AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Skrevet 10. desember 2024 Hei jeg har vært ansatt i et lite selskap i 3 år, men har kun jobbet i overkant av 6 mnd. Jeg har hatt to graviditeter og full permisjonstid, planen var å gå tilbake til arbeid i mars 25, men ar.giver har sendt et tilbud om sluttpakke på 1 månedslønn og at jeg er fritatt for oppmøte i oppsigelsestiden. Dette pga. nedbemanning i selskapet. Jeg leste litt på nett, men vet ikke om jeg forstod dette riktig. hvis jeg tar imot dette tilbudet og finner meg en ny jobb, og blir sykmeldt innen de første 6 månende så har jeg ikke rett på sykepenger? kan dette stemme? Jeg sliter kraftig med smerter og dette med at og alt skal gå fint i 6 mnd, håper jeg selvfølgelig. Men greit å vite om at hvis jeg tar imot en sluttavtale uavhengig av antall mnd.lønninger arb.giver dekker påvirker rettighet til sykmelding? Anonymkode: 05cc6...724
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Skrevet 10. desember 2024 Dette tror jeg ikke stemmer. Du har rett på sykepenger etter å ha vært i jobb i 4 uker. Dagpenger er noe annet da er det ett sett med regler dersom du blir sagt opp og andre regler om du sier opp selv. Kan du evt linke til det det står at du ikke kan bli sykmeldt? Anonymkode: 717f1...b98
Snublefot62 Skrevet 10. desember 2024 #3 Skrevet 10. desember 2024 Mitt råd her er å snakke med NAV. Det er de som du må snakke med dersom dette ikke går, så alltid lurt å ha en dialog tidlig og få råd tidlig.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Skrevet 10. desember 2024 Snakk med fagforeningen din, de har greie på dette. Anonymkode: a0c0d...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå