Gå til innhold

Menn som klager over at kona har mistet lysten - gjør dere disse tingene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt tre seriøse forhold i mitt liv, inkludert nåværende. Scenarioet er det samme hver gang. Først er mannen høflig, flørtende og ordentlig, så begynner masse ekle greier. Mannen og jeg har alltid hatt mye sex, og jeg har høy lyst. Likevel merker jeg at lysten forsvinner på grunn av ting han gjør. For eksempel, i går sto jeg og dusjet. Vi har ikke dusjforheng, så det er åpent mot resten av badet. Mannen kommer da inn, drar ned buksa og tisser. Mens jeg står i dusjen. Vi har to bad, så han kunne bare ha gått på det andre. Tidligere prøvde han å dempe fisene, mens nå fiser han høylytt, i kort avstand fra meg. Det samme med raping.

Gutter, skjerpings! Det er ikke slik at dere kan slappe av og utsette dama for alle mulige ekle lyder og lukter. Vi har ingen lyst til å se dere pisse, for eksempel. Ikke klø dere på balla i sofaen, ikke piss mens kona står i dusjen, slutt å fise henne i trynet osv. 

Anonymkode: fb416...ecb

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sant. Lite mer usjarmerende enn en «kompis» som snakker med kona si til meg som er kvinne, og klager på henne og at hun er sur og grinete og bare klager hele tida og er utakknemlig for «alt han gjør for henne» mens jeg finner ut at han gjør absolutt null for henne for så å klage på at han ikke får sex av henne. (Legg merke til ordvalget «får») mens han samtidig omtaler henne som «spetakkelet jeg deler postkasse med»…. Fy jeg er glad jeg er singel når jeg hører hvordan innsiden av hjerne til slike fungerer…

Anonymkode: 5fc4b...c89

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rettelse: Snakker om kona si, ikke med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sant. Lite mer usjarmerende enn en «kompis» som snakker med kona si til meg som er kvinne, og klager på henne og at hun er sur og grinete og bare klager hele tida og er utakknemlig for «alt han gjør for henne» mens jeg finner ut at han gjør absolutt null for henne for så å klage på at han ikke får sex av henne. (Legg merke til ordvalget «får») mens han samtidig omtaler henne som «spetakkelet jeg deler postkasse med»…. Fy jeg er glad jeg er singel når jeg hører hvordan innsiden av hjerne til slike fungerer…

Her gjør mannen en del husarbeid og lignende. Men det er jo ikke for MEG, det er for fellesskapet. Upersonlig. Han gir ikke blomster av prinsipp, har glemt av bursdagen min (førtiårsdagen) og enda ikke spurt hva jeg ønsker meg til jul. Da hjelper det ikke at han er snill med barna, ikke kranglete og arbeidsom. Null romantikk dreper lysten. Vi har fortsatt en del sex, men jeg merker at jeg har kjølnet.

TS

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har så rett i dette, og det er noe mange menn burde ta til seg. Jeg har vært sammen med mannen min i 25 år, og vi har fortsatt et veldig godt og bra forhold, både fysisk og emosjonelt. En stor del av grunnen til det er at han alltid har vært respektfull og bevisst på hvordan han oppfører seg rundt meg – også i småting som kunne blitt uvaner. 

Han er langt fra perfekt, men han har alltid gjort en innsats for å være en god ektemann og far. For eksempel ville han aldri finne på å gå inn og tisse mens jeg dusjer, selv om vi bare hadde hatt ett bad. Han er bevisst på at slike små handlinger kan påvirke hvordan jeg ser på ham. Det handler ikke om å være “prippen,” men om å vise omtanke. Han er legitimt fremdeles den sexyeste mannen jeg kjenner.

Når man tar hverandre for gitt og dropper respekten, er det ikke rart at lysten forsvinner. Så ja, menn, skjerp dere! Vil dere ha en partner som fortsatt tenner på dere etter mange år, må dere også bidra ved å vise respekt og omtanke. Det er faktisk ikke så vanskelig – små handlinger kan gjøre en stor forskjell.

Anonymkode: 2f246...8c0

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vil tro det bunner i uvitenhet? 

Min mann var på vei inn på det sporet, men jeg forklarte at for meg er det ugreit med den type oppførsel. Jeg ønsker å være alene på badet, uansett hva jeg gjør der. Rap og promp som bare slippes (eller gud forby presses frem) er ekkelt. Hold for munnen når du raper. 

Han hadde ikke tenkt tanken engang dersom jeg hadde gjort disse tingene foran ham, så han hadde ingen ide om at vi er så forskjellige på dette. Etter 15 år respekterer han fortsatt alle disse tingene som vi snakket om i starten da vi ble kjent. Han har også sine småting som han har sterke meninger om, og som jeg selvfølgelig tar hensyn til når han forteller meg om det. For eksempel synes han at tær er helt hinsiden ekkelt (han brekker seg av å klippe egne tånegler), så da legger jeg ikke nakne bein i fanget hans eller spør om fotmassasje. 

Dersom mannen din er veldig annerledes enn deg når det kommer til sånne ting: snakk om det. Om han fortsetter etter en samtale, er problemet at han ikke respekterer deg. 

Anonymkode: 62bd6...ad4

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og kona raper og fiser foran hverandre og ler godt av det. 

Anonymkode: 9ecbf...771

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags mennesker omgåes du, ts? :klo:

Jeg tror svaret, som for så mye annet her i lovet er å sette større krav til egen omgangskrets. Da må du selvsagt først oppføre deg såpas ok at mer oppegående mennesker enn de du her og nå omgir deg med ønsker å tilbringe tid med deg. Men etter det burde det være plankekjøring. 

For jeg kan - levende og uten problemer - se for meg det sosiale laget du velger menn fra. Og det er ikke en gruppering noen som ikke er desperat bør nedlate seg til å date i. Og inkludert i «desperat» er mennesker som er uvillige eller ute av stand til å endre egen adferd.

Anonymkode: e0068...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette ting man avklarer tidlig i et forhold?

Jeg sitter ikke i sofaen og lukter på egen promp mens jeg ler, eller presser frem en rap med middagsbordet. Jeg er voksen, jeg oppdrar unger og jeg forventer at samboer er lik. Noe hun er.

Men samtidig har jeg en kropp med fungerende fordøyelse. Det skaper gasser som enten må opp eller ned. Det resulterer i væske som må ut og bæsj som skal i do. For meg er det naturlig at dette er noe jeg kan gjøre fritt på toaletter selv om det skulle være andre i familien der samtidig. Likt som med at når jeg er sjuk så kaster jeg opp. Eller når samboer har mensen så bytter hun tampong. For oss er det naturlig at disse tingene skjer når det skjer uten at det må gjemmes på noen måte for hverandre. Vi kan begge to sitte på do og informere den andre om at nå er det anbefalt å trekke ut - men det handler ikke om å skjemmes over det som kommer ut men av hensyn til partners luktesans.

Men det er oss. Det er helt greit om andre gjør noe annet.

Men at dette ikke snakkes om tidlig i forholdet forstår jeg ikke. Slike grenser bør ikke bli et diskusjonstema 10 år inn i forholdet. "Jeg har aldri likt at du tisser på do når jeg er på badet og føler at det gjør at jeg tenner mindre og mindre på deg. Så nå etter 7 år med tissing ville jeg bare fortelle deg at jeg vemmes når jeg ser deg naken. Sorry. Det er ikke noe å gjøre med nå så hade bra!".

Det synes jeg faktisk er på grensen til illojalt ovenfor en livspartner.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Er ikke dette ting man avklarer tidlig i et forhold?

Jeg sitter ikke i sofaen og lukter på egen promp mens jeg ler, eller presser frem en rap med middagsbordet. Jeg er voksen, jeg oppdrar unger og jeg forventer at samboer er lik. Noe hun er.

Men samtidig har jeg en kropp med fungerende fordøyelse. Det skaper gasser som enten må opp eller ned. Det resulterer i væske som må ut og bæsj som skal i do. For meg er det naturlig at dette er noe jeg kan gjøre fritt på toaletter selv om det skulle være andre i familien der samtidig. Likt som med at når jeg er sjuk så kaster jeg opp. Eller når samboer har mensen så bytter hun tampong. For oss er det naturlig at disse tingene skjer når det skjer uten at det må gjemmes på noen måte for hverandre. Vi kan begge to sitte på do og informere den andre om at nå er det anbefalt å trekke ut - men det handler ikke om å skjemmes over det som kommer ut men av hensyn til partners luktesans.

Men det er oss. Det er helt greit om andre gjør noe annet.

Men at dette ikke snakkes om tidlig i forholdet forstår jeg ikke. Slike grenser bør ikke bli et diskusjonstema 10 år inn i forholdet. "Jeg har aldri likt at du tisser på do når jeg er på badet og føler at det gjør at jeg tenner mindre og mindre på deg. Så nå etter 7 år med tissing ville jeg bare fortelle deg at jeg vemmes når jeg ser deg naken. Sorry. Det er ikke noe å gjøre med nå så hade bra!".

Det synes jeg faktisk er på grensen til illojalt ovenfor en livspartner.

Jeg snakket ikke om dette fordi jeg trodde det var normalt å ikke pisse og drite med andre mennesker i samme rom. Jeg vemmes ikke av å se ham naken. Men jeg blir kvalm av den varme pisselukta, og det er ikke noe sexy å se en stråle urin fra penisen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg snakket ikke om dette fordi jeg trodde det var normalt å ikke pisse og drite med andre mennesker i samme rom. Jeg vemmes ikke av å se ham naken. Men jeg blir kvalm av den varme pisselukta, og det er ikke noe sexy å se en stråle urin fra penisen. 

For deg. Dette er subjektivt. Dette er ikke en universell sannhet for alle.

Ergo må faktisk sånne ting avklares. Og i stede for å hinte (som dessverre veldig mange kvinner gjør) så er det bedre å si det rett ut.

"Jeg liker ikke å se at du tisser så jeg hadde satt pris på at du ventet til jeg ikke var her før du gikk på do...".

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (28 minutter siden):

For deg. Dette er subjektivt. Dette er ikke en universell sannhet for alle.

Ergo må faktisk sånne ting avklares. Og i stede for å hinte (som dessverre veldig mange kvinner gjør) så er det bedre å si det rett ut.

"Jeg liker ikke å se at du tisser så jeg hadde satt pris på at du ventet til jeg ikke var her før du gikk på do...".

Men hva ellers må avklares? At en voksen mann ikke piller seg i nesa og smører utover bordet, at han pusser tennene sine og trekker ned etter seg på do? At man ikke ligger rundt med nabodamene?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt tre seriøse forhold i mitt liv, inkludert nåværende. Scenarioet er det samme hver gang. Først er mannen høflig, flørtende og ordentlig, så begynner masse ekle greier. Mannen og jeg har alltid hatt mye sex, og jeg har høy lyst. Likevel merker jeg at lysten forsvinner på grunn av ting han gjør. For eksempel, i går sto jeg og dusjet. Vi har ikke dusjforheng, så det er åpent mot resten av badet. Mannen kommer da inn, drar ned buksa og tisser. Mens jeg står i dusjen. Vi har to bad, så han kunne bare ha gått på det andre. Tidligere prøvde han å dempe fisene, mens nå fiser han høylytt, i kort avstand fra meg. Det samme med raping.

Gutter, skjerpings! Det er ikke slik at dere kan slappe av og utsette dama for alle mulige ekle lyder og lukter. Vi har ingen lyst til å se dere pisse, for eksempel. Ikke klø dere på balla i sofaen, ikke piss mens kona står i dusjen, slutt å fise henne i trynet osv. 

Jeg er dame og kunne ikke brydd meg mindre. 

Vi har begge ibs så lufta må ut! 

Anonymkode: 9c554...79d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hva ellers må avklares? At en voksen mann ikke piller seg i nesa og smører utover bordet, at han pusser tennene sine og trekker ned etter seg på do? At man ikke ligger rundt med nabodamene?

Ja? Det kalles å bli kjent.

Du kan naturligvis anta og tro ulike ting men har du noen preferanser eller motforestillinger er det lurt å ta en avsjekk på dette tidlig.

Kjipt å legge 10 år i et problematisk og sexløst forhold og så viser det seg at den ene bare ikke liker sex. Og mange slike eksempler.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å herlighet , her tisser og bæsjer vi selv om den andre dusjer eller pusser tenner. Kunne ikke brydd oss mindre.. Sexlivet fungerer utmerket for det!

Anonymkode: 165bd...5f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg er en av de som ikke forstår hvordan dette går utover lysten. Lyst på mannen har jeg uansett. Dette er naturlige kroppsfunksjoner, og jeg er sjeleglad for at vi er så avslappede rundt hverandre at vi både tør og klarer å gjøre slikt foran hverandre. Det at han gjør meg så avslappet gjør også at jeg får mer lyst, ikke mindre. Jeg føler jeg kan være mer meg selv, og dermed ikke være redd for andre ting, slik som kroppslige skavanker eller ting som av andre kanskje kan kategoriseres som "ekle". Det er så deilig å vite at mannen tenner på meg uansett, og jeg på han. 

Det betyr derimot ikke at man ikke skal ha god hygiene. Men, jeg ser ikke på dette som dårlig hygiene. 

Men, jeg er kanskje rar sånn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Å herlighet , her tisser og bæsjer vi selv om den andre dusjer eller pusser tenner. Kunne ikke brydd oss mindre.. Sexlivet fungerer utmerket for det!

Anonymkode: 165bd...5f9

Samme her. Har bare ett bad, som også er do og vaskerom. Og familie på 4. Da må det litt samkjøring til iblant. Null stress.

Anonymkode: c8dae...659

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler ikke at problemet er det naturlige, men overdrivelsene. Hikker de så drar de det dramatisk ut i et slags teatralsk lite rabalder. Samme med rapen. Et slags lite show. Løfte på rumpa og prumpe, etc. Dra snørr ned i svelget. Har datet et par sånne. Felles? Levd lenge alene.

Asså. For å være ærlig tror jeg det er litt sånn:

1) Noen menn tror at å få seg kjæreste holder. Da har de kjæreste. Det kan nesten ingenting ødelegge. Oppfatter denne typen mannfolk som en type som ikke har tatt særlig hensyn til andre i livet, ser på hensyn som innskrenkning av friheten deres, eller kanskje har levd litt for lenge alene, og lagt til seg uvaner som gnisser i andre menneskers ører.

2) i forhold sier man ifra om ting. Når partner sier ifra om ting, så lytter man. Men den førstnevnte typen argumenterer bare for å fortsette i det samme sporet.

Og så har du de som synes det er helt fint å leve sånn! Og for dem gjør det jo ikke noe. Men er man en som synes sånt har betydning, så er man avhengig av å bli hørt og tatt hensyn til, så lenge det ikke er detaljstyring selvfølgelig.

Anonymkode: 05d04...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er en enkel løsning på det ene problemet da, ts. Lås døra.

Anonymkode: 05d04...2b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...