Gå til innhold

Kjøpe hus, hvordan hindre samboer i å vite det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å forlate samboeren, men ønsker å være forberedt med boplass før jeg går ut av forholdet. 

Bekymringen min er at han ikke kan vite at jeg har kjøpt noe(han er en slik som leser i avisa hvem som har kjøpt hvilket hus)

Er det noe måte å kjøpe noe uten at det blir tinglyst med det første? Evt tinglyse det i et Annet navn eller noe? Klarer ikke google meg til det.

Anonymkode: f777d...5f6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8108f...981

Skrevet

hva med å bare være ærlig med han? gjør ting i riktig rekkefølge liksom.. hva hadde du selv syntes om å bli forlatt av en som  hadde lurt deg i mnd.vis og kjøpt hus og greier... 

• Liker 11
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke tinglyse det i et annet navn. Du får alliere deg med noen og flytte ut før du overtar huset. 

Anonymkode: 3bcb5...4b9

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke leie noe så du slipper å kjøpe med en gang?

Anonymkode: a31db...ce7

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Slå opp den dagen du tinglyser? Da blir det jo offentlig. Så flytter du ut samme dag, eller dagen før. Bor midlertidig et annet sted imens du venter på overtakelse.

Anonymkode: 58330...afd

• Liker 4
Skrevet
monican94 skrev (1 minutt siden):

hva med å bare være ærlig med han? gjør ting i riktig rekkefølge liksom.. hva hadde du selv syntes om å bli forlatt av en som  hadde lurt deg i mnd.vis og kjøpt hus og greier... 

Vi vet ikke hvorfor hun ikke ønsker at han skal vite det, men husk at noen lever med en voldelig eller truende partner f.eks. 

Anonymkode: 3bcb5...4b9

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Du kan forhøre deg om hvor lang tid det tar mellom salg til det blir offentlig tinglyst. Er du heldig får du overta boligen raskt. Og da flytter du ut asap😁

Anonymkode: da446...6e0

• Liker 4
Skrevet

Ærlighet varer lengst.

Anonymkode: b9992...b75

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Evt tinglyse det i et Annet navn eller noe?

Hvis dine foreldre, søsken eller noen andre du stoler 100% på, synes det er greit så kan du gi dem pengene så kjøper de boligen for deg. Men da bør du få hjelp av en advokat til å sette opp en vanntett kontrakt. 

Anonymkode: dd1af...5dc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du lever i et voldelig forhold, TS, så vil jeg tro du kan få bohjelp hos Krisesenteret eller kommunen fra hussalget er gjennomført og til du kan flytte inn i eget hus (hvis du ikke har andre muligheter).

Anonymkode: 0e913...008

• Liker 7
Skrevet

Pass på hvor emailen om at du har vunnet budrunden kommer. 

Anonymkode: 117c3...da4

• Liker 3
Skrevet

Lurt! Hvis du skjønner at det kan bli et levende helvette før du kommer deg ut av hus.

Jeg gjorde samme, var hjertelig glad for at haddde sted å komme meg ut. Du kan søke om det kan "unndras offentlighet" eller noe, jeg vet ikke. For min del var det så stort område at umulig å følge med alle kjøp/salg. Du kan også sjekke tidsperspektivet, for tror det offentliggjøres ganske lenge etterpå at kjøpet er gjennomført.

Eller si at du kjøper for å leie ut.

Anonymkode: 1b659...82e

• Hjerte 3
Skrevet

Opprett AS

Anonymkode: 180bb...3ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ærlighet varer lengst.

Anonymkode: b9992...b75

..sa kjerringa før hun ble slått

Anonymkode: 1b659...82e

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Skjer ikke tinglysning av boligovertagelse først ETTER en overtagelse?  Kan du evt bytte navn for ett par år o.l? 

Endret av Fighter83
  • Liker 3
Skrevet

Overdragelsene kommer vel ikke i avisa før måneden er omme?

Anonymkode: d65a2...cbb

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bare få et familiemedlem eller en venn til å stå på skjøtet? Hjemmelshaver, det vil si hvem som står i grunnboka, har jo ingenting å si for det reelle eierforholdet.

Anonymkode: 55761...e35

• Liker 1
Skrevet

En annen mulighet er å be om blancoskjøte i et par måneder. 

Anonymkode: 55761...e35

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...