Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Åh, som jeg elsker denne tråden ❤️😂 Jeg har en mann som jeg rett som det er karakteriserer som udugelig, kaller han tolvåringen min, for jeg føler det er så mye han ikke fatter, eller gjør gærent, som jeg føler er helt elementære ting. Flere av tingene som er nevnt i denne tråden, er ting han gjør eller lett kunne ha gjort.

Men når jeg leser denne tråden skjønner jeg at det ikke handler om at han er dum eller tilbakestående (som jeg i mine svarteste øyeblikk i frustrasjon kan tenke 🙈) - det handler rett og slett om at han er mann 😅😂 Elsker han litt mer nå, etter å ha sett at det tydeligvis er MANGE menn som han (og til og med enda verre) der ute 😅

Anonymkode: 49ec7...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjære vene så mange rare ting folk gjør 😅 Synes ikke min er så ille, men han er generelt sett klumsete og brå, og har nok ødelagt ting for mange titusener.

Og selv om det har begynt å brenne 3 ganger før driver han fortsatt å gjenbruker bakepapir.

Men det dummeste han har gjort var da han var på utveksling et år og ikke hadde kontroll på Lånekassens krav. Da han "ikke visste" at han måtte ettersende noe dokumentasjon kom det tilbakebetalingskrav på over 600 000 kr med 14 dagers betalingsfrist. Det er sikkert en del å holde styr på, men det sier seg vel selv at Lånekassen trenger bevis på at man faktisk har gått skole på utveksling. Ganske sikker på at han fikk 3 påminnelser om det også.

Anonymkode: 19611...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tånegla skrev (16 minutter siden):

Det mest ubrukelige minn mann gjør er å rydde på plass ting jeg har lagt frem for å bruke på kjøkkenet. Jeg kan stå der å hakke grønnsaker, så kommer han inn på kjøkkenet, ser at det står en kjele på plata som ikke er varm. Da er det helt naturlig for han å rydde denne kjelen inn i skapet uten tanke for at det er akkurat den kjelen jeg har tatt frem for å koke grønnsakene i.

Ellers er han egentlig bare søt, og jeg klarer ikke å henge meg opp i rare ting han gjør -for han gjør det for å være snill.

En klassisk én-tankesmann. Han har en god tanke, tross alt. "Kjelen bor i skapet", så setter han den der. 

Men han bør lære seg nummer to-tanker. "Kjelen bor i skapet, men kanskje den står der nå av en grunn." 

Anonymkode: 6b3c6...b3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang satte mannen min en ny tørkerull oppå den tomme på tørkerullholderen. Ellers er han stort sett grei. 

IMG_6748.jpeg

Endret av blåbærpai
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skulle ha selskap og det stod igjen litt å rydde før gjestene kom. Eks-mannen min tok fatt og ryddet... i nøkkelskuffen! Ingen åpner den utenom oss, men da stod han å dro ut alt og stønnet og bar seg for dette MÅTTE gjøres, og det NÅ! Endte opp med at han bare måtte ha alt tilbake enda mer rotete enn før fordi gjestene kom.

Vi skulle klippe et monster av ei klatrerose sammen, begge var enig i å gjøre det. Jeg begynte og trodde han kom etter. Etter noen dype kutt, mye klor og stikk fra torner, begynte jeg å lete etter han. Fant han innerst i boden, hvor han satt å spilte sudoku på tlf i mørket. Han hadde ombestemt seg og orket ikke klippe rosen allikevel og håpet jeg skulle gjøre det ferdig uten han.

Anonymkode: 5410d...a8d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Åh, som jeg elsker denne tråden ❤️😂 Jeg har en mann som jeg rett som det er karakteriserer som udugelig, kaller han tolvåringen min, for jeg føler det er så mye han ikke fatter, eller gjør gærent, som jeg føler er helt elementære ting. Flere av tingene som er nevnt i denne tråden, er ting han gjør eller lett kunne ha gjort.

Men når jeg leser denne tråden skjønner jeg at det ikke handler om at han er dum eller tilbakestående (som jeg i mine svarteste øyeblikk i frustrasjon kan tenke 🙈) - det handler rett og slett om at han er mann 😅😂 Elsker han litt mer nå, etter å ha sett at det tydeligvis er MANGE menn som han (og til og med enda verre) der ute 😅

Anonymkode: 49ec7...2fa

Så bra du trøster deg selv med at mannen er mann..😆🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mannen min gjør en kjempeinnsats uansett hvor han er eller hva han gjør, men det er én ting som jeg himler med øynene over: papp og papiravfall som "er for stort for avfallsdunken" og "kan bare kjøres på søpla en dag". Denne pappsøpla slenger han i en haug i garasjen, og det ender alltid opp med at det er jeg som må ta meg av den. Er bare snakk om å gidde å demontere pappesker og brette dem nok til at de passer i avfallsdunken😅 Skal ut i garasjen og få unna en slik haug etterpå😅

Anonymkode: e69d6...76a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette er utenfor hus og hjem, men 100% udugelig/unødvendig (og sant): 

Det var en periode hvor mannen min brukte så himla lang tid hver gang han luftet hunden. Så lang tid at jeg ble irritert fordi vi skulle rekke noe, eller bekymret for at det hadde skjedd ham noe. 

Viste seg at han hadde fått for seg at han kunne finne gull i en liten bekk inni skogen ikke så langt fra der vi bor. Jepp, han var ute for å grave gull! Svarte ikke på telefonen, var så oppslukt av det han holdt på med 🙈 Han har siden fått en adhd-diagnose, det forklarer kanskje litt et slik plutselig oppheng..🤷🏼‍♀️

Han fant aldri gull da.

Anonymkode: 79385...ebc

Han burde da ha skjønt at du er det beste gullet han kan få? Æsj, dump han. 

Anonymkode: 1b533...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Haha 😆. Hva ser han for seg med denne ene soppen, liksom? Blir seriøst nysgjerrig på hvordan det ser ut oppi topplokket hans.

Anonymkode: 0c90e...d7f

Jeg hadde skrevet eple en gang, og han kom hjem med en pose epler, som vi ellers ikke spiser.... Så da ble champiniong én champiniong, i stedet for champinionger. Så denne gangen var det visst jeg som var upresis.....  

Så kan du jo spørre om han har fullført skolegang, og klarer en jobb? Joda, han er lege med doktorgrad. 

Anonymkode: a6197...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde skrevet eple en gang, og han kom hjem med en pose epler, som vi ellers ikke spiser.... Så da ble champiniong én champiniong, i stedet for champinionger. Så denne gangen var det visst jeg som var upresis.....  

Så kan du jo spørre om han har fullført skolegang, og klarer en jobb? Joda, han er lege med doktorgrad

Ååh som jeg skulle ønske jeg kunne byttet ut det gratisarbeidet (husarbeid) med en godt betalt doktorgradsjobb.

Fader ass.

Anonymkode: 83a42...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ååh som jeg skulle ønske jeg kunne byttet ut det gratisarbeidet (husarbeid) med en godt betalt doktorgradsjobb.

Fader ass.

Anonymkode: 83a42...6c7

Han gjør faktisk mesteparten hjemme. Alle rutineoppgaver. Vasker badene, støvsuger, står opp tidlig og måker, vasker kjøkken daglig, baker, og mye mer. Så tar jeg det som krever at man kobler sammen et-par hjerneceller for å få det rett. Ellers hadde jeg jo ikke giddet. 

Han liker egentlig ikke sitte stille. Og da kom jeg på en til; 

Jeg lager middag. Da MÅ han gjøre noe, og det skal helst skje rundt meg. Typisk begynne å rydde oppvaskmaskin, som man snubler over når man må bevege seg mellom kjøkkenøy og vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han sprayimpregnerte noen klesplagg inne på badet😳 Det "lugga" en god stund og tok tid før flisene og dusjveggene var frie for impregnering igjen 😅

Anonymkode: afec9...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Han gjør faktisk mesteparten hjemme. Alle rutineoppgaver. Vasker badene, støvsuger, står opp tidlig og måker, vasker kjøkken daglig, baker, og mye mer. Så tar jeg det som krever at man kobler sammen et-par hjerneceller for å få det rett. Ellers hadde jeg jo ikke giddet. 

Han liker egentlig ikke sitte stille. Og da kom jeg på en til; 

Jeg lager middag. Da MÅ han gjøre noe, og det skal helst skje rundt meg. Typisk begynne å rydde oppvaskmaskin, som man snubler over når man må bevege seg mellom kjøkkenøy og vask. 

Herregud, det gjør min og. Litt søtt på en måte, og sykt irriterende

Anonymkode: f6ccc...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herregud, det gjør min og. Litt søtt på en måte, og sykt irriterende

Ikke sant. 

Først så himler jeg litt med øynene, for meg selv. Synes jo det er fint at han vil være i nærheten, og setter jo pris på at han alltid gjør noe. Så blir jeg irritert om han er for mye i veien, da kommer det "dette har vi snakket om, er det noe annet du kan gjøre, som IKKE er på kjøkkenet". Og så har du tredje varianten, jeg stanger hodet rett opp i skapdøra som er åpen, eller skinnleggen rett inn i oppvaskmaskinen. "******, kom deg ut av kjøkkenet" 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 12.27):

Jeg jobbet lørdag dag og så ubesvart anrop fra politiet. En nabo hadde funnet 2 åringen vår ute i bleie i regnet. Far hadde sov på sofaen. 

Anonymkode: 1f963...20b

KROK ØVERST PÅ YTTERDØRA 

Anonymkode: 9e185...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skrev 🛒 liste til han MED screenshot av bilder av det som var viktigst å kjøpe....kom hjem med kun 2/3 av det jeg hadde skrevet ned .  Skjedde flere ganger. .altså....???

Anonymkode: 9e185...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Denne er så trist å lese. Min eks (eks!) var mye av samme ulla. Vasket i hjel fine klær, kastet eller mistet dyre ting. Gang på gang. Han ødela heldigvis ikke noe med affeksjonsverdi, men det var bare tilfeldigheter. Han ble rasende når jeg tok det opp, for da stemplet jeg ham som dum og det tålte han ikke. Jeg er ikke sikker på om han gjorde det med vilje (vi hadde mange andre problemer også) eller om han faktisk bare var så ubetenksom. Enten det var sånn eller slik, jeg klarer ikke å respektere en mann som må gjetes som en femåring for at han ikke skal ødelegge eller miste noe. Å komme hjem med feil type dopapir eller svi brunsausen før et selskap, ikke noe stress. Men jeg skal aldri mer bo med en manbaby som ødelegger tingene mine. 

Anonymkode: 867a5...6da

Ullpleddet var kommet inn i vaskemaskina med uhell. Der lå det uttissa laken etter nattuhell på ene ungen, derfor ble det kokvask. Men klart han var nok vel uoppmerksom. Og hanskene var bare dumt. Vi har vært sammen i mange år, så slike ting skjer heldigvis ikke ofte da.

Anonymkode: aefc8...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan får man hengt opp tunge ting på badet hvis man ikke kan skru gjennom membranen?

Dette gjør jo baderomshåndtverkere hver dag på jobben.

Anonymkode: e4005...dd6

Det er ingen grunn for å bore gjennom gulvet for å feste et toalett. I dag limes toalettene fast. Jeg oppdaget dette ved at jeg spylte gulvet, siden både vegger og gulv skulle være helt tett. Hadde fått støpt nytt gulv med riktig fall og lagt gulvbelegg av godkjent våtromshåndtverker. Det begynte å dryppe fra taket i etasjen under…. Og da oppdaget jeg hva som har skjedd. Han har rett og slett punktert gulvet. 

På det andre badet er det fliser og varmekabler. Også der er det boret gjennom gulvet flere steder. Jeg kan ikke tenke meg at det skal være nødvendig for å montere på frontpanelet på badekaret. Det skal jo være noe som lett skal kunne tas til side hvis en må under badekaret for vask eller tilgang til rør. Jeg er ingen håndverker, men jeg kunne aldri funnet på å gjøre noe slik. Problemet er at mannen min, som sikkert veldig mange andre menn, har veldig mye tro på at de får til hva som helst. Men så har de kanskje ikke orket å sette seg nok inn i sakene før de går løs med verktøy… men for all del, hvis dette er riktig metode er jeg åpen for å ta feil. 

Anonymkode: aefc8...36d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så kan du jo spørre om han har fullført skolegang, og klarer en jobb? Joda, han er lege med doktorgrad. 

Var det feil av ham å kjøpe epler når du skrev epler? Hvorfor be ham kjøpe epler hvis dere ikke spiser det?

Ser heller ikke noe alvorlig galt i å kjøpe èn champinon. Det er sånt som både jeg og min mann kunne gjort. Man er ikke tankeleser og vet automatisk hvor mange man skal ha av noe hvis man ikke har sagt det.

Anonymkode: 421f6...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke sant. 

Først så himler jeg litt med øynene, for meg selv. Synes jo det er fint at han vil være i nærheten, og setter jo pris på at han alltid gjør noe. Så blir jeg irritert om han er for mye i veien, da kommer det "dette har vi snakket om, er det noe annet du kan gjøre, som IKKE er på kjøkkenet". Og så har du tredje varianten, jeg stanger hodet rett opp i skapdøra som er åpen, eller skinnleggen rett inn i oppvaskmaskinen. "******, kom deg ut av kjøkkenet" 

Haha, sånn er det. Det er jo godt ment så klart, men bare så utgjort at det må gjøres AKKURAT da. Det er det samme de morgenene han skal på jobb ekstra tidlig og jeg gjør klar ungene. Hadde gått helt greit å ha ansvar for ungene aleine, hadde det ikke vært for at han henger på som et slips og skal gjøre alt akkurat samtidig som meg og barna; gå på badet, smøre matpakke og you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...