Gå til innhold

Erfaring mykoplasma lungebetennelse hos barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge var barnet sykt? Feber?Allemnntilstand?

Barn på 10 år. Venter på svar på prøve. Hoste og feber på dag 5. Dårlig allmenntilstand

Anonymkode: 19b07...013

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ikke tatt på alvor hverken hos fastlegen eller legevakt, endte med at han ble innlagt på sykehus med særdeles dårlig allmenntilstand. Fikk antibiotika og ble raskt "bedre", men slet med dårlig pust og hoste i evigheter etterpå. 

Anonymkode: 34a03...652

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ble ikke tatt på alvor hverken hos fastlegen eller legevakt, endte med at han ble innlagt på sykehus med særdeles dårlig allmenntilstand. Fikk antibiotika og ble raskt "bedre", men slet med dårlig pust og hoste i evigheter etterpå. 

Anonymkode: 34a03...652

Huff.Fikk du ikke tatt prøver heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn hadde hanglet en god stund, tok CRP og den var negativ. Fikk beskjed om å komme tilbake for 3 gang om det ikke ga seg. Først da tok legen hals- og neseprøve som viste Chlamydia pneumoniae.  forkant hadde han fått Ery-max som han tok i 7 dager. 

Dette barnet er 4 år.  Nå er han ferdig med antbiotika, han er mye bedre, men hosten henger igjen. 

Anonymkode: 7dc32...4a3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da antibiotika ble satt i gang ble barnet bedre ganske fort. Her måtte vi også inn på sykehus et par dager, men barnet hadde en underliggende sykdom som gjorde at det var nødvendig. Hosten satt i i mange uker og han hadde lav energi lenge.

Anonymkode: 98373...00a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste var borte fra skolen i 10 dager med feber, men formen var ganske grei.

Anonymkode: 7a25d...ee4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da antibiotika ble satt i gang ble barnet bedre ganske fort. Her måtte vi også inn på sykehus et par dager, men barnet hadde en underliggende sykdom som gjorde at det var nødvendig. Hosten satt i i mange uker og han hadde lav energi lenge.

Anonymkode: 98373...00a

Tok dere slik nesetest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eldste var borte fra skolen i 10 dager med feber, men formen var ganske grei.

Anonymkode: 7a25d...ee4

Hadde han feber hele tiden? Barnet mitt har hatt feber i mange dager nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monican94 skrev (17 timer siden):

3 uker på niesa mi, penicillin på dag 13

Hvorfor? Penicillin virker ikke mot mycoplasma…

Anonymkode: 88e2d...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor? Penicillin virker ikke mot mycoplasma…

Anonymkode: 88e2d...205

flere som blander hva antibiotika og penicillin er. Legen har nok forskrevet rett medikament:) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som fikk påvist via neseprøve. Hvor lang tid tok det til svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min på 9 hadde bare en dag med feber og litt dårlig form. Så begynte hosten kort tid etter det. Ingen feber og heller ingen andre symptomer enn langvarig tørr hoste. Dro til legen men siden crp var fin så gjorde de ikke noe. Dro engang til da hun fikk øreverk og da bestemte de for å ta en prøve. Hun holdt på i 3 uker og likevel så spurte legen om det var noe poeng å gi henne medisin. 

ble heldigvis raskt bra etter oppstart med medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

nesten en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos legen dag 6 med feber og dårlig allmenntilstand. Til crp og nesetest og fikk antibiotika med en gang fordi legen var sikker å at det var mykoplasma pga symptomene. Fikk svar på testen etter 5 dager (inkludert helg). Da var feberen borte, formen bedre og han hadde allerede vært å skolen igjen. Venter noen dager til før han begynte forsiktig med trening. Husker ikke helt når hosten ga seg, men tror det var 1,5-2 uker etter han fikk antibiotika. 

Anonymkode: acacd...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vi var hos legen dag 6 med feber og dårlig allmenntilstand. Til crp og nesetest og fikk antibiotika med en gang fordi legen var sikker å at det var mykoplasma pga symptomene. Fikk svar på testen etter 5 dager (inkludert helg). Da var feberen borte, formen bedre og han hadde allerede vært å skolen igjen. Venter noen dager til før han begynte forsiktig med trening. Husker ikke helt når hosten ga seg, men tror det var 1,5-2 uker etter han fikk antibiotika. 

Anonymkode: acacd...1ae

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen på 5 år hadde feber et par dager og var hjemme pga det. Hostet litt i ca 3 uker etterpå, men var i god allmenntilstand og var i barnehagen de ukene, 

Så smittet han meg, og jeg ble steindårlig 😅Høy feber i over flere uker litt av og på, holdt på å hoste meg i hjel. Vondt i hele kroppen, tungt å puste etc. På ene legetimen ville legen egentlig helst legge meg inn på sykehus fordi jeg pustet så dårlig, men slapp unna fordi svigermor lovet å passe på meg (hun er sykepleier) 😅 Jeg var sykemeldt i 5 uker.. Var helt hjelpesløs, bare det å dusje kjentes ut som å løpe maraton. 

Glad ungen slapp "billig" unna, for det der var grusomt..

Anonymkode: 978ec...a0f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

5 dager, med en helg inni der. 

Seksåringen hadde feber i 6 dager. God allmenntilstand tross feber så det ble aldri antibiotika på henne. Hosten begynte å avta fra dag 10.

Anonymkode: 20f9c...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det er det vi har hatt - har gått mye rundt her. Minste hadde lett feber i halvannen uke, sånn 37,5-38-38,5. en grad varmere enn meg. Grei allmentilstand det meste av tiden. Snørr og hoste kom ordentlig etter 1 uke og satt i et par uker - særlig på natt. Hun hostet nesten til hun spydde.

Vi andre voksne og søsken har også hatt lignende runder.

Det er har vært litt som influensa i sakte film men man blir ikke riktig dårlig liksom. 

Det er jo heldigvis bare 10 % som får ordentlig lungebetennelse, ene pappaen i bhg var ordentlig dårlig.

Anonymkode: 9b60f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...