Gå til innhold

Favorittside og ruller ikke fra mage til rygg enda.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei .har en gutt på snart 7 mnd, 6 mnd korrigert da han kom 1 mnd for tidlig .Han har hatt høyreside som favorittside siden han ble født og vi har gjort alt vi har fått beskjed av fysio å gjøre . Han er litt flat på høyre side men det ville bli bra sa fysio . Hun sa også det var individuelt om når de rullet og. Jeg er bare lei meg og frustrert og bekymret . Noen som har noen liknende historier ? Gjerne solskinnshistorier❤️

Anonymkode: e0359...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere får oppfølging av fysio og vedkommende ikke er bekymret, bør du prøve å senke skuldrene. Normalspennet er stort, særlig hvis babyen er prematur i tillegg. :) 

Min var treig til å både rulle, sitte, krabbe og gå, uten at det var noe galt med henne. Hun brukte bare litt tid på å utvikle musklene og ferdighetene som trengtes, og hadde nok heller ikke så høy motivasjon. Hun var fornøyd med å ligge i ro og fikle med lekene sine, hun. Nå som toåring fyker hun rundt og har helt normal grovmotorikk og svært god finmotorikk for alderen.

Anonymkode: f3025...cde

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ville stolt på fysio sin mening altså, de har sett veldig mye 😊 Men de er kanskje ikke så veldig "hands on"?

Vil anbefale kiropraktor som er spesialisert på babyer. Min var treig i starten og mislikte mageleie, og ved rundt fem måneders alder ble det tydelig at han var stiv i kroppen, han fikk rett og slett vondt av det. Tok ham med til kiropraktor som trykte og tøyde litt, og på tre behandlinger var han helt fin igjen. Han var stiv i bekken, mellom skuldrene og i nakken, og i følge kiropraktor var det sannsynligvis fordi han var lang ved fødsel (dårlig plass i livmor) og attpåtil var det styrtfødsel.

Anonymkode: 848dc...c71

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville stolt på fysio sin mening altså, de har sett veldig mye 😊 Men de er kanskje ikke så veldig "hands on"?

Vil anbefale kiropraktor som er spesialisert på babyer. Min var treig i starten og mislikte mageleie, og ved rundt fem måneders alder ble det tydelig at han var stiv i kroppen, han fikk rett og slett vondt av det. Tok ham med til kiropraktor som trykte og tøyde litt, og på tre behandlinger var han helt fin igjen. Han var stiv i bekken, mellom skuldrene og i nakken, og i følge kiropraktor var det sannsynligvis fordi han var lang ved fødsel (dårlig plass i livmor) og attpåtil var det styrtfødsel.

Har vært til manuell terapeut og ,han hadde en låsning I nakken og litt stiv I kragebenet .skal tilbake 9 januar . Fikk meg bare en liten knekk da vi var hos ny lege på helsestasjon for 2 uker siden og sa at han måtte rulle innen da og da ellers var det noe galt .

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært til manuell terapeut og ,han hadde en låsning I nakken og litt stiv I kragebenet .skal tilbake 9 januar . Fikk meg bare en liten knekk da vi var hos ny lege på helsestasjon for 2 uker siden og sa at han måtte rulle innen da og da ellers var det noe galt .

Leger mener forskjellig og kan være uenige med hverandre også, så at den legen sa det trenger ikke være fasit :) Nå har jo babyen din fått påvist låsning og stivhet også, så det kan jo være nærliggende å tro at det kan være grunnen.

Husk at fysioterapeuten er spesialist på bevegelsesapparatets funksjon, det er ikke legen.

Skrevet

Min gutt var veldig seint ute med å sitte (11 mnd), men satt og reiste seg samme veke. Han er i dag ein aktiv og motorisk flink 3 åring. Prøv så godt du kan å slappe av, barna gjer ting i ulikt tempo. Spesielt om fagfolk ikkje er bekymra, så kan du stole på det. ♥️

Anonymkode: fa92f...3a8

Skrevet

Har en på snart 7 mnd, hun tipper av og til fra mage til rygg. Ikke bevisst rulling den veien. Absolutt ikke bekymret, og det er ikke HS heller :) 

Anonymkode: e38d9...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...