Gå til innhold

sterilisert m31 og k34 - IVF eller refertilisering

Hagejenta2222

Anbefalte innlegg

Hagejenta2222

Heisann!

Ønsker å se om noen har erfaringer og tips her. Vi ønsker å prøve å få to barn sammen men litt usikker på hva som er den beste fremgangsmåten. Han steliserte seg for 4 år siden. Lest at hvis det har gått mindre enn 5 år kan man regne med ca. 50 % sjanse for graviditet.
Bør vi velge IVF med en gang eller prøve refertilisering? Bør vi fryse egg pga ønske om to barn? Jeg har selv fått beskjed om at jeg bør prøve å sette i gang neste sommer på grunn av alderen. Takker for all innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Hagejenta2222 skrev (6 timer siden):

Heisann!

Ønsker å se om noen har erfaringer og tips her. Vi ønsker å prøve å få to barn sammen men litt usikker på hva som er den beste fremgangsmåten. Han steliserte seg for 4 år siden. Lest at hvis det har gått mindre enn 5 år kan man regne med ca. 50 % sjanse for graviditet.
Bør vi velge IVF med en gang eller prøve refertilisering? Bør vi fryse egg pga ønske om to barn? Jeg har selv fått beskjed om at jeg bør prøve å sette i gang neste sommer på grunn av alderen. Takker for all innspill.

Personlig ville jeg gått rett på Ivf både med tanke på økonomi og tid. 

Anonymkode: dccf3...fc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville gått for ivf mtp å få embryo på frys. Mulig dere må privat siden offentlig vil nok at han skal refertiliseres først

Anonymkode: b08c4...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vil fryse egg uten medisinsk behov må du gjøre det privat. På sykehus fryser de embryo ifbm. IVF, men jeg er neimen ikke sikker på at dere får IVF pga. frivillig sterilisering. Det er lang kø og de er strenge..

Så hvis dere vil i gang med IVF må dere søke nå, for det kan ta tid å få svar. Hvis sykehuset avviser dere ville jeg gått for IVF privat med en gang, uten å kaste bort penger på å fryse egg. Jeg har forresten venner som har slitt med å få sykehuset til å samarbeide om frakt / bruk av frosne egg gjort ved en annen klinikk, de ville rett og slett ikke gå med på det. Så det er noe å tenke på.

Anonymkode: cf7dc...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis du vil fryse egg uten medisinsk behov må du gjøre det privat. På sykehus fryser de embryo ifbm. IVF, men jeg er neimen ikke sikker på at dere får IVF pga. frivillig sterilisering. Det er lang kø og de er strenge..

Så hvis dere vil i gang med IVF må dere søke nå, for det kan ta tid å få svar. Hvis sykehuset avviser dere ville jeg gått for IVF privat med en gang, uten å kaste bort penger på å fryse egg. Jeg har forresten venner som har slitt med å få sykehuset til å samarbeide om frakt / bruk av frosne egg gjort ved en annen klinikk, de ville rett og slett ikke gå med på det. Så det er noe å tenke på.

Anonymkode: cf7dc...2ae

Tidligere frivillig sterilisering har INGENTING med å gjøre om man får IVF eller ikke. Ventetiden er varierende avhengig av hvor man bor og hvordan de vurderer hver enkelt. Det er ikke sånn at de som kommer sist inn får sist hjelp. Tar heller ikke lang tid å få svar på IVF henvisning. 

Anonymkode: dccf3...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...