AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Del Skrevet 9. desember 2024 Tannlegen vil jeg skal komme dit å ta spyttprøve. Kan noen fortelle meg hvordan det gjennomføres? Hva ser de etter? Hvor fort får en svar på hva de finner ut? Anonymkode: 1c9cd...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #2 Del Skrevet 9. desember 2024 Hæ Anonymkode: 101c0...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Del Skrevet 9. desember 2024 De kan sjekke mengde og kvalitet på spyttet. Dette kan for eksempel gjøres for å sjekke om lite spytt eller spytt av dårlig kvalitet er bakenforliggende årsak til hull i tennene. Det gjøres ved at du spytter i en kopp. Vanligvis får du svar før du drar om du har normal mengde og/eller kvalitet Anonymkode: fcb5a...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 9. desember 2024 #4 Del Skrevet 9. desember 2024 Du får en liten oppsamler og så skal du sitte lett foroverbøyd og la spyttet renne ned i beholderen. Ikke spytte for det blir feil, men la det renne. Man har stimulert og ustimulert spyttest, og med den simulerte tygger man på en bit parafin i to minutter eller noe slikt før testen. Smaker forøvrig som kjedelig tyggegummi. Husker ikke helt hvor lenge jeg satt, men rundt ti minutter på hver test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #5 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tannlegen vil jeg skal komme dit å ta spyttprøve. Kan noen fortelle meg hvordan det gjennomføres? Hva ser de etter? Hvor fort får en svar på hva de finner ut? Anonymkode: 1c9cd...a6a Fordi du er munntørr? Eller fordi tennene dine har skader? Anonymkode: b156c...717 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 Tannlegen mental jeg var munntørr og gjennomførte en test, det jeg satt et kvarter og spytta i en kopp. Da slo han fast at joda, jeg er munntørr. Og så hadde jeg plutselig rett på refusjon fra NAV på tannlegeregninga. Etter det har jeg spart tusenvis av kroner på tannlegeregninger. Lukrativ test. 👍 Anonymkode: 58fa6...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg fikk små parafinkuler jeg skulle rulle rundt på i 5 minutter før jeg skulle spyttet I en kopp. Det var 5 lange minutter. Anonymkode: ee6cd...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå