Vendelin Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Vet ikke om jeg er i rett forum nå, men lurer på om noen kan svare meg på et spørsmål ang. klage. Hvis man har fått en klage mot seg i f.eks borettslag. har man da rett til å lese klagen? Man har vel ikke rett på å vite HVEM som har lagt inn klage?eller???
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #2 Skrevet 2. mars 2006 Jeg vet ikke hva som er av lover og regler, men jeg hadde faktisk forventet at jeg fikk tilgang til all informasjon, også hvem som hadde levert klagen. Jeg antar jo at en klage ikke blir gjort uten grunn, og da må vedkommende stå for det de gjør. Ofte kan jo også det at man vet hvem klageren er avgjøre om man synes den er berettighet eller om man bare har et dårlig naboforhold. Men som sagt, reglene rundt det vet jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #3 Skrevet 2. mars 2006 Jeg vet heller ikke helt, men da jeg så meg nødt til å klage på den ene naboen min en gang forsikret jeg meg ovenfor vaktmester (var ikke borettslag) først om at jeg var anonym ovenfor denne karen. Mannen var faktisk ikke riktig god - hylte og skrek og kastet ting ut av vinduet (i blokk) til stadighet, så ingen hadde vel tort å klage om an fikk vite hvem vi var...
abelille Skrevet 3. mars 2006 #4 Skrevet 3. mars 2006 De burde kunne bruke litt skjønn da, om styret er modige nok til å ta opp problemet med rabiate personer. Da jeg fikk klage mot meg for å bruke vaskekjelleren for sent (som tillitsvalget var enig i at ikke var for sent), fikk jeg vite hvem det var som hadde klaget på meg. Det hjalp jo ikke stort når drittkjerringa gikk og skrudde av tørketrommelen likevel slik at jeg ble sittende med masse våte klær. Hun har ikke gjort det igjen senere, så jeg får vel være fornøyd.
Susan Sto Helit Skrevet 3. mars 2006 #5 Skrevet 3. mars 2006 Du bør ha rett til å få vite innholdet i klagen hvertfall. Som hva det er klaget på, når og hvorfor? Du bør få vite dette, slik at du kan forsvare deg dersom klagen er urimelig. Så får du heller la vær å tenke på hvem som kom med klagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå