Gå til innhold

Har det vanskelig. Vil noen chatte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er så sliten mentalt og trist av alt som skjer i livet for tiden. 
Er det noen som vil chatte med meg? Trenger å høre andres perspektiv på dette og bare få noen nøytrale svar fra noen helt utenforstående.

Anonymkode: cc6a8...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei. Jeg er så sliten mentalt og trist av alt som skjer i livet for tiden. 
Er det noen som vil chatte med meg? Trenger å høre andres perspektiv på dette og bare få noen nøytrale svar fra noen helt utenforstående.

Anonymkode: cc6a8...621

Hva er det som plager deg?

Skrevet

Ring Mental Helse. De er flinke til slikt.

• Liker 1
Skrevet

Det var en her om dagen som skrev at hun hadde snakket med chatgpt når hun hadde det vanskelig og hun sa hun hadde fått god hjelp, så det kan jo være verdt å vurdere 😊

Anonymkode: 6cf4f...056

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var en her om dagen som skrev at hun hadde snakket med chatgpt når hun hadde det vanskelig og hun sa hun hadde fått god hjelp, så det kan jo være verdt å vurdere 😊

Noan ganger er menneskelig kontakt mye viktigere enn teknologi som prater. Her føler jeg kanskje mennesker er viktigere. Håer ikke chatgpt blir den nye normalen når folk sliter. 

Til TS, du kan sende meg melding når som helst! :) Jeg vil prate meg deg

Endret av RoryGilmore
Skrevet
RoryGilmore skrev (3 minutter siden):

Noan ganger er menneskelig kontakt mye viktigere enn teknologi som prater. Her føler jeg kanskje mennesker er viktigere. Håer ikke chatgpt blir den nye normalen når folk sliter. 

Til TS, du kan sende meg melding når som helst! :) Jeg vil prate meg deg

Hvorfor er det så feil med chatgpt hvis det kan hjelpe? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det så feil med chatgpt hvis det kan hjelpe? 

chatgpt har mye bra over seg og kan hjelpe. Men det erstatter ikke formen for menneskelig kontakt. Det kan heller få en motsatt virkning. Jeg så under en annen tråd her også hvor det ble anbefalt chatgpt til noen som sliter psykisk, men jeg tror man skal være forsiktig med det. Fordi det kan heller føre til at man frastøter andre mennesker slik at ensomhet blir enda større problem

Endret av RoryGilmore
Skrevet
RoryGilmore skrev (11 minutter siden):

chatgpt har mye bra over seg og kan hjelpe. Men det erstatter ikke formen for menneskelig kontakt. Det kan heller få en motsatt virkning. Jeg så under en annen tråd her også hvor det ble anbefalt chatgpt til noen som sliter psykisk, men jeg tror man skal være forsiktig med det. Fordi det kan heller føre til at man frastøter andre mennesker slik at ensomhet blir enda større problem

Det er ikke snakk om å erstatte, det er ingen som har sagt at det skal erstatte noe som helst, men når man har det vanskelig så kan det være god hjelp der og da. 

Jeg velger å tro på brukeren som sa at chatgpt hjalp henne, det er dumt å avfeie ting som kan hjelpe, og det er dumt å undervurdere hvor langt teknologien har kommet. 

Skrevet

Det er sant. Men jeg bare reagerte da det er 2 posten her inne for noen kommenterer at chatgpt er en lur greie, så ville bare påminne om at noen faktisk trenger menneskelig kontakt. Jeg bruker den selv altså, men de gangene jeg feks poster her, så er det jo for å søke andres erfaringer eller kontakt enn å få svar av en robot. Men jeg ser også hva du mener. 

Men jeg bare reagerte da det er andre posten noen foreslår chatgpt på relativt kort tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...