine venner er menn, så det hadde vært ekstremt vanskelig å droppe å henge med dem på grunn av usikker kjæreste. Dealbreaker for meg.

Du er nok ikke et kjæresteemne for 98% av menn, med slike behov.

Anonymkode: ad1b8...b29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Samme her. Jeg har alltid jobbet i mannsdominert yrke, så har fått meg mange gode kompiser igjennom åra (der over 95% av dem er gifte/samboer og har barn og hele pakka). Har lite tilfelles med de fleste kvinner, så kan telle på en hånd hvor mange venninner jeg har.

Ifølge kvinneguiden er det noen der ute jeg er god nok for da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Om denne vennen får muligheten til å ligge med deg i morgen, skal jeg vedde huset mitt på at da hadde det skjedd på sekundet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om denne vennen får muligheten til å ligge med deg i morgen, skal jeg vedde huset mitt på at da hadde det skjedd på sekundet.

Og så? Så lenge TS ikke vil ligge med ham, skjer det jo ikke noe. Hva har kjæresten da å være bekymret for?

TS: Jeg ville aldri kuttet venner jeg allerede hadde for en ny kjæreste.

Anonymkode: aa5c0...f8a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Alle menn ville hatt sex med venninnene sine. De har alltid muligheten for sex åpen.

Anonymkode: 18545...486

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...