Gå til innhold

Sånn gikk jeg ned 11 kg på et halvt år

Gjest Enannerldes

Anbefalte innlegg

Gjest Enannerldes

Jeg spiste to spieskjeer med tran hver gang jeg var sulten, sånn 3-4 ganger om dagen, tror jeg. Da får man fettsyrene, og så spiste jeg så mye grønnsaker og frukt jeg ville ellers, litt mager kylling når jeg ble kjøttsulten. Var glad i salathoder også, spiste mange av de. Hadde ikke juksemåltider, men i begynnelsen likte jeg å blande rømme med Kurry og oregano og duppe kyllinglår i det. Gikk et halvt års tid da så var 11 kg vekk, det viktigste er jo motivasjonen da, men du kan jo prøve. Med det sagt, å være slank videre da, krever at du fortsatt spise bare grønnsaker nesten, hjemmelaget mat bare iblant, og så venne seg til å være litt sulten. Jeg er veldig glad i mat, men vil heller være tynn. Kan jo dele hvordan du gikk ned i vekt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enannerldes skrev (6 timer siden):

Jeg spiste to spieskjeer med tran hver gang jeg var sulten, sånn 3-4 ganger om dagen, tror jeg. Da får man fettsyrene, og så spiste jeg så mye grønnsaker og frukt jeg ville ellers, litt mager kylling når jeg ble kjøttsulten. Var glad i salathoder også, spiste mange av de. Hadde ikke juksemåltider, men i begynnelsen likte jeg å blande rømme med Kurry og oregano og duppe kyllinglår i det. Gikk et halvt års tid da så var 11 kg vekk, det viktigste er jo motivasjonen da, men du kan jo prøve. Med det sagt, å være slank videre da, krever at du fortsatt spise bare grønnsaker nesten, hjemmelaget mat bare iblant, og så venne seg til å være litt sulten. Jeg er veldig glad i mat, men vil heller være tynn. Kan jo dele hvordan du gikk ned i vekt da

Hadde aldri klart å leve slikt . Bedre å ha et vanlig sunt kosthold.

Anonymkode: 7c9cf...77b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 11 kg på to måneder ved å spise 1200 kalorier hver dag utenom juksedag på lørdag. Ikke anbefalt 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (2 minutter siden):

Jeg gikk ned 11 kg på to måneder ved å spise 1200 kalorier hver dag utenom juksedag på lørdag. Ikke anbefalt 🤭

1200 kalorier er jo ganske normalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet frokost, spiste helt normal lunch og middag, ingen mat etter middag kl 17. Unngikk i hovedsak unødvendige kalorier, som kaker, godteri og snacks, men enkelte unntak som 17. mai.

Talte i tillegg kalorier, ønsket å ligge i underskudd på 500 om dagen. Så om det var en veldig mager middag, så sørget jeg for å spise noe ekstra, slik at jeg ikke gikk mer i underskudd (ble for sulten ved å ligge mer under).

Så de 10 gravidkiloene (yngste var vel da blitt 2 år), forsvant på 5 måneder.

Anonymkode: 37f89...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zidji skrev (1 minutt siden):

Nei

1200 er helt normalt hvis man ikke trener eller er ekstremt aktiv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er virkelig ikke normalt. Det er det laveste kcal som er anbefalt til voksne som slanker seg. Det er ekstrem diet.

Til og med et barn på 20 kg trenger mer, 1500kcal.

Anonymkode: 06cb9...e44

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 11 kg på et halvt år ved å kutte ned på godteriinntaket, droppe potetgull helt, og gå tur rundt 1,5 time om dagen i snitt.

Tror kanskje min metode var litt sunnere.

Anonymkode: 933d2...a1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det er ikke normalt. Det er for å opprettholde organers funksjon.  

Anonymkode: 7e007...391

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned ved å ikke spise før klokken var 12, og så ved å ha middag som siste måltid. 

Te om kvelden, og ellers trene styrke to ganger i uka, og en liten tur hver dag. Kun godt og kos på fredag. Unntaket var en liten dessert med kesam og bær etter middag hvis jeg var veldig fysen. 

Anonymkode: 7d0fe...49a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt. Det er for å opprettholde organers funksjon.  

Anonymkode: 7e007...391

Nei det er faktisk 500 kalorier som er på å opprettholde funksjonene . Hadde gått opp i vekt om jeg spiste mer enn 1200 kalorier .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 10kg på 2 mnd ved å spise 500 kcal hver dag 🥲 bedre å bli fort ferdig, si.

Anonymkode: 79419...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei det er virkelig ikke normalt. Det er det laveste kcal som er anbefalt til voksne som slanker seg. Det er ekstrem diet.

Til og med et barn på 20 kg trenger mer, 1500kcal.

Anonymkode: 06cb9...e44

Mulig de trenger litt ekstra kalorier pga at de vokser og at de er veldig aktive. Men jeg er en kvinne på 40 år som veier 50 kg. Min basale forbrenning er 1300 kalorier. 

Anonymkode: d782f...129

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 10kg på 2 mnd ved å spise 500 kcal hver dag 🥲 bedre å bli fort ferdig, si.

Anonymkode: 79419...952

Da mistet du nok mye muskelmasse .

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mistet du nok mye muskelmasse .

Fikk ikke inntrykk av at innleggsforfatter mente det som et eksempel til etterfølgelse😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (36 minutter siden):

Det er ganske vanlig å måtte ligge rundt 1200 for å gå ned i vekt. Hvertfall når man ikke er overvektig og skal ned litt likevel. Folk her inne skriker at det er så usunt, men det er helt vanlig for oss slanke som vil ned pyntekilo. Under det også. 

Anonymkode: 6a4d6...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran inneholder veldig mye skadelige miløgifter og man kan få vitaminoverdose spesielt på A-vitamin. Ikke prøv dette!!!! Er en grunn til at man bare skal ta 1 ss om dagen, og ikke 2 ss 3-4 ganger om dagen.  Det å ta 8 ganger mer tran enn nødvendig er ikke lurt. Håper dette er tull.

Anonymkode: fe6ce...0fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 8.15):

1200 kalorier er jo ganske normalt.

For barn under 3 år

Anonymkode: d3b89...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...