Gå til innhold

Mycoplasma ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min har hatt en stygg forkjølelse i noen uker nå, og legen sier det er mycoplasma. Han har fått antibiotika. Vi har sovet dårlig PGA hoste om natta i noen uker, og nå sliter jeg skikkelig med trøtthet. Jeg synes det er utrolig vanskelig å fokusere, er svimmel, osv.

En ting er å sove dårlig, men nå sove jeg jo bra. Men jeg er så trøtt og sliter med å konsentrere meg. Jeg er småforkjølet, men ikke veldig syk som sønnen min var. Kjenner litt sår i halsen, er sliten.. osv. Hva kan dette være da ? Kan det liksom være det samme uten at jeg på en måte blir like syk som min sønn?

Anonymkode: bad45...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det samme. Sønnen min har hatt feber og hostet voldsomt i mange dager. Tok prøver i går som vi venter svar på. Jeg er sliten,trøtt og hangler. Så tror det er det samme som bryter

Anonymkode: b30b4...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint ha det samme. Hos de fleste stopper det som en litt mer overfladisk infeksjon, mens det hos noen går videre til lungebetennelse. I tillegg kan man selvfølgelig være mer og mindre dårlig innenfor enten "bare" infeksjon eller en full lungebetennelse. Lungebetennelsen er vanligvis ikke så voldsomt alvorlig, men hosten er ekstrem.

Så kan du selvfølgelig helt fint bare ha fått noe annet også, alt mulig rart går for tiden. Det klart mest typiske symptomet på mykoplasma er vond og langvarig hoste. Klart man kan begynne å hoste av mye rart, men det er ganske vanlig at folk ikke tenker på mykoplasma som en mulig forklaring før de har hostet lengre enn noen gang før. 

Umulig for noen her å si sikkert. Men du trenger på ingen måte bli like dårlig som sønnen din for at det skal være mykoplasma hos deg også.

Anonymkode: 1e011...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...