AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Skrevet 10. desember 2024 Hei .har en gutt på snart 7 mnd, 6 mnd korrigert da han kom 1 mnd for tidlig .Han har hatt høyreside som favorittside siden han ble født og vi har gjort alt vi har fått beskjed av fysio å gjøre . Han er litt flat på høyre side men det ville bli bra sa fysio . Hun sa også det var individuelt om når de rullet og. Jeg er bare lei meg og frustrert og bekymret . Noen som har noen liknende historier ? Gjerne solskinnshistorier❤️ Anonymkode: e0359...9aa
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Skrevet 10. desember 2024 Så lenge dere får oppfølging av fysio og vedkommende ikke er bekymret, bør du prøve å senke skuldrene. Normalspennet er stort, særlig hvis babyen er prematur i tillegg. Min var treig til å både rulle, sitte, krabbe og gå, uten at det var noe galt med henne. Hun brukte bare litt tid på å utvikle musklene og ferdighetene som trengtes, og hadde nok heller ikke så høy motivasjon. Hun var fornøyd med å ligge i ro og fikle med lekene sine, hun. Nå som toåring fyker hun rundt og har helt normal grovmotorikk og svært god finmotorikk for alderen. Anonymkode: f3025...cde 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Skrevet 10. desember 2024 Ville stolt på fysio sin mening altså, de har sett veldig mye 😊 Men de er kanskje ikke så veldig "hands on"? Vil anbefale kiropraktor som er spesialisert på babyer. Min var treig i starten og mislikte mageleie, og ved rundt fem måneders alder ble det tydelig at han var stiv i kroppen, han fikk rett og slett vondt av det. Tok ham med til kiropraktor som trykte og tøyde litt, og på tre behandlinger var han helt fin igjen. Han var stiv i bekken, mellom skuldrene og i nakken, og i følge kiropraktor var det sannsynligvis fordi han var lang ved fødsel (dårlig plass i livmor) og attpåtil var det styrtfødsel. Anonymkode: 848dc...c71 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville stolt på fysio sin mening altså, de har sett veldig mye 😊 Men de er kanskje ikke så veldig "hands on"? Vil anbefale kiropraktor som er spesialisert på babyer. Min var treig i starten og mislikte mageleie, og ved rundt fem måneders alder ble det tydelig at han var stiv i kroppen, han fikk rett og slett vondt av det. Tok ham med til kiropraktor som trykte og tøyde litt, og på tre behandlinger var han helt fin igjen. Han var stiv i bekken, mellom skuldrene og i nakken, og i følge kiropraktor var det sannsynligvis fordi han var lang ved fødsel (dårlig plass i livmor) og attpåtil var det styrtfødsel. Anonymkode: 848dc...c71 Har vært til manuell terapeut og ,han hadde en låsning I nakken og litt stiv I kragebenet .skal tilbake 9 januar . Fikk meg bare en liten knekk da vi var hos ny lege på helsestasjon for 2 uker siden og sa at han måtte rulle innen da og da ellers var det noe galt . Anonymkode: e0359...9aa
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært til manuell terapeut og ,han hadde en låsning I nakken og litt stiv I kragebenet .skal tilbake 9 januar . Fikk meg bare en liten knekk da vi var hos ny lege på helsestasjon for 2 uker siden og sa at han måtte rulle innen da og da ellers var det noe galt . Anonymkode: e0359...9aa Leger mener forskjellig og kan være uenige med hverandre også, så at den legen sa det trenger ikke være fasit Nå har jo babyen din fått påvist låsning og stivhet også, så det kan jo være nærliggende å tro at det kan være grunnen. Husk at fysioterapeuten er spesialist på bevegelsesapparatets funksjon, det er ikke legen. Anonymkode: 848dc...c71
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #6 Skrevet 11. desember 2024 Min gutt var veldig seint ute med å sitte (11 mnd), men satt og reiste seg samme veke. Han er i dag ein aktiv og motorisk flink 3 åring. Prøv så godt du kan å slappe av, barna gjer ting i ulikt tempo. Spesielt om fagfolk ikkje er bekymra, så kan du stole på det. ♥️ Anonymkode: fa92f...3a8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Skrevet 12. desember 2024 Har en på snart 7 mnd, hun tipper av og til fra mage til rygg. Ikke bevisst rulling den veien. Absolutt ikke bekymret, og det er ikke HS heller Anonymkode: e38d9...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå