AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #41 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samme her, vi har mer enn nok håndklær, og vi bruker ikke badelaken.. Jeg tenker at å kjøpe det samme til alle, er en uting. Helt greit å kjøpe det samme til mange, men det er umulig å kjøpe noe som passer til absolutt alle, og det kan fort føles litt sårende og som om du ikke synes folk er bryet verdt å kjøpe personlige presanger til. Så jeg ville heller brukt litt tid på å faktisk passe på at alle får noe de liker, og så er det helt greit om onkel Torstein og kusine Trine får en vinflaske, mens avholds-fetter Tore og gravide tante Trude får sjokolade. Anonymkode: b1d9d...d3c Kjøper voksne folk virkelig julegaver til Onkel Torstein, kusine Trine, fetter Tore og tante Trude? Hvor mange julegaver kjøper dere egentlig da? Jeg har mer enn nok med å kjøpe til alle barna, nieser og nevøer. 9 stk + mine egne 3 barn og mann. Om jeg skulle kjøpt julegaver til mine tanter, onkler, kusiner og fettere hadde jo tallet julegaver å kjøpe endt på vanvittig mye. I tillegg, i følge en annen tråd her om at det er helt normalt at barn får 30 julegaver, skulle jeg kjøpt gaver til venninners barn, at alle egne barn skal gi en gave hver til hver kusine og fetter osv osv. Det er jo helt ville julegavetilstander etter hvert. Anonymkode: a0366...138 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #42 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøper voksne folk virkelig julegaver til Onkel Torstein, kusine Trine, fetter Tore og tante Trude? Hvor mange julegaver kjøper dere egentlig da? Jeg har mer enn nok med å kjøpe til alle barna, nieser og nevøer. 9 stk + mine egne 3 barn og mann. Om jeg skulle kjøpt julegaver til mine tanter, onkler, kusiner og fettere hadde jo tallet julegaver å kjøpe endt på vanvittig mye. I tillegg, i følge en annen tråd her om at det er helt normalt at barn får 30 julegaver, skulle jeg kjøpt gaver til venninners barn, at alle egne barn skal gi en gave hver til hver kusine og fetter osv osv. Det er jo helt ville julegavetilstander etter hvert. Anonymkode: a0366...138 Skjønner du virkelig ikke at folk har forskjellige familier? Vi har to stk nieser og nevøer, og ja, vi har noen søskenbarn og onkler og tanter vi synes det er hyggelig å gi gaver til. Vi har begge liten familie, og har et par enslige og barnløse tanter/onkler som vi liker å gi til, siden de ikke har sine egne familier. Jeg gir den svimlende sum av kanskje ti gaver? ER det virkelig "ville julegavetilstander" i din verden? Jeg synes det er koselig. Anonymkode: b1d9d...d3c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 10. desember 2024 #43 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Typiske sånne gaver er spiselige. Men det er jo alltid noen som ikke spiser sjokolade/kjøtt/whatever eller drikker alkohol. Blomster et alternativ. Tviler på det finnes en gjenstand som funker for alle. Ullsokker, kanskje. Badelaken med navn (til en voksen? Så tacky...) hadde ikke blitt brukt hos oss. Anonymkode: e14cd...81b Badelaken med navn er suverent på hytta der vi er mange som bruker samme bad! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #44 Del Skrevet 10. desember 2024 Takk for tips og tanker, alle. 😊 Skjønner at jeg burde redusere antallet julegaver (igjen), men det er ikke så lett.. En av de som er igjen har jeg faktisk sagt fra til at jeg ville slutte med gaver og gi til barnet bare, så sa hun at hun ville ikke det… skulle stått på mitt, men følte at jeg kunne ikke det. Jeg har totalt ca. 25 personer å kjøpe gaver til. Ca. 15 av de er familien min og slekt. Dvs. 10 venner/venner med barn. Mot sikkert over 40 tidligere, så noe riktig har jeg gjort.. Har lyst å kutte ut alle som ikke er familien min og slekt, men det er visst lettere sagt enn gjort. ts Anonymkode: 4cf5b...fd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #45 Del Skrevet 10. desember 2024 Gode ullvotter eller ullsokker er super gaver og passer vel stort sett til alle! Om ikke; det går fint an å bytte! Anonymkode: fff18...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #46 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for tips og tanker, alle. 😊 Skjønner at jeg burde redusere antallet julegaver (igjen), men det er ikke så lett.. En av de som er igjen har jeg faktisk sagt fra til at jeg ville slutte med gaver og gi til barnet bare, så sa hun at hun ville ikke det… skulle stått på mitt, men følte at jeg kunne ikke det. Jeg har totalt ca. 25 personer å kjøpe gaver til. Ca. 15 av de er familien min og slekt. Dvs. 10 venner/venner med barn. Mot sikkert over 40 tidligere, så noe riktig har jeg gjort.. Har lyst å kutte ut alle som ikke er familien min og slekt, men det er visst lettere sagt enn gjort. ts Anonymkode: 4cf5b...fd4 Du bestemmer jo selv? Altså: «Fra og med i år har jeg bestemt meg for å kun kjøpe gaver til barna i nærmeste familie (tantebarn feks)». Ingen som kan si noe på det? Her har jeg gjort det slik, gir til egne barn og tantebarn, pluss ett fadderbarn. Ingen sure miner, og kun forståelse fra alle. Mange valgte å gjøre det samme. Ingen tvinger deg til å gi gaver, du velger jo selv. Anonymkode: fff18...ccd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #47 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gode ullvotter eller ullsokker er super gaver og passer vel stort sett til alle! Om ikke; det går fint an å bytte! Anonymkode: fff18...ccd Bytte... ja, for det er ingenting man heller vil enn å bruke tid, og kanskje penger, på å bytte et par ullsokker, man ikke ønsket seg i utgangspunktet, til den tingen i ullsokkbutikken, til verdien av ullsokkene eller mindre, man er minst uinteressert i. Anonymkode: 3d107...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #48 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): ... En av de som er igjen har jeg faktisk sagt fra til at jeg ville slutte med gaver og gi til barnet bare, så sa hun at hun ville ikke det… skulle stått på mitt, men følte at jeg kunne ikke det. Anonymkode: 4cf5b...fd4 Ikke for sent å snu, det har ikke vært jul ennå. Alternativt kan du, i mangel på ryggrad, kjøpe noe skikkelig kjipt og kjedelig - MEN late som om du tror det er den mest fatastiske julegaven noensinne!!! Anonymkode: 3d107...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #49 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sånn dugnadssekk med toalettpapir Haha det står øverst på ønskelista🤣 Anonymkode: ee9db...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #50 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bytte... ja, for det er ingenting man heller vil enn å bruke tid, og kanskje penger, på å bytte et par ullsokker, man ikke ønsket seg i utgangspunktet, til den tingen i ullsokkbutikken, til verdien av ullsokkene eller mindre, man er minst uinteressert i. Anonymkode: 3d107...9d5 Hahahaha. Får ta uten byttelapp på Europris. 😆 ts Anonymkode: 4cf5b...fd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #51 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hahahaha. Får ta uten byttelapp på Europris. 😆 ts Anonymkode: 4cf5b...fd4 Altså.. eller med byttelapp hvis de har ..så kan de kjøpe sjokolade eller legge det i dopapir… 🙄 ts Anonymkode: 4cf5b...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #52 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hahahaha. Får ta uten byttelapp på Europris. 😆 ts Anonymkode: 4cf5b...fd4 Altså.. eller med byttelapp hvis de har ..så kan de kjøpe sjokolade eller legge det i dopapir… 🙄 ts Anonymkode: 4cf5b...fd4 Asså.. hvis du er lei av å gi gaver til folk som krever gaver og nekter å akseptere gavestopp uten kvalm, støtter jeg deg hundre prosent i å gi nitriste søppelgaver til vedkommende. Spør du meg om jeg liker å få nitriste søppelgaver kjøpt uten omtanke... nei. Anonymkode: 3d107...9d5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #53 Del Skrevet 12. desember 2024 Vi har en i slekta som gir samme gave til alle. Det er kanskje ikke så personlig men vedkommende har nok ikke så mye interesse av å tenke ut gave til hver enkelt. Eksempel på hva vi har fått; kalkulator, kalender, gavekort, illustrert bok med fortelling og en ost. Anonymkode: 1c190...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 12. desember 2024 #54 Del Skrevet 12. desember 2024 Penger, gavekort.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #55 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 8.51): Haha det står øverst på ønskelista🤣 Anonymkode: ee9db...ad2 Syntes det er dødskjedelig å kjøpe selv, så ble faktisk skikkelig glad😅 Kanakje spesielt fordi det bare var en konvolutt med et utskrevet bilde av dorullpakka, og beskjed om at de leverte det på døre på nyåret. Anonymkode: 7bb73...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #56 Del Skrevet 15. desember 2024 I år blir d pysj til alle kidsa i familien.... Anonymkode: 27ad7...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå