Gå til innhold

Udugelige menn/fedre, og andre menn som ikke aldri får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leser omtrent daglig her inne tråder om udugelige menn som knapt hjelper til med husarbeid og barn. Som setter seg i sofaen med mobilen mens kona vasker og rydder, som knapt husker å pusse tennene til barna ellet sende med de riktige klær i barnehagen.

Eller fraskilte fedre som driter i barna sine, som får nye kjærester hele tiden, som vil ha delt omsorg og 50/50 bosted, men som ikke evner å følge opp barna på en god måte.

Samtidig sitter det mange gode, ensomme menn der ute, som sikkert hadde blitt gode ektemenn og fedre hvis de hadde fått muligheten, men som aldri blir sett av det motsatte kjønn. Som prøver å være den beste versjonen av seg selv, men likevel aldri når opp til kravene mange kvinner stiller når de søker en partner.

Hvorfor er det slik? Hvorfor velger mange av dere kvinnene udugelige menn, når det finnes mange menn der ute med gode kvaliteter som aldri finner seg en partner?

(Og bare for å gjøre det klart. Jeg er gift, og har vært sammen med kona i 20 år. Vi deler på det meste, så dette gjelder ikke meg).

Anonymkode: 183f7...919

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan jeg bare snakke for meg selv og mine erfaringer ifra tidligere forhold. De gangene jeg har gjort noe lignende, så har jeg begynt å isolert meg på slutten av forholdene som har vært. Dvs det er starten på slutten. Man er ikke helt med,man bidrar ikke lenger,man snakker ikke sammen lenger. Sexlivet er ikke eksisterende etc.Også kommuniserer man ikke dette godt nok da så har man det gående. Passiv aggresiv og lignende.

Endret av Rosa Gnom
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig blir de ikke sett hvis de gjemmer seg på gutterommet foran skjermen hele dagen.

Anonymkode: 54bd2...d95

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, det er vel ikke så svart hvitt. Skal man bli sammen med noen så må det gjerne være kjemi der. De som aldri blir sett eller er single på 40ende året er det gjerne noe "med", for å kalle en spade for en spade. Og nei, det har ikke nødvendigvis med utseende å gjøre, mange mindre attraktive menn som er i forhold. 

De som er udugelige har ikke nødvendigvis heller alltid vært slik, men blitt slik. Ofte kan det komme etter barn og hverdagsliv tar over. 

Anonymkode: e906b...475

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kom tilfeldigvis over en god og singel mann, og han kom over meg. Begge var frivillig single og falt tilfeldigvis for hverandre. Ingen av oss lette etter partner.

Jeg unngikk med vitende vilje apper og alt sånt, så viktig er det ikke å ha partner. Både udugelige menn og menn som misunner udugelige menn er jo et pest eller kolera spørsmål. Beste er å finne en normal en.

Anonymkode: 2a0d8...d71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg leser omtrent daglig her inne tråder om udugelige menn som knapt hjelper til med husarbeid og barn. Som setter seg i sofaen med mobilen mens kona vasker og rydder, som knapt husker å pusse tennene til barna ellet sende med de riktige klær i barnehagen.

Eller fraskilte fedre som driter i barna sine, som får nye kjærester hele tiden, som vil ha delt omsorg og 50/50 bosted, men som ikke evner å følge opp barna på en god måte.

Samtidig sitter det mange gode, ensomme menn der ute, som sikkert hadde blitt gode ektemenn og fedre hvis de hadde fått muligheten, men som aldri blir sett av det motsatte kjønn. Som prøver å være den beste versjonen av seg selv, men likevel aldri når opp til kravene mange kvinner stiller når de søker en partner.

Hvorfor er det slik? Hvorfor velger mange av dere kvinnene udugelige menn, når det finnes mange menn der ute med gode kvaliteter som aldri finner seg en partner?

(Og bare for å gjøre det klart. Jeg er gift, og har vært sammen med kona i 20 år. Vi deler på det meste, så dette gjelder ikke meg).

Det er da menn som klager på damene sine også, og her sitter jeg snill og grei og kul - og singel. Sånn er det bare. Jeg har gode kvaliteter jeg, synes venninner og familie og kolleger, men menn er ikke så ivrige på meg som partner. Sånn er livet :) «Det finnes noen for alle» er bare romantisk vrøvl.

Det er jo ikke sikkert mennene vil ha de damene du snakker om heller - med mindre de tar «alt» så lenge det er hunkjønn - men da går man i sirkel tilbake til roten til et dårlig forhold, nemlig to som ikke passer sammen.

Anonymkode: a4c1d...61d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor angår det deg? 
Kvinner er mennesker, ts. De velger den mann, kvinne eller katt de ønsker seg. Og du har intet - null, niks og nada - med å mene noe om valget til noen av dem. Søstre, svigerinner og døtre inkludert. 

Og dessuten tror jeg ikke på fortellingen din. Vis meg en - en eneste en - mann som både er singel, velger å oppleve det som et problem relatert til kvinner OG er et ok menneske. Påstanden må bevises, at han selv erklærer seg et ok menneske er ikke tilstrekkelig .

Anonymkode: bed45...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samtidig sitter det mange gode, ensomme menn der ute, som sikkert hadde blitt gode ektemenn og fedre hvis de hadde fått muligheten

Si ikke det du.. 

Men hvorfor de ikke har fått muligheten (enda) er nok sammensatt.

Det er nok mange som har fått en mulighet eller fem, men de har selv avvist kvinner fordi dem heller vil ‘leva livet’ og når de selv har ønsket å etablere seg, har toget forlatt perrongen. 

Men udugelige menn blir valgt fordi de spiller med falske kort. De later som lenger og med tiden kommer det sanne ansiktet fram, og da prøver kvinnene hardt lenge og vel forgjeves. Mange kvinner er også i fastlåste posisjoner. Noen kvinner tror også at de kan endre menn, bad boy, til å bli gode menn. Noen liker bad boys og vil være med de. 

Også har man de mennene som faktisk ikke er gode nok. Verken når kommer til utseende, sosial kompetanse eller andre verdier. Ikke alle gener bør føres videre (gjelder begge kjønn). Ikke alle kvinner vil ha en mann heller (eller kvinne). 

Noen menn blir ikke valgt fordi man ikke vet at de er valgbare. 

Anonymkode: 90ed1...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi kvinner velger med "hjertet" som det så fint heter..

Dvs de velger menn naturen har brukt tusener av generasjoner formødre og enda flere generasjoner  primatformødre på å utvikle utvelgelsesprossessen i en kvinnehjerne..

Målet er selvsagt å produsere et mest mulig levedyktig og vellykket barn. Så det hjelper ikke tøffelmenn å være flinke i hjemmet fordi kvinner velger gener..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du valgte vel ikke kona di kun fordi hun var tilgjengelig og bedre enn ikke noe? 

De fleste Kvinner velger ikke menn de ikke er tiltrukket av på ett eller annet nivå.

Seksuel seleksjon og survival of the fittest, som ellers i naturen.

Anonymkode: ae1eb...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samtidig sitter det mange gode, ensomme menn der ute, som sikkert hadde blitt gode ektemenn og fedre hvis de hadde fått muligheten

Hva slags belegg har du for at disse mennene hadde vært bedre fedre enn de det skrives om her? De enslige mennene jeg kjenner er ikke mer huslige enn andre menn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor angår det deg? 
Kvinner er mennesker, ts. De velger den mann, kvinne eller katt de ønsker seg. Og du har intet - null, niks og nada - med å mene noe om valget til noen av dem. Søstre, svigerinner og døtre inkludert. 

Og dessuten tror jeg ikke på fortellingen din. Vis meg en - en eneste en - mann som både er singel, velger å oppleve det som et problem relatert til kvinner OG er et ok menneske. Påstanden må bevises, at han selv erklærer seg et ok menneske er ikke tilstrekkelig .

Jeg kan jo mene noe om valget når de klager sin nød over partner/ekspartner her inne. At det kanskje finnes menn der ute som hadde vært en bedre partner og far.

Vet om flere menn som er gode mennesker, men som ikke får seg partner til tross for det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De som aldri blir sett eller er single på 40ende året er det gjerne noe "med", for å kalle en spade for en spade.

Anonymkode: e906b...475

Nei ikke nødvendigvis. Nå skal ikke du være fordomsfull her. 

Anonymkode: b357c...178

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Seksuel seleksjon og survival of the fittest, som ellers i naturen.

Anonymkode: ae1eb...e72

Survival of the laziest, siden mennene i hl ikke hjelper konene med husarbeid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Maska falt ikke av før vi ble etablert med hus og barn. Da er det ikke bare bare...Fram til det var han huslig og samarbeidet godt med meg. Det var da utfordringene begynte, og de ble så uoverkommelige at det ble skilsmisse til slutt. Jeg prøvde det jeg kunne for å holde familien samlet. Det gikk ikke....

Man kan ikke endre andre, bare seg selv.

Ja det er mange gode menn der ute. Det er det absolutt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tått skrev (14 minutter siden):

Så det hjelper ikke tøffelmenn å være flinke i hjemmet fordi kvinner velger gener..

Åpenbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor angår det deg? 

Fordi han bryr seg, det er sympatisk det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Også har man de mennene som faktisk ikke er gode nok. Verken når kommer til utseende, sosial kompetanse eller andre verdier. Ikke alle gener bør føres videre

Anonymkode: 90ed1...862

Stone cold 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå valgte jeg han ukyssa nerden, men som var smart, snill og omsorgsfull. Og det tok jo mange år, før han ble udugelig, jeg hadde jo aldri valgt å få barn med en udugelig mann. Da barn nummer 2 kom, så meldte han seg fullstendig ut, og startet å spille bort alle pengene våres. Da hadde vi vært sammen i 9 år. Før dette så var det ingen sånne problemer. Og jeg gikk, og han ville ha barna minst mulig. Og her var det han som hadde mest lyst på barna.

Anonymkode: 2b53f...2bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jo ikke sånn at voldelige menn slår partneren sin på første date, eller tiltaksløse menn unngår husvask og ikke tar del i barneoppdragelse på første date. De viser sine gode sider. De viser sine gode kvaliteter. 

Dette er ting som vanligvis kommer frem i det små etter 2 år i forholdet, eller etter man har flyttet sammen eller fått barn sammen. Men da har man gjerne knyttet seg og blitt emosjonelt investert, og de fleste vil jo tenke at man er temmelig dum om man bryter et forhold fordi mannen noen ganger glemmer å ta ut søpla. Så, man lærer seg å godta småting, som blir til større ting, og plutselig sitter man der etter 7 år og to unger og lurer på hvordan i all verden man skal komme seg ut av dette helvete.

"Samtidig sitter det mange gode, ensomme menn der ute, som sikkert hadde blitt gode ektemenn og fedre hvis de hadde fått muligheten, men som aldri blir sett av det motsatte kjønn. Som prøver å være den beste versjonen av seg selv, men likevel aldri når opp til kravene mange kvinner stiller når de søker en partner."

Nei, nå må du gi deg. Er man ikke tiltrekkende for det motsatte kjønn, så må man jobbe med seg selv, ikke klage på at kvinner ikke sniffer de ut og kommer og drar de ut av kjelleren. Man kan ha masse gode kvaliteter, men det vil ikke skje mye om man ikke går ut og gir av seg selv. Og som nevnt over, det er ikke sånn at udugelige menn er udugelige fra starten av. 

Anonymkode: 0fca2...4d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...