Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som hadde en tøff svangerskap fikk dere en fredelig og fin barseltid? Var babyen rolig og lett å ha med å gjøre? Det er sikkert et dumt spørsmål fordi erfaringene varierer fra kvinne til kvinne. Hvordan var det for deg?

Anonymkode: 8d83b...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker de siste dagene var tungt for kroppen og kroppen ble bedre og bedre (ryggen f. eks.) de første 10 dagene etter fødselen.

Selve barseltid og barnetshumør er ikke avhengig av graviditetsplagene.

Anonymkode: c81b7...2c3

Skrevet

Jeg mislikte sterkt å være gravid. 
Masse kvalme, veldig sliten og vondt bekken. 
Ikke noe som på noen måte skadet meg eller baby på sikt, men slitsomt der og da. 

Vi fikk barn som ikke sov på dagtid, eller som sov max 1 time på dagen. 
Og som var klistret på oss foreldre døgnet rundt. 

Opplevde barseltiden som veldig tøff, egentlig. 

Med barn nr 2 hadde jeg en "bedre" graviditet. (I form av at jeg og de rundt meg forventet mindre av meg. Derfor gikk det ganske bra.) Var veldig kvalm, og ble sykmeldt for det. Sov halve døgnet i lange perioder. 

Baby nr 2 var veldig snill, og vi hadde en koselig barseltid. Men jeg tror det handlet mye om at baby nr 2 sov godt både dag og natt, og at jeg var tryggere og hadde flere løsninger på ting. 

Tror ikke det er noen sammenheng mellom hvor tøff graviditeten er og hvor tøff barseltiden er.

Anonymkode: 79cbd...676

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Husker de siste dagene var tungt for kroppen og kroppen ble bedre og bedre (ryggen f. eks.) de første 10 dagene etter fødselen.

Selve barseltid og barnetshumør er ikke avhengig av graviditetsplagene.

Anonymkode: c81b7...2c3

Barnets lynne og temperament har lite å gjøre med graviditetsplagene. 

Men mor kan faktisk få en tøffere barseltid om hun har hatt et tøft svangerskap. Tøft svangerskap = økt fare for fødselsdepresjon, i tillegg til at man gjerne starter på "minus" energimessig sett. 

Men altså, ta det som det kommer.. det er absolutt umulig å forutse hvordan barseltiden blir, kun basert på svangerskapsplager.. Jeg hadde to relativt uproblematiske svangerskap. Første barseltiden var helt jævlig, andre var det ikke. 

Anonymkode: 73fd0...bdd

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet med hyperemesis nesten hele svangerskapet. Jeg hatet virkelig å være gravid og de siste månedene føltes ut som evigheter. Jeg var sliten, kvalm og veldig stor. 

Fødselen gikk ikke veldig bra for meg og jeg ble sengeliggende i 3 uker. Men etter det har jeg følt meg veldig bra. Barseltiden har hittils vært en drøm og jeg har aldri hatt så mye energi og overskudd. Jeg koser meg skikkelig.

Skrevet

Nei. Hadde svangerskapsforgiftning begge gangene. Veldig dårlig i hele svangerskapet sist. Ble en vanskelig første år. Krevde mye kroppskontakt. Jeg mista melka. Fikk ikke i henne noe mat. Var mye gråt og tårer. Jeg gledet meg til å begynne i arbeid. Måtte være hjem ekstra lenge for at hun fikk ikke plass i barnehagen før i august. En del på sykehuset for oppfølging av at hun var prematur og fordi vi slet med maten. Så hele den tiden var pyton. Hadde hun kommet først så hadde det bare blitt ett barn. 

Anonymkode: db5b7...3f7

Skrevet

Svangerskapet var preget av ekstrem utmattelse og smertefullt bekken, var mye tårer og vonde tanker. Fikk fødselsdepresjon med angst, så nei den barselperioden var til å spy av. Turte ikke å dra noe sted med babyen på flere uker, kun rett til helsestasjonen og hjem igjen. 

Anonymkode: 6ad16...594

• Hjerte 1
Skrevet

Stemte faktisk her! Sist hadde jeg en super graviditet og krevende barseltid. 

Anonymkode: d3a62...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...