AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Skrevet 10. desember 2024 Jeg sliter så med å lære meg biokjemi. Jeg synes det er spennende, og vil gjerne lære, men det fester seg ikke! Skriver, tegner, ser på youtube. Kan litt om alt, og når jeg ser notatene mine så husker jeg mye. Så fort jeg skal tale fritt uten notater, stokker det seg helt.. Anonymkode: f3a83...2a7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Skrevet 10. desember 2024 Gjør oppgaver (og gjør de grundig). Jeg skriver best når jeg forstår det jeg skriver om, og da må det arbeides (selv om jeg selvfølgelig ikke alltid forstår alt). Og det jeg forstår husker jeg bedre. Og så er det øving. Anonymkode: 6ea3b...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Skrevet 10. desember 2024 Jeg tegner det som skjer samtidig som jeg forklarer det. Synes det gjør det lettere å hente det fram. da Anonymkode: b1e30...812
aazy Skrevet 10. desember 2024 #4 Skrevet 10. desember 2024 Studieteknikk er veldig individuelt. Eg går over stoffet eit par gonger, så noterer eg i to omganger. Ein runde med «tradisjonelle» notater og deretter kun tanker eg får undervegs i lesinga (typ spørsmål, kobling/samanheng til anna pensum, tankekart o.l.). Etter det går eg på forelesning eller youtube utan å notere, berre passiv lytting, men ofte får det meg til å prosessere stoffet litt meir. Etter det «presenterer» eg fagstoffet for meg sjølv, kattene, eller sambuaren. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Skrevet 10. desember 2024 Alle lærer på ulik måte. Jeg har også hatt biokjemi, og det var utrolig mye jobb å forsøke å huske alt. 🙈 Jeg fikk A, men det er mange år siden, og nå husker jeg ikke noe… 🙈 Men det som funket for meg, var å tegne egne oversikter og sykluser. Bruke farger og symboler og koder som JEG husket. Jeg har et veldig visuelt minne, jeg husker for eksempel former, farger, og hvor noe står på en bokside. Men det er ikke sikkert din hjerne funker sånn. Anonymkode: ba7f6...2c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå