AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Skrevet 10. desember 2024 Nå i julen skulle våre 3 til pappan, de er 14,12 og snart 9,men han avlyste i går,det passet ikke den nye kjæresten hans, da de skulle skal ti hennes foreldre og feire jul i år og de har ikke plass til mine,men for min del er jeg overlykkelig at de skal være hjemme,men ser jo på barna at de ble skikkelig skuffet, spesielt hun på 12 som alltid har vert sikkelig pappajente. han avlyste også Påsken i år og Sommerferien, de kan bare dra til far i feriene da han bor nesten 4 timer unna, vi har privat avtalt på hvordan han skal ha barna,men den funker ikke etter de ble sammen i desember i fjor. heldigvis har de en stefar som stiller opp 100% + tvillingsøsken på snart 1. Skal jeg mase på far her,eller bare la det gå sin gang? helt greit for meg,men vet jo at barna mine elsker faren sin og er så trist for dem. ble skilt for snart 6 år siden Anonymkode: bdba8...f9f 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Skrevet 10. desember 2024 Jeg brukte alt for mye energi på å mase på far. Mange tårer og søvnløse netter pga frykten for hvordan mine barn ville få det hvis/når de merket hvor lite far brydde seg. Ingenting jeg sa til ham gjorde at han tok mer ansvar. Til slutt sa en helsesøster til meg at det ikke var mitt ansvar at far skulle være en god far. Så etter en god del år gav jeg litt opp. Uansett hvor mye jeg tryglet og ba han om å i det minste ta kontakt med barna så gikk han tilbake til sin vante gang med å ikke bry seg etter en stund. Nå ser barna far veldig sporadisk. Det lengste det har gått mellom hvert samvær har vært 4 år på det ene barnet. På det meste så han dem 4-5 ganger i året. Nå er de voksne og har lite kontakt med far. Det er ikke til å komme vekk i fra at det har påvirket dem i negativ forstand å ikke ha en far som bryr seg. Men alt i alt går det bra med dem. Anonymkode: 3a738...8af 9 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Skrevet 10. desember 2024 Her prioriterer også barnefar seg selv og diverse nye kjærester forran barna. Det er veldig vondt for de. Særlig det at han legger ut skryte bilder av alt det gøye de finner på i ukene han har barna, men de sitter bare hjemme hos han i tomt hus og er ikke med. Han er så opptatt med å leve livet sitt at han ikke tar hensyn til barna og de føler seg bare i veien og til bry når de er der. Det er sårt for de og det er ikke sikkert det hjelper noe som helst at du maser på han. Jeg har hatt en rolig og åpen samtale med barnefar om at han skur barna sine unna når han inisterer så veldig på å poengtere at han må få lov til å leve sitt liv. Han virket å ville forstå under samtalen, men han synes det er så urettferdig at barna liksom skal ta av hans frihet. Også fortsetter han som før. Så fort han blir forelsket skal nye dama ha all oppmerksomhet, også i uken han har barna. Så de har ikke lyst til å være der mer, men er der av en slags lojalitet til far. De har en tanke om at det er mest rettferdig og være 50/50. Jeg prøver å ikke bestemme noe for de, det er jo deres valg, men de er hjertelig velkomne til å være hos meg mest dersom de ønsker det. Selv om faren ikke stiller opp som han burde så har de hvertfall mamma som alltid er der for de. Det er ikke slitsomt for meg å stille opp dobbelt, for det er ikke slitsomt å være mammaen deres. Det som er slitsomt er å prøve å gjete en voksen mann til å gjøre noe han ikke vil. Jeg må bare tro at det kommer til å være godt nok med en mamma som stiller opp. For jeg får ikke gjort noe med oppførselen til barnas far. Han kommer til å ende opp med barn som ikke ønsker kontakt og ikke føler han er en far, men jeg tror ikke han bryr seg om det heller akkurat nå som nye dama er så spennende. Det er veldig leit for både barna og han. Anonymkode: 6e19e...289 5 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Skrevet 10. desember 2024 Ikke mas, la det bare være. Det er han som kommer til å gå tapende ut av dette uansett. Jeg har selv vært et sånt barn der min far valgte oss bort til fordel for ny dame. Til slutt sluttet vi barna å stole på han, og kontakten forsvant. Vi hadde også en super stefar som jeg er veldig glad i den dag i dag. Når min far «endelig» hadde tid til oss, så var alt ødlagt. Slike tillitsbrudd er vanskelig å få gjort noe med💜 Anonymkode: b3345...86f 6 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Skrevet 10. desember 2024 Jeg ser jeg skrev masse uten å egentlig komme med råd. Det var ikke med meningen. Rådet mitt er å si ifra om hvilke konsekvenser det har på en rolig måte uten at det blir noe mer mas. Han burde få vite hvor vondt det er for barna hans, hvordan han oppfører seg. Om han lever i en rosa boble og ikke ser hva han driver med så kan det hjelpe å stikke hull på bobla. Men om han vil være i den bobla så kan ingen form for masing fra deg få han ut der ifra. Anonymkode: 6e19e...289 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Skrevet 10. desember 2024 Reguler barnebidraget - så får pipa en annen lyd. Anonymkode: 13166...7c4 3 1 4
Granneman82 Skrevet 10. desember 2024 #7 Skrevet 10. desember 2024 (endret) Unnskyld uttrykket, men FAEN TA JÆVLA DRITTFORELDRE SOM SETTER NY DAME/MANN FORAN BARNA SINE🤬🤬🤬🤬🤬 Har ingen gode råd, men ønsker deg og barna lykke til❤️ og håper dere får en fin jul sammen ❤️🎅🎄✨️❤️ Endret 10. desember 2024 av Granneman82 Tastefeil 6 5
Nymerïa Skrevet 10. desember 2024 #8 Skrevet 10. desember 2024 Når du er en eks så spiller ikke dine meninger den samme rollen som før, så det er viktig at du står fram på en slik måte at du snakker for barna ikke for deg selv. Ikke vis noen fortvilelse for din egen del, han har ingen omtanke for dine følelser. I verste fall har han en syk skadefryd over å se deg fortvilet. Si helt nøkternt at barna blir fryktelig skuffet og spør om om han ønsker å leve med akkurat det. Da ligger ansvaret for relasjonen på han, ikke deg. Og hvis du har et OK forhold til svigerfamilien så kan du faktisk ta kontakt med noen av dem hvis han står på sitt. Hadde jeg vært farmor her så hadde jeg ønsket å vite at sønnen min avlyste samvær for jeg hadde kommet til å invitert barnebarna selv. Men dette krever at dere har et greit forhold og at du har tatt den siste samtalen med han. Ikke klag til svigerfamilien, be om sympati eller prøv å få dem på din side. Men at han avlyser samvær blir han nødt til å stå for. Og TS, til syvende og sist så tror jeg barna dine får en hyggeligere jul sammen med deg enn å bli motvillig dratt med til den nye stefamilien. 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nå i julen skulle våre 3 til pappan, de er 14,12 og snart 9,men han avlyste i går,det passet ikke den nye kjæresten hans, da de skulle skal ti hennes foreldre og feire jul i år og de har ikke plass til mine,men for min del er jeg overlykkelig at de skal være hjemme,men ser jo på barna at de ble skikkelig skuffet, spesielt hun på 12 som alltid har vert sikkelig pappajente. han avlyste også Påsken i år og Sommerferien, de kan bare dra til far i feriene da han bor nesten 4 timer unna, vi har privat avtalt på hvordan han skal ha barna,men den funker ikke etter de ble sammen i desember i fjor. heldigvis har de en stefar som stiller opp 100% + tvillingsøsken på snart 1. Skal jeg mase på far her,eller bare la det gå sin gang? helt greit for meg,men vet jo at barna mine elsker faren sin og er så trist for dem. ble skilt for snart 6 år siden Anonymkode: bdba8...f9f Her er det feil på alle områder. Både far og nye kjæresten oppfører seg umodent og stygt. Mannen skulle satt ned foten og sagt at han feiret hjemme sammen med sine barn, og like viktig, den nye kjæresten skulle heller ikke godtatt at han feiret et sted der det ikke var plass til hans barn. Nei, jeg synes ikke du skal mase, men jeg synes absolutt han skal få vite hvordan hans handlinger påvirker barna hans, og forholdet hans til dem. Og for at barna skal opprettholde et godt fohold til farsfamilien sin synes jeg også det er viktig at familien hans får vite at det ikke er du som holder barna unna, eller at det ikke ikke er barna som ikke vil dra, men at det er han som ikke vil ha dem på besøk. (Min far løy til sin familie om hvorfor jeg ikke besøkte ham etter skilsmissen, noe som førte til at jeg fikk et dårlig forhold til min farsfamilie. Det behøver ikke skje dine barn) Anonymkode: 7fe63...316 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #10 Skrevet 10. desember 2024 Jeg vokste opp med en sånn far. Han lovet og lovet, men avlyste og brøt avtaler over en lav sko. Er en grunn til at jeg som voksen ikke har kontakt med han. Det eneste for min del var den psykiske biten av det. Jeg brukte nesten 20 år på å finne ut at det ikke var min skyld at han ikke brydde seg. Det har hatt konsekvenser for mitt sosiale liv. Jeg har trodd at jeg ikke er bra nok som jeg er og ved å holde folk på avstand kunne de ikke såre meg. Mamma var et fantastisk menneske, men jeg fortalte ikke alt jeg opplevde til henne før jeg ble godt voksen. Du kan ikke gjøre noe annet enn å være der for barna dine. Anonymkode: f42ec...3a4 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #11 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå i julen skulle våre 3 til pappan, de er 14,12 og snart 9,men han avlyste i går,det passet ikke den nye kjæresten hans, da de skulle skal ti hennes foreldre og feire jul i år og de har ikke plass til mine,men for min del er jeg overlykkelig at de skal være hjemme,men ser jo på barna at de ble skikkelig skuffet, spesielt hun på 12 som alltid har vert sikkelig pappajente. han avlyste også Påsken i år og Sommerferien, de kan bare dra til far i feriene da han bor nesten 4 timer unna, vi har privat avtalt på hvordan han skal ha barna,men den funker ikke etter de ble sammen i desember i fjor. heldigvis har de en stefar som stiller opp 100% + tvillingsøsken på snart 1. Skal jeg mase på far her,eller bare la det gå sin gang? helt greit for meg,men vet jo at barna mine elsker faren sin og er så trist for dem. ble skilt for snart 6 år siden Anonymkode: bdba8...f9f Desto mindre du sier desto fjernere ungene blir desto større sjanse for tufsen våkner. Han er immun nå, mas og han dropper ungene enda mer. La han seile sin egen uduglige sjø og gled deg over du har ungene dine mer Anonymkode: dda63...ded 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #12 Skrevet 10. desember 2024 Han graver sin egen grav. Forholdet til barna er hans ansvar, og når det først har raknet må han jammen jobbe for å bygge det opp igjen. Det har kanskje ikke sunket inn, men bare la han fortsette som han gjør. For all del ikke mas eller kjeft, bare si det som det er at barna blir utrolig skuffet og at et ødelagt forhold til dem er hans eget ansvar. Faen så mange rævva foreldre som finnes der ute, som klarer å droppe barna sine så fort de har fått tak i ny partner. Anonymkode: fc837...352 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #13 Skrevet 10. desember 2024 Jeg hadde gjort det klart for far at han oppfører seg som et rassh*l, og så hadde jeg ikke mast noe mer. Fars manglende engasjement i egne barn er ikke og kan ikke være ditt ansvar, det kommer bare til å slite deg ut. Har ikke opplevd det samme med far til mine, men det var en romjul han kom for sent og bakfull for å hente de fordi han hadde hatt fest og ny dame besøk kvelden før, enda han visste han skulle ha de dagen etter. Ga han rimelig klar beskjed om hva jeg mente om det og det har aldri skjedd igjen. Satt med to små som ventet så på pappa som nesten akkurat hadde flyttet ut, fordi for måtte være kjørbar først.. nei fy faen. All medfølelse til deg og barna, ts! Forstår at det må gjøre veldig vondt på barnas vegne. Ønsker dere en god jul Anonymkode: 385b0...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #14 Skrevet 10. desember 2024 Som alle andre sier, hans valg er ikke ditt ansvar. Det er nitrist. Men det beste er jo at barna selv kontakter pappan sin for å si hvor dårlig gjort de synes det er. For det er jo barna han skuffer Jeg hadde i tillegg kontaktet foreldrene hans jeg, og sagt at nå har pappan valgt å avlyse jula med barna sine for å feire jul med sin nye kjæreste og hennes barn. Anonymkode: ee9fb...c83 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #15 Skrevet 10. desember 2024 Signerer de over meg her, det er ikke ditt ansvar at han ikke gidder å være pappa. Det beste du kan gjøre for barna dine er å være den trygge som er tilstede for de. Min eksmann er akkurat lik, nå ser heldigvis barna det selv og velger han selv bort. Anonymkode: 8b852...631 1
Eva-Lena Skrevet 10. desember 2024 #16 Skrevet 10. desember 2024 Vet nøyaktig hvordan du har det. Min eks er likedan. Han Jar ikke feiret jul med være barn på 15-16 år enda han bor i nærheten. Han har forøvrig ikke ønsket å ha noe med våre barn å gjøre på 10 år heller, så forventninger til å feire noe som helst sammen med han ble kjapt borte. Du må bare fortelle barna at han for øyeblikket setter seg selv og ny stefamilie først. Jeg trur heller ikke dere skal forvente noen snarlig løsning på dette. Sånne foreldre er så lavmål og skulle vært hengt opp på torget til spott og spe. 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #17 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skal jeg mase på far her,eller bare la det gå sin gang? helt greit for meg,men vet jo at barna mine elsker faren sin og er så trist for dem. Bare la det gå sin gang. Slutt å mas på han. Det er ikke ditt ansvar. Han vil ikke ha de. Det er hans 'privilegie' som samværsforeldre, han kan komme og gå som han selv ønsker nå (og når ungene blir 12 år +, da velger barna helt selv om de ønsker å dra til han når han ønsker å ha de). Ja, det er trist for dem. Men det er det han som gjør mot de. Du får stille opp for de det beste du kan og gi de den beste jula du kan. Du kan kun si til de at du beklager valgene han gjør, men at det er han som gjør det. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Reguler barnebidraget - så får pipa en annen lyd. Anonymkode: 13166...7c4 Be om ny beregning ja. Da med det samværet som faktisk er. Legg ved sms, epost eller hva det er som viser at han avlyser disse samværene. Og som bekrefter de samværene som faktisk blir gjennomført. Det koster jo faktisk deg mer å ha de mer også. Rett får være rett. Og om han klager til deg, be han ta det med nav. Anonymkode: 45d82...4b5 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #18 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå i julen skulle våre 3 til pappan, de er 14,12 og snart 9,men han avlyste i går,det passet ikke den nye kjæresten hans, da de skulle skal ti hennes foreldre og feire jul i år og de har ikke plass til mine,men for min del er jeg overlykkelig at de skal være hjemme,men ser jo på barna at de ble skikkelig skuffet, spesielt hun på 12 som alltid har vert sikkelig pappajente. han avlyste også Påsken i år og Sommerferien, de kan bare dra til far i feriene da han bor nesten 4 timer unna, vi har privat avtalt på hvordan han skal ha barna,men den funker ikke etter de ble sammen i desember i fjor. heldigvis har de en stefar som stiller opp 100% + tvillingsøsken på snart 1. Skal jeg mase på far her,eller bare la det gå sin gang? helt greit for meg,men vet jo at barna mine elsker faren sin og er så trist for dem. ble skilt for snart 6 år siden Anonymkode: bdba8...f9f Lett å skylde på fars nye samboer. Men her ligger det nok mye mer i bunn. Tenk om vi kunne fått høre fars og fars samboers stemme i denne tråden. Anonymkode: 0de01...321 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #19 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lett å skylde på fars nye samboer. Men her ligger det nok mye mer i bunn. Tenk om vi kunne fått høre fars og fars samboers stemme i denne tråden. Anonymkode: 0de01...321 Hvilken gode grunner finnes det egentlig til å avlyse jula med barna sine? Og påsken.. og sommerferien… Skulle gjerne likt å høre hvilken grunn som er god nok til å ikke ville tilbringe tid med barna sine. Anonymkode: 6e19e...289 6 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #20 Skrevet 10. desember 2024 Da min eksmann valgte å flytte ut, var han sånn de første tre årene. Men så ble det slutt med dama han prioriterte og han begynte å holde ord med barna. Det du skal gjøre er å være glad for de gangene de skal være hos deg og din mann. Når din eksmann prøver å lage en avtale, så er det lurt å vente med å fortelle dette til barna til han er helt sikker på at han klarer å holde ord. Dette må du prøve å få han til å forstå. Anerkjenn følelsene til barna dine. «Jeg forstår at du blir lei deg» , «Det er ikke så rart at du føler det sånn når han sa det» Kontakt familievernkontoret. Anonymkode: f0ec2...437 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå