Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på noen dates med en mann, kjemien er god og han har gitt inntrykk av å like meg godt. Problemet er at han skal lage løse avtaler, der jeg ikke får noe klart svar angående å møtes. Når det nærmer seg er han gira på å møtes, men skal liksom spille «kul» og ikke avtale noe konkret. Det er også mye snakk om «løse avtaler» med kompisser som han stadig avlyser. Merker at det gjør at jeg mister piffen. Hvordan skal jeg ta det opp? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg ikke orket, han kommer mest sannsynlig aldri til å endre seg.

Anonymkode: 2dfcc...67a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Må legge til at han blir fornærmet om jeg er opptatt. Men jeg har jo et liv og legger andre planer når jeg ikke får noen konkret avtale å forholde meg til. Greit å være spontan, men sitter igjen med følelsen av at jeg blir prioritert om ikke noe annet og bedre dukker opp 

Skrevet
Balooo skrev (23 minutter siden):

Jeg har vært på noen dates med en mann, kjemien er god og han har gitt inntrykk av å like meg godt. Problemet er at han skal lage løse avtaler, der jeg ikke får noe klart svar angående å møtes. Når det nærmer seg er han gira på å møtes, men skal liksom spille «kul» og ikke avtale noe konkret. Det er også mye snakk om «løse avtaler» med kompisser som han stadig avlyser. Merker at det gjør at jeg mister piffen. Hvordan skal jeg ta det opp? 

Ikke så interessert, så han har mulighet til å avlyse. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Balooo skrev (7 minutter siden):

Må legge til at han blir fornærmet om jeg er opptatt. Men jeg har jo et liv og legger andre planer når jeg ikke får noen konkret avtale å forholde meg til. Greit å være spontan, men sitter igjen med følelsen av at jeg blir prioritert om ikke noe annet og bedre dukker opp 

Haha har vi datet samme mann?  Jeg kuttet en ut for han ble fornærmet over at jeg laget avtaler når han sa «kanskje jeg kommer innom»

han forstod ikke at jeg ikke stirrer i veggen for «kanskje» og trengte bedre planlegging av han. Nei da var jeg vist kravstor gitt 😂

Anonymkode: 8df37...365

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg lyder dette så uforenlig med min måte å fungere på at jeg hadde latt hele greia fare. Jeg tipper han bedriver en eller annen helt misforstått "spille kostbar"-greie, men det kan selvfølgelig hende han bare er helt hjelpeløs på planlegging. Har det egentlig noe å si? Jeg hadde i hvert fall ikke orket, eller giddet, å forholde meg til noen av delene. En ting er å være travel selv i en datingperiode, det kan man fint være uten at det er noen klar indikasjon på manglende interesse for den andre, men å velge å ikke avtale noe konkret er noe helt annet. At han i tillegg blir oppgitt av at du legger planer er selvfølgelig helt håpløst.

I den grad du gidder å ta det opp, fremfor å bryte av, tenker jeg jo tilnærmingen avhenger litt av hvor mye av dette du vil kunne klare å finne deg i over tid. Jeg hadde ikke giddet noe som helst mer, og det høres vel ut som din tålmodighet også (med rette) er ganske tynnslitt. I så fall bør du ta en seriøs prat der du ikke går rundt grøten, bare si rett ut at du forventer en annen inngang fra ham og at du ikke over tid kan forholde deg til å aldri planlegge noe skikkelig. Du trenger jo ikke si at "hadde du vært interessert nok...", siden han (enten det er sant eller ei) vil si at han er sånn med alle, men det er helt greit å stille krav. Og han vil selvfølgelig skjerpe seg hvis han både a) er interessert nok og b) er kapabel til å planlegge noe som helst. Kanskje har han ingen av de to i seg, eller bare en av to, og i så fall er det dødfødt uansett.

Jeg er for ordens skyld mann selv, i den grad det betyr noe.

Anonymkode: 1a57d...cf6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar 🫶 

Jeg er så enig! Vi dukket begge opp punktlig på første date, og snakket om hvor greit det var at begge hadde samme forhold til tid og avtaler. Så det virker mest som et spill fra hans side. Tror også alle disse løse avtalene hans med venner er litt oppdiktet, for å fremstille seg selv som travel og interessant. Tviler på at voksne småbarnsfedre har så mye ledig tid at de kan ha løse avtaler i øst og vest. Men det kan jo også selvfølgelig hende at han ikke har respekt for andre folk sin tid, og har lyst til å være fri til å gjøre det som passer han selv best. 
Jeg forsøkte å ymte frem at jeg hadde holdt av kvelden sist han plutselig ikke dukket opp, da fikk jeg til svar: herlig med alenetid da? 

Skrevet

Da hadde jeg sagt til han at  hei, jeg har behov for å planlegge litt mer konkret. Kan du ikke det, så trenger vi ikke møtes mer...

du må sette din egen standard

Anonymkode: 2e9eb...dc6

• Nyttig 2
Skrevet

Er selv på utkikk etter en dame som vil møte meg i ny og ne. Er 44 år og har barn annen hver uke.

Er ikke lett

Anonymkode: 5554b...28d

Skrevet
Balooo skrev (5 minutter siden):

Takk for svar 🫶 

Jeg er så enig! Vi dukket begge opp punktlig på første date, og snakket om hvor greit det var at begge hadde samme forhold til tid og avtaler. Så det virker mest som et spill fra hans side. Tror også alle disse løse avtalene hans med venner er litt oppdiktet, for å fremstille seg selv som travel og interessant. Tviler på at voksne småbarnsfedre har så mye ledig tid at de kan ha løse avtaler i øst og vest. Men det kan jo også selvfølgelig hende at han ikke har respekt for andre folk sin tid, og har lyst til å være fri til å gjøre det som passer han selv best. 
Jeg forsøkte å ymte frem at jeg hadde holdt av kvelden sist han plutselig ikke dukket opp, da fikk jeg til svar: herlig med alenetid da? 

Enig i beskrivelsen din, og det gjør meg bare tryggere på at jeg (som svarte over her også) ville latt det bli med dette.

Det uthevede er for meg en jævlig kjip ting å si. Det kan godt være det er spøkefullt ment, men man sier jo ikke det til en som faktisk forsøker å flagge at din manglende evne til å dukke opp/planlegge gitt ut over henne. Jeg kan (i riktig tone) si sånt til forloveden min hvis flyet mitt hjem fra en jobbreise er forsinket, da kjenner jeg mitt publikum og vet at hennes "dust" tilbake sies med kjærlighet. Men her forsøkte du å signalisere at dette slo dumt ut for deg, og det uten å være fiendtlig. Klart han forstod budskapet. Jeg synes det er dust nok at han ikke hadde guts nok til å svare skikkelig, men man kunne vel latt det fare hvis han i det minste tok med seg tilbakemeldingen og skjerpet seg. Det har han ikke gjort.

Jeg ville brutt av, som sagt, når det foreløpig er såpass tidlig uansett. Du trenger selvfølgelig ikke gjøre det samme, men gi ham i hvert fall ikke muligheten til å bare le det bort.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Balooo skrev (1 time siden):

Beklager men det virker som om han bare holder akkurat passe varm.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager men det virker som om han bare holder akkurat passe varm.

*deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Enig i beskrivelsen din, og det gjør meg bare tryggere på at jeg (som svarte over her også) ville latt det bli med dette.

Det uthevede er for meg en jævlig kjip ting å si. Det kan godt være det er spøkefullt ment, men man sier jo ikke det til en som faktisk forsøker å flagge at din manglende evne til å dukke opp/planlegge gitt ut over henne. Jeg kan (i riktig tone) si sånt til forloveden min hvis flyet mitt hjem fra en jobbreise er forsinket, da kjenner jeg mitt publikum og vet at hennes "dust" tilbake sies med kjærlighet. Men her forsøkte du å signalisere at dette slo dumt ut for deg, og det uten å være fiendtlig. Klart han forstod budskapet. 

Var spot on dette. Jeg tenker at jeg bare må avslutte det. Det er jo ikke en slik mann jeg vil ha, vil bruke tiden min på noen som gir tilbake. Føler at det også er et dårlig tegn at han viser liten evne til å ta til seg tilbakemeldinger, og møter det med hån. 

Godt mulig at han holder meg varm, han kan fremstå litt høy på seg selv og ser vel ikke noen avslutting fra min side komme. 

Skrevet

Ikke funket med meg😅 Jeg setter ting i kalenderen og om en mann vil ha meg så skal han vise det med å sette av tid til oss.

Anonymkode: 08d46...fec

• Liker 1
Skrevet

Han virker direkte barnslig, uansett hva grunnen er, og i stedet for å unnskylde at han ikke møter opp så later han heller som om det er en fordel for deg enn å unnskylde seg.

Nei, vet du hva. Han skal liksom være voksen? Der får du kommunikasjonsproblemer servert allerede i begynnelsen.

Finn deg noe enklere, tryggere og mer modent. Han får vokse alene før han innleder noe med noen.

Anonymkode: 5533c...1ce

Skrevet

Blokkerte til slutt en mann som dette på snap fordi han avtalte løst 4 kvelder på rad og jeg stod pyntet og klar og hadde ordnet barnevakt. Han skjønte ikke selv at dette ikke er måten å treffe en kvinne på.

Anonymkode: b1384...1d5

Skrevet

Sendte en grei melding om at det ikke fungerer for min del å forholde meg til løse avtaler og at jeg må date noen som gjør en innsats for å bli bedre kjent med meg. Ble kalt dramatisk, var på ting og slettet. 
Så like greit 😊 

Skrevet

Folk som ikke klarer å inngå eller holde avtaler dropper jeg, uansett hvor interessante de ellers måtte være.

Anonymkode: f4293...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...