AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #21 Del Skrevet 11. desember 2024 Ho fekk kulebane til ca 400 kr i fjor fordi det var det ho ønska seg mest av alt. Er blitt mykje brukt, men andre vil nok gå fort lei, så trur ikkje eg vil anbefale det slik utan vidare. Anonymkode: 386f8...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #22 Del Skrevet 11. desember 2024 Hvis hun ønsker seg tilbehør til dukken, kan hun kanskje få flere dukker å leke med? Yttertøy kan også være en fin løsning. Anonymkode: 09e2e...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #23 Del Skrevet 11. desember 2024 Niesen min er 5. Vet at hun kommer til å få squishmellow-bamser, disco-lampe og bøker med "oppskrifter" på perle-greier. Anonymkode: d1d4d...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #24 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger hun store ting? Her får de hvert sitt legosett til ca 500kr, de kommer til p bli kjempeglad. Den «store» gaven er penger i fond, men det er sikkert 20 år til de får vite om dem. Anonymkode: c697c...dc0 Nei, hun trenger jo ikke noen "store" ting. Føler jo likevel at julegave bør være noe litt skikkelig. Blir nok penger i fond og noe dilldall. Hun kommer til å bli kjempeglad for det dilldall et, og de pengene kommer godt med i fremtiden Anonymkode: d3ae2...5e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #25 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, hun trenger jo ikke noen "store" ting. Føler jo likevel at julegave bør være noe litt skikkelig. Blir nok penger i fond og noe dilldall. Hun kommer til å bli kjempeglad for det dilldall et, og de pengene kommer godt med i fremtiden Anonymkode: d3ae2...5e7 Penger i Fond. Er det en «julegave» eller «sparing»? Tenker en julegave er noe man gir barnet nå, og ikke om 13år? Forstår du hva jeg vil frem til? Vi sparer jo i fond til barna, men gir ikke det i gave til jul. Gir dere et kort hvor dere skriver beløpet på? Eller er dette penger barnet ikke får som gave, men som dere velger å gi til juletider i sparing? Tenker det er en forskjell… Anonymkode: 4633b...b0a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #26 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): her får tvillingene på 5 ( jenter ) barbie med tilbehør ny vinterdress nintendo switch sengtøy med Mario og Luigi på 5000 på sparekonto vi fikk bare disse 2 og prøvde nesten 15 år får de satt Anonymkode: e7f89...799 Ny vinterdress? Anonymkode: b1c25...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #27 Del Skrevet 11. desember 2024 ashley jackson skrev (6 timer siden): Absolutt ingenting. Har du barn? Anonymkode: b1c25...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 13. desember 2024 #28 Del Skrevet 13. desember 2024 Ski og staver, litt forskjellige leker, puslespill, endel frozen ting og tang + kontanter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #29 Del Skrevet 13. desember 2024 De som bare gir 2 gaver og/eller vinterdress. Er det fordi dete regner med de får masse annet fra familie og venner da? Vi har ingen nære og må stå for alle pakkene selv. Føler normen er minst 13-15 gaver. Så da hadde det blitt stusselig med en vinterdress og et puslespill under treet. Mitt tips: Pet shop leker, figurer, hus osv. Dyrt, men vi har kjøpt masse pent brukt på Finn. ALLE 5-7 åringer elsker dette! Anonymkode: db65f...ea5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #30 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De som bare gir 2 gaver og/eller vinterdress. Er det fordi dete regner med de får masse annet fra familie og venner da? Vi har ingen nære og må stå for alle pakkene selv. Føler normen er minst 13-15 gaver. Så da hadde det blitt stusselig med en vinterdress og et puslespill under treet. Mitt tips: Pet shop leker, figurer, hus osv. Dyrt, men vi har kjøpt masse pent brukt på Finn. ALLE 5-7 åringer elsker dette! Anonymkode: db65f...ea5 Hvis man feirer med flere barn og alle får 13-15 gaver så blir det totalt kaos 😅. Jeg forventer at våre får 5 gaver fra annen familie enn oss. Så får det 1 fra oss foreldre, 1 liten fra søsken og 1 fra Nissen. Jeg tenker det et mer enn nok. Er bedre å sette pris på det man får enn å gå inn i en "frenzy" med å åpne mest mulig gaver. Anonymkode: d6664...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #31 Del Skrevet 13. desember 2024 Nintendo switch Anonymkode: 063b8...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #32 Del Skrevet 13. desember 2024 Har hun begynt å bli opptatt av hvordan det ser ut på rommet sitt? Noen jenter blir glade for en kul lampe, noe pynt, speil, plakat osv. Gjelder ikke alle da, var bare et forslag 🙂 Anonymkode: 7094f...7a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #33 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 0.06): Penger i Fond. Er det en «julegave» eller «sparing»? Tenker en julegave er noe man gir barnet nå, og ikke om 13år? Forstår du hva jeg vil frem til? Vi sparer jo i fond til barna, men gir ikke det i gave til jul. Gir dere et kort hvor dere skriver beløpet på? Eller er dette penger barnet ikke får som gave, men som dere velger å gi til juletider i sparing? Tenker det er en forskjell… Anonymkode: 4633b...b0a Ja, jeg er jo enig. Men skal jeg kjøpe noe bare for å kjøpe noe da? Jeg sparer i fond til henne uansett. Jeg kan jo også kjøpe noe hun ikke trenger for en tusenlapp, bare for å gjøre det. Det er ikke miljøvennlig, lærer henne overforbruk og blir husafyll hjemme. Vi har stor familie og hun får alt for mange gaver i utgangspunktet også. Hun får også pakkekalender av oss, gave fra nissen, ting i sokken og selvfølgelig noe under treet. Folk har veldig ulikt syn på gaver, da. Da jeg først skrev i tråden var det "må du kjøpe noe da, du kan sette pengene i fond?". Når jeg skriver at det kan jeg gjøre, så er det "penger i fond er ikke julegave". Anonymkode: d3ae2...5e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #34 Del Skrevet 13. desember 2024 Walkie talkie. Anonymkode: caecd...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #35 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De som bare gir 2 gaver og/eller vinterdress. Er det fordi dete regner med de får masse annet fra familie og venner da? Vi har ingen nære og må stå for alle pakkene selv. Føler normen er minst 13-15 gaver. Så da hadde det blitt stusselig med en vinterdress og et puslespill under treet. Mitt tips: Pet shop leker, figurer, hus osv. Dyrt, men vi har kjøpt masse pent brukt på Finn. ALLE 5-7 åringer elsker dette! Anonymkode: db65f...ea5 Vi gir bare en gave fra oss foreldre. De får kanskje ca 8-10 gaver til sammen, det er mer enn nok for en 5-åring å åpne på julaften. Anonymkode: caecd...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #36 Del Skrevet 13. desember 2024 Akebrett, dukkeseng, walkietalkie og en lekevask med rennende vann. Anonymkode: abc3b...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #37 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 17.58): her får tvillingene på 5 ( jenter ) barbie med tilbehør ny vinterdress nintendo switch sengtøy med Mario og Luigi på 5000 på sparekonto vi fikk bare disse 2 og prøvde nesten 15 år får de satt Anonymkode: e7f89...799 "Bare" to barn😅 Men fra spøk til alvor, hvilken vinterdress ble det? Anonymkode: 99b5a...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #38 Del Skrevet 13. desember 2024 Pysjamas Anonymkode: 9902d...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #39 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man feirer med flere barn og alle får 13-15 gaver så blir det totalt kaos 😅. Jeg forventer at våre får 5 gaver fra annen familie enn oss. Så får det 1 fra oss foreldre, 1 liten fra søsken og 1 fra Nissen. Jeg tenker det et mer enn nok. Er bedre å sette pris på det man får enn å gå inn i en "frenzy" med å åpne mest mulig gaver. Anonymkode: d6664...c93 Det er ingen motsetning der altså , selv om man får mange pakker kan man sette pris på det Anonymkode: b1c25...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugline Skrevet 13. desember 2024 #40 Del Skrevet 13. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): De som bare gir 2 gaver og/eller vinterdress. Er det fordi dete regner med de får masse annet fra familie og venner da? Anonymkode: db65f...ea5 Vi gir ganske beskjedne gaver. Han ønsker seg bare Lego. Ikke noe annet. Vet det dukker opp under treet fra flere andre. Har kjøpt noe annet (han ikke ønsker seg), som vi tror blir innertier. Men ikke noe voldsomt/stort. Hva skal man gjøre, vri hodet og finne på "ett eller annet" som ender som skapfyll? Kjøpe 5 ulike Lego? Da gir jeg han heller noen penger. Ikke i fond, men som han kan kjøpe seg noe for selv, når han plutselig har noe han ønsker seg. Min har bursdag veldig nært jul. Da blir det ofte vinter-greier i gave. Da er det fint å få noen penger som kan bli noe man ønsker seg når sommeren kommer. Edit. Han er 7 da, så skjønner det med penger. Vet ikke om det hadde gått for 2 år siden. Endret 13. desember 2024 av Ugline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå