Kålrota Skrevet 10. desember 2024 #41 Del Skrevet 10. desember 2024 Dette høres tøft ut. Min erfaring med alvorlig syk baby er at de aller fleste ikke vil forstå, det er for vondt på et vis? Vi måtte nekte besøk en lang periode for å få ro nok til å gi god nok pleie. Jeg tror dessverre tydelighet er den eneste veien å gå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #42 Del Skrevet 10. desember 2024 Føler med deg! Ikke det samme, men hadde en liten med alvorlig astma. Han burde absolutt ikke smittes med luftveisvirus, men svigerforeldre og andre dukket opp smittsomme som bare det. Jeg ville holdt mest mulig avstand til de det gjelder, prøvd å unngå besøk som ikke ville ta hensyn. Barnet kommer selvfølgelig først ♥️ Anonymkode: aa901...e41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #43 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): NEI! Deres mening er faktisk ikke viktig her. TS må sette seg i respekt og gi klar beskjed. Ingen diskusjon. Anonymkode: 94f54...99e Det er ingen av oss som mener at familiens mening er viktig. Men slike folk kommer ikke til å høre på når de «settes på plass». De kommer til å himle med øynene bak ryggen til TS og da er man like langt. Målet er altså å enten få de til å innse det selv, eller i det minste innse hvor dumme de fremstår når de ikke har annet svar. Anonymkode: 6166a...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #44 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå skrev jeg dette rett før time på helsestasjonen. Fikk litt av en overraskelse der. Hs reagerte på ansiktet til babyen, tilkalte legen tvert. Så nå fremover må jeg følge ekstra med på farge og allmenntilstand. Passe godt på hvor mange vi møter, sykdom og lignende. Det var hevelse i ansiktet og rundt øynene. Anonymkode: 102f1...c3d Nå er faktisk litt rystet her,endret ansiktsfarge er vel noe en som forelder til hjertesyke barn automatisk følger med på.Men bar du fikk opplæring nå da. Anonymkode: 0c435...8ac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #45 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er faktisk litt rystet her,endret ansiktsfarge er vel noe en som forelder til hjertesyke barn automatisk følger med på.Men bar du fikk opplæring nå da. Anonymkode: 0c435...8ac Herlighet, det var noe nytt med hovent rundt øynene. Jeg har da fått opplæring, men jeg har også fått beskjed om å se an for barnet spiser og gråter så da går det bra. Nå var det litt annet pga hevelsen. Anonymkode: 102f1...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #46 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er ingen av oss som mener at familiens mening er viktig. Men slike folk kommer ikke til å høre på når de «settes på plass». De kommer til å himle med øynene bak ryggen til TS og da er man like langt. Målet er altså å enten få de til å innse det selv, eller i det minste innse hvor dumme de fremstår når de ikke har annet svar. Anonymkode: 6166a...126 Nei, de trenger ikke «innse hvor dumme de fremstår». Det gjør folk svært sjelden. Hva så om de himler med øynene? Det gjør de jo allerede, til tross for tusen forklaringer. TS må bare fortelle hvordan det skal være, ferdig snakka. Enhver ansvarlig forelder er kompromissløs når det gjelder barnas helse. Det må TS også bli. Anonymkode: 94f54...99e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 10. desember 2024 #47 Del Skrevet 10. desember 2024 Helt utrolig at folk ikke hører på dere som sitter med 1.håndsinformasjon ifht hvordan ting må være nå.😡 Jeg har et hjertebarn selv som ikke ble operert før han var 9.mnd. De siste ukene gikk han bare opp 10 gram fordi kroppen/hjertet brukte så mye energi på å pumpe blodet rundt i den lille, svake kroppen! La svigerfamilien og andre som nekter å høre på dere ( og selvfølgelig må mannen din sterkere på banen her - nå!) la være å besøke dere til de endrer seg eller babyen er operert! Det er deres ansvar og rettighet. Sykehuset kan sikkert hjelpe til med info også. Lykke til med den lille❤️🫶🏼🙏🏽🤞🏼 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #48 Del Skrevet 10. desember 2024 Thomasine skrev (10 minutter siden): Helt utrolig at folk ikke hører på dere som sitter med 1.håndsinformasjon ifht hvordan ting må være nå.😡 Jeg har et hjertebarn selv som ikke ble operert før han var 9.mnd. De siste ukene gikk han bare opp 10 gram fordi kroppen/hjertet brukte så mye energi på å pumpe blodet rundt i den lille, svake kroppen! La svigerfamilien og andre som nekter å høre på dere ( og selvfølgelig må mannen din sterkere på banen her - nå!) la være å besøke dere til de endrer seg eller babyen er operert! Det er deres ansvar og rettighet. Sykehuset kan sikkert hjelpe til med info også. Lykke til med den lille❤️🫶🏼🙏🏽🤞🏼 Vi har slitt med å få tak i nok beskjed, regner med endel informasjon når vi kommer inn på riksen. Som sagt omtrent ukentlig oppfølging på helsestasjonen lenge nå. Jeg har tenkt at baby ser ofte så trøtt ut, noe som ikke er så rart da hn blir fort sliten og er yngst av 3. Jeg ble litt paff da hs sa at det er hevelse, det er kun et par uker siden vi var der sist så det var et nytt symptom. Helsestasjonen og fastlegen har forsøkt 3 ganger nå å få epikrise fra sykehuset angående siste time der. Jeg vet ikke hvor lang tid det skal ta å få sendt en henvisning. Baby har ingen problemer med mat, men det med energi går utover alt annet, blant annet å lære nye ting. I blant virker det som om all energi går bort i å spise eller gråte. Anonymkode: 102f1...c3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 10. desember 2024 #49 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har slitt med å få tak i nok beskjed, regner med endel informasjon når vi kommer inn på riksen. Som sagt omtrent ukentlig oppfølging på helsestasjonen lenge nå. Jeg har tenkt at baby ser ofte så trøtt ut, noe som ikke er så rart da hn blir fort sliten og er yngst av 3. Jeg ble litt paff da hs sa at det er hevelse, det er kun et par uker siden vi var der sist så det var et nytt symptom. Helsestasjonen og fastlegen har forsøkt 3 ganger nå å få epikrise fra sykehuset angående siste time der. Jeg vet ikke hvor lang tid det skal ta å få sendt en henvisning. Baby har ingen problemer med mat, men det med energi går utover alt annet, blant annet å lære nye ting. I blant virker det som om all energi går bort i å spise eller gråte. Anonymkode: 102f1...c3d Uff…føler virkelig med deg. Helsestasjon må fortsette og følge med og purre på info. Jeg ville ringt riksen selv og mast. Regner med man følger med på babyens vekt? Min ammet godt, men ble sliten fort. Likevel gikk vekstkurven ned. Stå på for å få den infoen du trenger! Du skal ikke stå alene i dette🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #50 Del Skrevet 11. desember 2024 Hør her! Ungen har medfødt hjertefeil og må opereres en dag! Jeg har funnet rutiner som fungerer for at baby skal ha minst mulig smerte og ubehag. Om dere ikke klarer å respektere det så får dere holde dere unna babyen. Punktum. Anonymkode: c1cba...a41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå