AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Del Skrevet 9. desember 2024 Noe tid før min far døde signerte han skilsmissepapirer, så han var skilt når han døde. Er det mulig at jeg som datter kan se en kopi av disse? Jeg har grunn til å tror han ikke fylte disse ut mens han var ved sine fulle fem. Anonymkode: b102b...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Fylte ut? Det er da ikke noe voldsomt å fylle ut. Var han blitt skilt, så var han blitt skilt. Mener du at han ikke ville skille seg? Det spiller forøvrig ingen rolle, skilt blir man selv om man ikke vil, det tar bare litt lengre tid. Anonymkode: bc9f9...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Papirene er nok elektroniske. Hva slags informasjon tenker du at du kan finne i papirene som tilsier at han ikke ønsket å skille seg? Det er rene utfyllingspapirer, ingen felt der man skal skrive fritt. Anonymkode: 804d6...bbc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fylte ut? Det er da ikke noe voldsomt å fylle ut. Var han blitt skilt, så var han blitt skilt. Mener du at han ikke ville skille seg? Det spiller forøvrig ingen rolle, skilt blir man selv om man ikke vil, det tar bare litt lengre tid. Anonymkode: bc9f9...aa2 Vil tro spørsmålet er relatert til arv. Dersom TS mener skilsmissen ikke er reell, vil hennes mor arve og sitte i uskiftet bo. Anonymkode: acf24...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vil tro spørsmålet er relatert til arv. Dersom TS mener skilsmissen ikke er reell, vil hennes mor arve og sitte i uskiftet bo. Anonymkode: acf24...2fb Så han var lykkelig gift og ble lurt til å søke om skilsmisse? Men moren signerte likevel på papirene og de ble skilt? Anonymkode: bc9f9...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil tro spørsmålet er relatert til arv. Dersom TS mener skilsmissen ikke er reell, vil hennes mor arve og sitte i uskiftet bo. Anonymkode: acf24...2fb AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så han var lykkelig gift og ble lurt til å søke om skilsmisse? Men moren signerte likevel på papirene og de ble skilt? Anonymkode: bc9f9...aa2 Hvordan vet dere at det er moren han er skilt i fra. Mannen kan ha vært gift mange ganger uten at vi vet noe om det. Anonymkode: 46787...1e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noe tid før min far døde signerte han skilsmissepapirer, så han var skilt når han døde. Er det mulig at jeg som datter kan se en kopi av disse? Jeg har grunn til å tror han ikke fylte disse ut mens han var ved sine fulle fem. Anonymkode: b102b...c11 Jeg vil ikke tro at du kan få kopi. Men det er jo alltids lov å spørre, det er i såfall Statsforvalteren der faren din bodde som er rett instans. Anonymkode: 1c782...0b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #8 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noe tid før min far døde signerte han skilsmissepapirer, så han var skilt når han døde. Er det mulig at jeg som datter kan se en kopi av disse? Jeg har grunn til å tror han ikke fylte disse ut mens han var ved sine fulle fem. Anonymkode: b102b...c11 Kontakt statsforvalteren. Anonymkode: 6d739...e64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fylte ut? Det er da ikke noe voldsomt å fylle ut. Var han blitt skilt, så var han blitt skilt. Mener du at han ikke ville skille seg? Det spiller forøvrig ingen rolle, skilt blir man selv om man ikke vil, det tar bare litt lengre tid. Anonymkode: bc9f9...aa2 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Papirene er nok elektroniske. Hva slags informasjon tenker du at du kan finne i papirene som tilsier at han ikke ønsket å skille seg? Det er rene utfyllingspapirer, ingen felt der man skal skrive fritt. Anonymkode: 804d6...bbc AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vil tro spørsmålet er relatert til arv. Dersom TS mener skilsmissen ikke er reell, vil hennes mor arve og sitte i uskiftet bo. Anonymkode: acf24...2fb AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så han var lykkelig gift og ble lurt til å søke om skilsmisse? Men moren signerte likevel på papirene og de ble skilt? Anonymkode: bc9f9...aa2 Prøver å svare samlet. Mine foreldre ble separert da jeg var baby, men på papiret gift. De fikk noe fordeler ut av dette og jeg visste ikke dette før etter pappa var død. Det var en utenforstående som ordnet med papirene(helt sikker på det ikke er elektronisk) fordi vedkommende trodde hen fikk en fordel av det. Min far signerte disse papirene mens han var kraftig dement. Vitnet mener papirene ikke var riktig utfylt, og signaturen hans uleselig. Arvegangen er ikke viktig, jeg trenger bare å vite om det vitnet sier stemmer. Jeg har vondt i magen for at han ble lurt til noe han ikke ville. Jeg vet jeg ikke får gjort noe med det, men jeg trenger å vite likevel. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg vil ikke tro at du kan få kopi. Men det er jo alltids lov å spørre, det er i såfall Statsforvalteren der faren din bodde som er rett instans. Anonymkode: 1c782...0b6 Takk for tips! Anonymkode: b102b...c11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #10 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Prøver å svare samlet. Mine foreldre ble separert da jeg var baby, men på papiret gift. De fikk noe fordeler ut av dette og jeg visste ikke dette før etter pappa var død. Det var en utenforstående som ordnet med papirene(helt sikker på det ikke er elektronisk) fordi vedkommende trodde hen fikk en fordel av det. Min far signerte disse papirene mens han var kraftig dement. Vitnet mener papirene ikke var riktig utfylt, og signaturen hans uleselig. Arvegangen er ikke viktig, jeg trenger bare å vite om det vitnet sier stemmer. Jeg har vondt i magen for at han ble lurt til noe han ikke ville. Jeg vet jeg ikke får gjort noe med det, men jeg trenger å vite likevel. Takk for tips! Anonymkode: b102b...c11 Hmm... Hvilken forskjell utgjør det for han om han er skilt eller ikke på dødstidspunktet? Lurt til noe han ikke vil... Ville han at moren din skulle få arv etter han? Hvis han er skilt så er det jo du og evt søsken som arver alt. Skjønner ikke helt hva som er saken her. Anonymkode: 46787...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #11 Del Skrevet 10. desember 2024 Separerte arver heller ikke hverandre. Anonymkode: 4456f...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exel Skrevet 10. desember 2024 #12 Del Skrevet 10. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Endret 10. desember 2024 av Exel . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #13 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hmm... Hvilken forskjell utgjør det for han om han er skilt eller ikke på dødstidspunktet? Lurt til noe han ikke vil... Ville han at moren din skulle få arv etter han? Hvis han er skilt så er det jo du og evt søsken som arver alt. Skjønner ikke helt hva som er saken her. Anonymkode: 46787...1e9 Som AB over her sier så ville jeg og mine søsken likevel arvet min far siden våre foreldre var separert. Men det er ikke arv som er problemet. Om jeg hadde arvet eller min mor endte i uskiftet bo er ett fett. Jeg vil bare vite om min far faktisk ønsket å bli skilt eller ikke. Ble han virkelig lurt til å skille seg nærmest på dødsleiet? Alt fordi denne tredjepersonen presset/lurte en dement mann for å oppnå en fordel(denne personen er ikke min mor og og fordelen er ikke arvrelatert heller). Men om signaturen er uleselig, skjemaet ikke fylt ut riktig osv. så har jo vitnet(som etisk sett ikke burde vært vitne) et poeng. Jeg vet at papirene ikke gir meg svaret, men jeg vil se dem likevel, om jeg kan. Anonymkode: b102b...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå